Avatar billede phpn00b Nybegynder
23. maj 2006 - 18:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

iframe funktion

Hej jeg har et problem, jeg er ved at lave et nyt design til min side. Jeg bruger include funktionen til en top, og bund fil.
I top-filen skriver jeg:
<iframe name="I1" height="100%" width="100%" border="0"frameborder="0">
og i bund-filen:
</iframe>.

Det burde jo virke, men når jeg så vil vise min side, er siden blank der hvor iframe'et er.. Hvorfor?
Avatar billede olebole Juniormester
23. maj 2006 - 18:19 #1
<ole>

Det må du nok forklare noget tydeligere  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede phpn00b Nybegynder
23. maj 2006 - 19:01 #2
Okay..

Jeg har lavet siden og den virkede indtil jeg satte en iframe ind. Nu er selve iframe'et blank ? Forstår det ikke, og slet ikke fordi at i hvis man klikker Vis Kilde, står der det der skulle stå (i kilden, men ikke på selve siden). Fatter det bare ikke :S
Avatar billede poptex Nybegynder
23. maj 2006 - 19:06 #3
Husk du skal have en src i din iframe, sådan:
<iframe src="http://www.dinside.dk/den-fil-du-vil-bruge.php" name="I1" height="100%" width="100%" border="0"frameborder="0">
</iframe>.
Avatar billede poptex Nybegynder
23. maj 2006 - 19:07 #4
Så viser den side i iframen som du har angivet url'en til...
Avatar billede phpn00b Nybegynder
23. maj 2006 - 19:08 #5
Ved jeg, men er det ikke muligt at lave det uden?
Avatar billede poptex Nybegynder
23. maj 2006 - 19:10 #6
nej det tror jeg ikke.. mener man altid skal have src i en iframe..
Avatar billede phpn00b Nybegynder
23. maj 2006 - 19:11 #7
okay, træls.. Smid et svar..
Avatar billede poptex Nybegynder
23. maj 2006 - 19:11 #8
Ok
Avatar billede poptex Nybegynder
23. maj 2006 - 19:12 #9
Ked af ikke at kunne hjælpe dig sådan rigtig.. :(
Avatar billede phpn00b Nybegynder
23. maj 2006 - 20:28 #10
det går nok. :)
Avatar billede olebole Juniormester
24. maj 2006 - 01:36 #11
Det, der står mellem start- og slut-tagget i en iframe, skal vises af browsere, der ikke kan håndtere (i)frames:

<iframe src="http://www.eksperten.dk/spm/711358">
    Din browser kan ikke vise frames, som er nødvendige på denne side ...
</iframe>