Avatar billede mortenandersen Nybegynder
24. maj 2006 - 15:23 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Trojansk hest hvad gør jeg?

hej eksperter... jeg har fået en af de knap så venlige trojanske heste, og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for at slippe af med den!!! jeg har søgt lidt forskelligt og købt et par programmer(SPYWARE DOCTOR, REGISTRY MECHANIC og AVAST ANTIVIRUS) men ingen af dem ser ud til at virke, jeg har endda formateret computeren  men den kommer stadig frem.... PLEASE hjæp mig mvh morten andersen
Avatar billede ejvindh Ekspert
24. maj 2006 - 15:32 #1
Download Hijackthis:
http://danborg.org/spy1/HJT/hijackthis.exe

Kør Hijackthis.exe fra en mappe som du opretter til formålet:
Klik på "Do a systemscan and save a logfile". Efter kort tid åbnes et notepad-vindue med en logfil. Kopiér indholdet af denne logfil herind i denne tråd. Jeg vil fraråde at du selv begynder at fixe noget.
Avatar billede ejvindh Ekspert
24. maj 2006 - 15:42 #2
Jeg ser lige, at den også kommer frem, selvom du formaterer computeren. På hvilken måde giver infektionen sig udtryk (hvordan ved du, at du er inficeret)?
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
24. maj 2006 - 16:05 #3
mit avast fortæller mig 5 gange i træk at den har fundet en trojansk hest!!!!
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
24. maj 2006 - 16:05 #4
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 16:03:59, on 24-05-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\CLML_NTService\CLMLServer.exe
C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\CLML_NTService\CLMLService.exe
C:\Programmer\Spyware Doctor\sdhelp.exe
C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\Kernel\TV\CLSched.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Stardock\SDMCP.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\AutoDetector\monitor.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\PCMService.exe
C:\Programmer\Glass2k\Glass2k.exe
C:\Programmer\LClock\LClock.exe
C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
C:\Programmer\AXVenore\AXVenore.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\PECarlin\PECarlin.exe
C:\Programmer\Spyware Doctor\swdoctor.exe
C:\Programmer\Stardock\ObjectDock\ObjectDock.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\FCAdvice\FCAdvice.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Documents and Settings\Morten Der\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: SweetIM For Internet Explorer - {BC4FFE41-DE9F-46fa-B455-AAD49B9F9938} - C:\Programmer\Macrogaming\SweetIMBarForIE\toolbar.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SWEETIE - {1A0AADCD-3A72-4b5f-900F-E3BB5A838E2A} - C:\Programmer\Macrogaming\SweetIMBarForIE\toolbar.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: PCTools Site Guard - {5C8B2A36-3DB1-42A4-A3CB-D426709BBFEB} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdsg.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O2 - BHO: PCTools Browser Monitor - {B56A7D7D-6927-48C8-A975-17DF180C71AC} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O3 - Toolbar: SweetIM For Internet Explorer - {BC4FFE41-DE9F-46fa-B455-AAD49B9F9938} - C:\Programmer\Macrogaming\SweetIMBarForIE\toolbar.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [Ulead AutoDetector v2] C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\AutoDetector\monitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Glass2k] C:\Programmer\Glass2k\Glass2k.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LClock] C:\Programmer\LClock\LClock.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SweetIM] C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] ~"C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [SweetIM] C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
O4 - HKCU\..\Run: [AXVenore] "C:\Programmer\AXVenore\AXVenore.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [PECarlin] "C:\Programmer\PECarlin\PECarlin.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Doctor] "C:\Programmer\Spyware Doctor\swdoctor.exe" /Q
O4 - Startup: Stardock ObjectDock.lnk = C:\Programmer\Stardock\ObjectDock\ObjectDock.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Spyware Doctor - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O18 - Filter: text/html - {994D478A-45D0-4DB4-AE77-288B1E346E99} - C:\Programmer\FCAdvice\FCAdvice.dll
O20 - AppInit_DLLs: Runner.dll,dkabolgh.dll,Runner.dll
O20 - Winlogon Notify: MCPClient - C:\Programmer\Fælles filer\Stardock\mcpstub.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: CyberLink Background Capture Service (CBCS) (CLCapSvc) - Unknown owner - C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
O23 - Service: CyberLink Task Scheduler (CTS) (CLSched) - Unknown owner - C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\Kernel\TV\CLSched.exe
O23 - Service: CyberLink Media Library Service - Cyberlink - C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\CLML_NTService\CLMLServer.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: PC Tools Spyware Doctor (SDhelper) - PC Tools Research Pty Ltd - C:\Programmer\Spyware Doctor\sdhelp.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
24. maj 2006 - 16:26 #5
Jeg prøver at kigge loggen igennem :-)
Avatar billede ejvindh Ekspert
24. maj 2006 - 16:40 #6
Ja, der er godt nok et par trojanere i den log. Hvordan de er kommet så hurtigt efter at du har formateret computeren, kan jeg ikke helt forklare. Men muligvis skyldes det, at du har brugt p2p-programmer. Disse er nemlig en hyppig kilde til infektioner.

