Avatar billede foralias Praktikant
23. maj 2006 - 12:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Lave DB udtræk med ASP

Vi har lige fået et nyt system fra vor software leverandør.
Det kører på en 10G database.
Hvordan får jeg min webserver til at hente data fra DB'en så jeg kan vise dem med ASP.
Mange pst. da jeg er totalt BLANK mht. oracle.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. maj 2006 - 13:12 #1
på samme måde som alle nadre databaser

du laver en ADODB.Connection med en passende connection string
(www.connectionstrings.com)

og så prøver du dig lidt frem om du har brugt standard SQL eller du skal
til at rette SQL sætninger til
Avatar billede foralias Praktikant
23. maj 2006 - 13:46 #2
Glemte lige at skrive at jeg bruger Dreamweaver til ASP.
Hvis jeg bruger den gl. ODBC driver får jeg [Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified.
Bruger jeg den ny får jeg: [Microsoft][ODBC Driver Manager]Driver's SQLAllochandle on SQL_HANDLE_ENV failed
Avatar billede arne_v Ekspert
25. maj 2006 - 02:28 #3
Er Oracle ODBC installeret på maskinen som kører ASP ?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. maj 2006 - 02:29 #4
bruger du de rigtige oplysninger til at connecte med ?

og er der hul igennem mellem systemerne d.v.s. ingen firewall som blokerer
en port ?
Avatar billede foralias Praktikant
26. maj 2006 - 07:28 #5
Jeg har installerert Oracles ODBC 10 driver på maskinen, som det eneste. Skal der installeres flere komponenter?
Der er hul igennem. De står begge på sammen netværk.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2006 - 02:17 #6
kan du lave en DSN og connecte via Access/Excel ?
Avatar billede foralias Praktikant
30. maj 2006 - 15:36 #7
Undskyld forsinkelsen.
Jeg venter på et svar fra min software leverandør. Jeg tror det er et problem i odbc opsætningen.
Jeg skal nok vende tilbage når jeg ved mere.
Avatar billede foralias Praktikant
16. juni 2006 - 08:02 #8
Hej Arne_V jeg håber du stadig "lytter" med.
Jeg har intet svar fået fra min software leverandør endnu. :-(
Jeg kan IKKE forbinde via dsn, så det kan være det er ODBC installationen det er galt med.
Hvilken ODBC driver kan bruges, og kan jeg fat i den uden Oracles "fantastiske" installationsprogram.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juni 2006 - 04:11 #9
Der kommer en Oracle ODBC driver med Windows (eller noget gængs Windows software).

Oracles egen kræver nok brug af Oracle installer.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juli 2006 - 04:21 #10
foralias ??
Avatar billede foralias Praktikant
10. juli 2006 - 10:21 #11
Hej :-)
Jeg har ferie lige nu. Så jeg tænker ikke så meget på arbejde ;-)
Jeg vender tilbage når jeg kommer på arbejde igen.
Avatar billede foralias Praktikant
28. juli 2006 - 08:34 #12
Hej igen, tak for tålmodigheden.
Det er lykkedes mig at få fat i Oracles 10g ODBC driver. Med den installeret kan jeg sagtens hente data fra oracle i excel på serveren, men når jeg forsøger at connecte via Dreamweaver får jeg følgende at vide: [Microsoft][ODBC Driver Manager]Datasource name not found and no default driver specified.
Avatar billede foralias Praktikant
10. januar 2007 - 09:03 #13
Kan åbenbart ikke få det til at fungere :-(