Avatar billede jakobhh Nybegynder
24. maj 2006 - 11:30 Der er 4 kommentarer

Rette stavefejl gennem hele dokumentet

Jeg har skrevet en stor opgave, som indeholder den samme konsekvente stavefejl hele vejen igennem. Jeg vil således gerne rette dette ord. Min rettelse er, et ord der skal bestå af alm. 12 pkt tekst og senkede bogstaver. Mit spørgsmål er så hvordan man kan sætte word til at gøre dette automatisk gennem hele dokumentet så hele dokumentet kan rettes med et enkelt klik?
24. maj 2006 - 11:37 #1
Det kan gøres med søg og erstat.
På Erstat-fanen klikker du på knappen Flere
Og herefter på knappen formater
Her vælger du hvilket format der skal søges efter og på samme måde hvad der skal erstattes med.
Avatar billede twotimes Nybegynder
24. maj 2006 - 11:38 #2
der er noget, der hedder "find og erstat". Der kan du bytte et ord ud med et andet gennem hele opgaven. Men jeg ved ikke om du også kan sænke teksten...
Avatar billede jakobhh Nybegynder
25. maj 2006 - 10:07 #3
Jeg har prøvet at rette igennem. Får den ikke til at ændre til de sænkede bogstaver. Egentligt mærkeligt hvis ikke word har mulighed for det, helt sikkert noget Mr. Gates har overset der.:)
Avatar billede jakobhh Nybegynder
25. maj 2006 - 13:31 #4
Ahaaa.. Nu fandt jeg ud af det. Det gøres således:
1. Markér det ord du vil have ændret
2. Klik på "erstat" i redigér menuen
3. Skriv i "erstattes med" det nye ord du vil bruge
4. Klik så på "mere"
5. Så klik på "format" og "skrift"
6. Fjern alle fluebenene i alle boksene så kun det du vil bruge er markeret
7. Klik "OK"
8. Klik "ersat alle".