-- Hent Ewido herfra (14 dages version af plus-versionen)
http://www.spywarefri.dk/downloads1/ewido-setup.exe
Installer og opdater programmet. Vent med at scanne.

-- Du kunne overveje at afinstallere SWEETIM. Den har et blakket ry. Du kan evt. læse pkt 7 på dette link, hvis du selv vil danne dig et indtryk af sagen:
http://www.sweetim.com/eula.html

Hvis du vælger at gøre det, så gør således: Gå ind i kontrolpanel-tilføj/fjern programmer, og se om du kan få lov til at afinstallere SweetIm

-- Kør herefter Hijackthis, vælg "Do a system scan only", sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked.
R3 - URLSearchHook: SweetIM For Internet Explorer - {BC4FFE41-DE9F-46fa-B455-AAD49B9F9938} - C:\Programmer\Macrogaming\SweetIMBarForIE\toolbar.dll
O2 - BHO: SWEETIE - {1A0AADCD-3A72-4b5f-900F-E3BB5A838E2A} - C:\Programmer\Macrogaming\SweetIMBarForIE\toolbar.dll
O3 - Toolbar: SweetIM For Internet Explorer - {BC4FFE41-DE9F-46fa-B455-AAD49B9F9938} - C:\Programmer\Macrogaming\SweetIMBarForIE\toolbar.dll
O4 - HKCU\..\Run: [SweetIM] C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
O4 - HKCU\..\Run: [AXVenore] "C:\Programmer\AXVenore\AXVenore.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [PECarlin] "C:\Programmer\PECarlin\PECarlin.exe"
O18 - Filter: text/html - {994D478A-45D0-4DB4-AE77-288B1E346E99} - C:\Programmer\FCAdvice\FCAdvice.dll
O20 - AppInit_DLLs: Runner.dll,dkabolgh.dll,Runner.dll

-- Genstart i fejlsikret, hvis du ikke ved hvordan så kig her:
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

-- Du skal nu til at slette. Som indledning hertil skal du have slået "Udvidet filvisning" til:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

-- Slet herefter følgende (hvis du kan finde dem):
Mapper:
C:\Programmer\AXVenore\
C:\Programmer\PECarlin\
C:\Programmer\FCAdvice\

Filer:
c:\windows\system32\Runner.dll

Søg også efter denne fil, og hvis du finder den, så slet den:
dkabolgh.dll

-- Kør en fuld scanning med Ewido, og lad den slette det, den finder. Programmet laver en lille log, som du skal kopiere herind i dit næste svar.

-- Genstart til normal tilstand, lav en ny HJT-log, som du sender herind til check sammen med loggen fra Ewido.
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
24. maj 2006 - 17:00 #7
sweet im er hermed afinstalleret (det er jer der er eksperterne)
jeg har prøvet at installere ewido men den skriver failure!!!! der ligger godt nok en mappe i programmer der hedder ewido som ikke kan fjernes selv om jeg har afinstalleret det... men mappen kan jeg ikke fjerne!!!
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
24. maj 2006 - 17:05 #8
never mind!!! jeg genstartede lige så nu er ewido up an running!!!! jeg prøver lige at starte i fejlsikret tilstand!
Avatar billede ejvindh Ekspert
24. maj 2006 - 17:07 #9
Jeg havde overset, at du allerede har Ewido på computeren. Så kunne du jo ligeså godt have kørt med den. Det må du undskylde.

