Avatar billede strikerdk Novice
22. maj 2006 - 17:25 Der er 42 kommentarer og
2 løsninger

PC vil ikke starte op?

Hej Eksperter.

Vi er ved at gå ud af vores gode skind her!

Sidder med en anden PC som består af flg:

Intel Celeron socket 775 2,97 GHz
Asus P5VD1-X Bundkort
512 Mb Ram PC 3200 Samsung DDR 1 sokkel
120 GB Maxtor IDE-disk

PCén er lige blevet genopbygget og er samlet med kun de allerstørste fornødenheder. Altså Strømforsyning, Bundkort, HD, 1 stk CD-drev samt RAM.

Den er eftertjekket ca. 20 gange, og alle stik både fra strømforsyning og kabinet sidder som de skal.

Problemer er flg:

Når jeg så tænder på powerknappen, starter køleren på CPUén med at køre og efter 1-2 sek, er det som om strømmen forsvinder og den går bare død! Det skal dog siges, at der sidder en diode på bundkortet der indikerer, at der er strøm på bundkortet. Den vil bare ikke starte igen.

Er der nogen der har en anelse om, hvad problemet kan være?

På forhånd tak :)
Avatar billede farving Nybegynder
22. maj 2006 - 17:32 #1
Har du gået alle hardwares igennem?

men start først me at tjekke om du har fået klikket CPU køleren 100% fast, den kan nemlig drille en del...

Ellers start med at pille IDE kablet af din Harddisk og se om den vil starter op, vil den ikke så pil rammene ud, vil den vise noget nu eller bipper den?

Men ved faktisk ikke hvad problemet er... men hvis der ikke er nogle af de ting der giver en form for fremskridt så ku det godt tyde på defekt bundkort?

Mvh Carsten
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. maj 2006 - 17:34 #2
det lyder som om bundkortet har stel forbindelse. Har du de små filt ringe på skruerne der adskiller dem fra bundkortet?. Har du alle bundkort skruerne i? Du bliver nok nød til at fjerne en bundkort skrue af gangen og se om det klarer problemet.

Har selv haft samme prob, men eftersom jeg er doven anlagt, monterede jeg bare bundkortets anti statiske pose mellem bundkort og kabinet og det løste problemet ;)
Avatar billede strikerdk Novice
22. maj 2006 - 17:51 #3
Har nu prøvet at skille køleren og cpu fra bundkortet og samlet det igen. Det samme problem er der stadig. Jeg har forsøgt med den statiske pose, sågar holdt det i hånden hvor det eneste der er sat til er cpu og køler samt selvf. strømforsyningen :(
Intet af det hjalp.
Avatar billede farving Nybegynder
22. maj 2006 - 17:53 #4
Så vil midt bud være at der er en defekt på bundkortet...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. maj 2006 - 17:56 #5
er der installeret windows på den hd.??

prøv at ressete bios, og hvis du windows på disken, så lav en repair..
(man kan også komme til at vende stikket til cpu-blæseren forkert, også opfatter sensoene det som om der ingen blæser er..)
Check temp.! i bios..O)
Avatar billede tans Nybegynder
22. maj 2006 - 17:58 #6
hvor stor er din strømforsyning ?
jeg har haft et ligende problem, og der var der tale om en defekt strømforsyning.
Avatar billede farving Nybegynder
22. maj 2006 - 17:59 #7
kan måske også være din strømforsyning er for lille, dog vil dette være usandsynligt da du ikke har ret mange elementer i din puter
Avatar billede strikerdk Novice
22. maj 2006 - 18:05 #8
Der er XP på HDén ja, men den er slet ikke tilkoblet. Mht strømforsyningen er det en 300 Watts Aopen. Den er helt ny, og har kun været brugt i 14 dage. Der har den intet fejlet. Stikket kan kun vende på en måde på bundkortet. Jeg må måske konstatere at bundkortet er ovre det.
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. maj 2006 - 18:06 #9
Prøv at samle det hele på bordet, så kabinettet ikke er i nærheden, se om det vil køre der
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. maj 2006 - 18:09 #10
har du .. prøvet at ressete bios.??
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. maj 2006 - 18:09 #11
Prøv at gennemgå dette spm

http://www.eksperten.dk/spm/706237
Avatar billede strikerdk Novice
22. maj 2006 - 18:13 #12
Har været ALT igennem i det spm og ja, bios har været resat og batteriet har været fjernet mm. Intet af det hjalp. Bundkortet ryger ud fra 1. sal!
:)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. maj 2006 - 18:14 #13
og den siger ingen Beeps..??
Avatar billede strikerdk Novice
22. maj 2006 - 18:16 #14
niks. Den siger intet!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. maj 2006 - 18:18 #15
jeg tror at cpuén, IKKE er kompatible..

