Avatar billede dorthe-lind Nybegynder
23. maj 2006 - 09:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

C5 3.0 Kørsel til indsættelse af rabatgruppe ved udvalgte kunder

Jeg skal lave en kørsel, hvor jeg skal have indsat nogle rabatgrupper ved udvalgte kunder (f.eks. kunder, hvor debitorgruppe er lig "12" eller postnr. ligger fra "5000-6000").

Hvem kan hjælpe mig med at lave denne kørsel?
Avatar billede dorthe-lind Nybegynder
23. maj 2006 - 12:47 #1
Det lykkedes mig selv at finde svaret. Lukker
Avatar billede sjedb Nybegynder
13. juni 2006 - 23:08 #2
Hej dorthe

Jeg kan se at du tidligere har haft præcis det samme problem som jeg har nu, nemlig udskrift af kontoudtog i word via C5. Fik du det nogensinde til at virke og hvordan????
Avatar billede dorthe-lind Nybegynder
14. juni 2006 - 12:12 #3
Hvilket problem har du ?
Jeg har tidligere spurgt på nogle felter samt opsætning af layout'et.
Hvad "driller" hos dig?
Avatar billede sjedb Nybegynder
14. juni 2006 - 12:18 #4
Hej Dorthe

Når jeg vælger at bruge word til at udskrive kontoudtog, bruger jeg debkontoudtogdk.dot, men uanset hvad jeg hidtil har gjort så skriver den, i posteringesdelen, kun dattoer oven i hinanden.
Avatar billede dorthe-lind Nybegynder
14. juni 2006 - 12:48 #5
Måden, jeg gør det på, er:
Under "debitor" - "tilpasning" - "aktionslister" - "standard" - "Debkontoudtog" er aktion = Debitor_Kontoudtog. Hvis du fjerner fluebenet i optionsboxen, spørger den ikke efter printeren ved hver eneste kontoudtog....- mærkeligt system!

I udviklingsmenuen har jeg så tilpasset vort kontoudtog-layout til vort brevpapir. Rapporten hedder DebKontoudtogExtern_DK.
Er du "dus" med udviklingsmenuen ?

Så er det sådan set bare at bestille kontoudtogene enten til Word eller Windows.
Avatar billede dorthe-lind Nybegynder
14. juni 2006 - 22:50 #6
I øvrigt, så dækker det vel egentlig ikke dit spørgsmål, for det du ønsker er vel at bruge en skabelon fra Word (dot-fil) og "nej" desværre, det fik jeg ikke løst det problem. Egentlig var resultatet næsten OK, der var bare 2 felter (fakturanr. og -dato), der var blanke og det kommer man jo ikke langt med på et kontoudtog. Ideen at bruge en skabelon i Word-format er ellers rigtig god og jeg har set det virke på et seminar for et lille år siden. Hvis du får dit til at køre 100%, så er jeg da meget interesseret i at høre, hvordan du løste problemet.
Ked af, at jeg ikke kunne hjælpe alligevel.
Avatar billede sjedb Nybegynder
15. juni 2006 - 09:05 #7
Nej det dækker ikke mit spørgsmål, hvorfor kan man ikke få udskrifter til at virke når man bruger word i C5??????.
Tak aligevel for din deltagelse.
Er der andre kloge hoveder i dette forum der har svaret så hører jeg gerne.