Eftersom du har afinstalleret din gamle Ewido, kan det godt være, at du skal genstarte computeren, inden du kan få lov til at slette mappen, hvor Ewido lå tidligere.
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
24. maj 2006 - 18:58 #10
jeg har fået ewido til at virke igen, jeg startede den i fejlsikret tilstand og kørte en scan.. den fandt (efter ca 1½ time) 191 proplemer som blev slettet med det samme!!! den har ikke sagt noget om trojansk hest endnu så jeg må jo håbe  de er væk. FOR GOOD. jeg takker mange gange for jeres assistance det var super! jeg skal nok give en melding hvis
den spiller smart igen! he he ;O)
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
24. maj 2006 - 19:01 #11
har du fået dine point ejvindh???? jeg ved ikke helt hvordan man gør
Avatar billede ejvindh Ekspert
24. maj 2006 - 19:07 #12
Ja, jeg har fået point :-)

Du er velkommen til at sende en ny log fra Hijackthis herind -- så kan jeg se, om infektionerne er døde, eller om der stadig ligger noget. Men det er selvfølgelig op til dig selv :-)

For at gøre arbejdet helt færdig:
Det kan være en god ide og rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse (http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.
Og så kan det også være en god ide at skjule dine systemfiler og -mapper igen, så du ikke ved en fejl kommer til at slette en vigtig fil. Det gør du samme sted, hvor du satte det til at vise alle filer, denne gang vælger du bare: Vis ikke skjulte filer og mapper.

Det kan også være en god ide at få renset ud i dine midlertidige filer. Det kan gøres på en hurtig og nem måde med denne fil
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat
---------------------------

For at forhindre gentagelser, vil jeg anbefale dig at lægge nogle små programmer ind, som forhindrer spyware i at komme ind i første omgang. Du finder links og gode råd her:
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm

Jeg vil også foreslå, at du læser denne artikel om hvordan du kan undgå at blive inficeret i fremtiden:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14414
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
25. maj 2006 - 19:59 #13
her er så log filen på hvordan det ser ud pt! filerne har jeg skjult igen og så tager jeg lige et kig ind på de links du har smidt i tråden!!! takker igen :O)

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 19:57:02, on 25-05-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Stardock\SDMCP.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\CLML_NTService\CLMLServer.exe
C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\CLML_NTService\CLMLService.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\Programmer\Spyware Doctor\sdhelp.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\AutoDetector\monitor.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\PCMService.exe
C:\Programmer\Glass2k\Glass2k.exe
C:\Programmer\LClock\LClock.exe
C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\Spyware Doctor\swdoctor.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
C:\Programmer\RALINK\RT2500 Wireless LAN Card\Installer\WINXP\RaConfig2500.exe
C:\Programmer\Stardock\ObjectDock\ObjectDock.exe
C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\Kernel\TV\CLSched.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiprvse.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\KHAL\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: SweetIM For Internet Explorer - {BC4FFE41-DE9F-46fa-B455-AAD49B9F9938} - C:\Programmer\Macrogaming\SweetIMBarForIE\toolbar.dll (file missing)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SWEETIE - {1A0AADCD-3A72-4b5f-900F-E3BB5A838E2A} - C:\Programmer\Macrogaming\SweetIMBarForIE\toolbar.dll (file missing)
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: PCTools Site Guard - {5C8B2A36-3DB1-42A4-A3CB-D426709BBFEB} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdsg.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O2 - BHO: PCTools Browser Monitor - {B56A7D7D-6927-48C8-A975-17DF180C71AC} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O3 - Toolbar: SweetIM For Internet Explorer - {BC4FFE41-DE9F-46fa-B455-AAD49B9F9938} - C:\Programmer\Macrogaming\SweetIMBarForIE\toolbar.dll (file missing)
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [Ulead AutoDetector v2] C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\AutoDetector\monitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Glass2k] C:\Programmer\Glass2k\Glass2k.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LClock] C:\Programmer\LClock\LClock.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [AXVenore] "C:\Programmer\AXVenore\AXVenore.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [PECarlin] "C:\Programmer\PECarlin\PECarlin.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Doctor] "C:\Programmer\Spyware Doctor\swdoctor.exe" /Q
O4 - Startup: Stardock ObjectDock.lnk = C:\Programmer\Stardock\ObjectDock\ObjectDock.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
O4 - Global Startup: RaConfig2500.lnk = C:\Programmer\RALINK\RT2500 Wireless LAN Card\Installer\WINXP\RaConfig2500.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Spyware Doctor - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O18 - Filter: text/html - {994D478A-45D0-4DB4-AE77-288B1E346E99} - C:\Programmer\FCAdvice\FCAdvice.dll
O20 - AppInit_DLLs: Runner.dll,dkabolgh.dll,Runner.dll
O20 - Winlogon Notify: MCPClient - C:\Programmer\Fælles filer\Stardock\mcpstub.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: CyberLink Background Capture Service (CBCS) (CLCapSvc) - Unknown owner - C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
O23 - Service: CyberLink Task Scheduler (CTS) (CLSched) - Unknown owner - C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\Kernel\TV\CLSched.exe
O23 - Service: CyberLink Media Library Service - Cyberlink - C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\CLML_NTService\CLMLServer.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: PC Tools Spyware Doctor (SDhelper) - PC Tools Research Pty Ltd - C:\Programmer\Spyware Doctor\sdhelp.exe
Avatar billede phpn00b Nybegynder
25. maj 2006 - 20:03 #14
Hej mortenandersen, jeg ved svaret er lukket, men vil høre om der var et ikon med en kørestol i grøn, som skiftede til et "stop-skilt" og når man holder over den står der Virus Alert.
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
25. maj 2006 - 20:05 #15
? jeg ved ikke helt hvad du mener!!! da jeg kørte ewido eller hvad?
Avatar billede ejvindh Ekspert
26. maj 2006 - 10:16 #16
Det var godt, at du lagde en ny log, for den er ikke blevet helt ren endnu. Prøv at slå spyware doctor fra, kør HJT, og fix disse linier:

R3 - URLSearchHook: SweetIM For Internet Explorer - {BC4FFE41-DE9F-46fa-B455-AAD49B9F9938} - C:\Programmer\Macrogaming\SweetIMBarForIE\toolbar.dll (file missing)
O2 - BHO: SWEETIE - {1A0AADCD-3A72-4b5f-900F-E3BB5A838E2A} - C:\Programmer\Macrogaming\SweetIMBarForIE\toolbar.dll (file missing)
O3 - Toolbar: SweetIM For Internet Explorer - {BC4FFE41-DE9F-46fa-B455-AAD49B9F9938} - C:\Programmer\Macrogaming\SweetIMBarForIE\toolbar.dll (file missing)
O4 - HKCU\..\Run: [AXVenore] "C:\Programmer\AXVenore\AXVenore.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [PECarlin] "C:\Programmer\PECarlin\PECarlin.exe"
O18 - Filter: text/html - {994D478A-45D0-4DB4-AE77-288B1E346E99} - C:\Programmer\FCAdvice\FCAdvice.dll
O20 - AppInit_DLLs: Runner.dll,dkabolgh.dll,Runner.dll

Genstart computeren, og læg en ny log fra Hijackthis herind til et nyt check. :-)
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
27. maj 2006 - 14:19 #17
hvordan fkser jeg dem???
27. maj 2006 - 23:12 #18
Citat:

-- Kør herefter Hijackthis, vælg "Do a system scan only", sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked.

Genstart computeren, og læg en ny log fra Hijackthis herind til et nyt check. :-)
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
28. maj 2006 - 02:23 #19
deter ikke alle linier jeg kan fikse... de fleste af dem er der ikke, jeg kan ikke sætte flueben i dem i hvert fald!!!!!!!
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. maj 2006 - 19:44 #20
Så prøv lige igen at lave en ny log fra Hijackthis, som du lægger herind. Det kan være de er forsvundet i mellemtiden...
Avatar billede stephi-b Nybegynder
02. juni 2006 - 15:29 #21
Er der ikke lige en meget venlig persin der kan hjælpe mig, jeg er ikke så godt til det med computere:( Desværre.. Men jeg har nogenlunde samme problem, jeg kan ikke installere nogle programmer, og der er fejl i det meste af de ting jeg laver.. Det er vildt irriterende at min computer bare lukker ned midt i jeg er ved at lave noget på den, og den bruger alt CPU´en! Den står hele tiden på 99% mens den viser noget andet i bunden! Plz, kunne virkelig godt bruge noget hjælp!, Er studerende så skal have lavet mine opgaver!
Avatar billede -mundi- Nybegynder
02. juni 2006 - 15:33 #22
opret et nyt spørgsmål i denne kategori, så har du helt sikkert hjælp inden for 30 minutter :-)