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=P5VD1-X

http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx

du skal bruge en anden, den understøtter åbenbart ikke 2,97
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. maj 2006 - 18:20 #16
i nederste link...
kopier -> P5VD1-X - ind i keyword boxen, og find din cpu...
Avatar billede strikerdk Novice
22. maj 2006 - 18:23 #17
bartfreak - du har fuldstændig ret. MEN - Det er mig der har klovnet - det ER en 2,93 GHz cpu og ikke en 2,97. Der er vist ikke noget der hedder en 2,97?. Jeg beklager meget. :(
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. maj 2006 - 18:25 #18
jeg kan stadig ikke finde den på listen, m.m. det er en celeron D..??
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. maj 2006 - 18:27 #19
ellers kan bios update muligvis gøre at den kan tage større cpu
Avatar billede strikerdk Novice
22. maj 2006 - 18:28 #21
Den står på siden:

Celeron D 341 (2.93 GHz, 533 FSB, LGA775)E0,EM64T    ALL  ALL
Avatar billede strikerdk Novice
22. maj 2006 - 18:28 #22
under alle omstændigheder hjælper det intet. PCen kan jo slet ikke startes op. :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. maj 2006 - 18:28 #23
Problemet lyder stadig som den klassiske stel forbindelse. prøv at samle skidtet på bordet. lig evt mobo på anti statisk pose
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. maj 2006 - 18:28 #24
ja, i linket... er det samme cpu, du har sat i maskinen..?
Avatar billede strikerdk Novice
22. maj 2006 - 18:30 #25
ja. Det er det :)
Avatar billede strikerdk Novice
22. maj 2006 - 18:31 #26
drgonzo - som jeg har beskrevet længere oppe - så har jeg prøvet alt. Både den statiske pose i og uden for kabinettet. Sågar holdt det forsigtigt med 2 fingre mens en anden forsøgte at power-up. Altid samme problem
Avatar billede strikerdk Novice
22. maj 2006 - 18:31 #27
Måske skal det bare konstateres at det mb er dødt. :s
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. maj 2006 - 18:32 #28
fint godt..O)

Den kan blive  ret varm, så hvis blæser, kølepasta ikke er moneteret ordentligt vil den måske futte af, meen så havde du nok hørt nogle beeps..??
Så er det da elimineret..O)
Du må prøve noget andet.
Avatar billede hldc Nybegynder
22. maj 2006 - 18:32 #29
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. maj 2006 - 18:36 #30
hvis det ikke siger beeps når feks. ram er taget fra, så ville jeg nok også dømme det dødt.
Avatar billede strikerdk Novice
22. maj 2006 - 18:36 #31
drgonzo, bartfreak og farvning. kan i smide et svar, jeg laver en ligelig fordeling af point som tak for hjælpen. Håber i alle er tilfreds? MBét ryger ud! :)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. maj 2006 - 18:37 #32
.O)
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. maj 2006 - 18:38 #33
så må vi håbe det er der problemet ligger. Gem det nu i tilfælde af det ikke er defekt

Hvad point angår er det helt op til dig :)
Avatar billede farving Nybegynder
22. maj 2006 - 18:40 #34
hmm nå...
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. maj 2006 - 18:57 #35
farving skulle det ikke have været et svar? ;)
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. maj 2006 - 18:57 #36
sig til så ligger jeg et spm med point til dig, der gik vist koks i den
Avatar billede farving Nybegynder
22. maj 2006 - 18:58 #37
det er ligemeget :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. maj 2006 - 18:58 #38
hvis jeg ligger et spm med 17 point og bartfreak gør det samme, så er point vist delt som det var meningen
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. maj 2006 - 18:59 #39
så får du karma for god opførsel
Avatar billede strikerdk Novice
22. maj 2006 - 19:27 #40
hovsa. Den gik vist galt den her. Kan jeg overlevere 50 point til dig farving direkte? Eller hvordan løser vi den her.
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. maj 2006 - 19:43 #41
Vi plejer at løse det ved, dem der har fået for mange point opretter et spm med point til ham der ikke fik, men farving sagde nej tak, så det lader til at være i orden
Avatar billede strikerdk Novice
22. maj 2006 - 19:55 #42
okay da. men om ikke andet så må farving jo henvende sig til mig :)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. maj 2006 - 20:29 #43
er der et point problem.. hvem skal ha´hvad..O)
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. maj 2006 - 21:59 #44
13 kung fu is, 1 stk 2 krone og en smøg