Avatar billede suppah Nybegynder
20. maj 2006 - 11:01 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hurtigt Hjælp Cd-Rom

Hejsa.. Godmorgen!

Jeg har stadig et lille problem med min computer..

Når jeg foreksempel vil installere Diablo 2 skriver den at jeg skal indsætte cdrom, men det har jeg jo allerede gjort?

Har prøvet med forskellige cd'er osv...

Geninstallere Cd driver er også prøvet..

Det står foreksempel under engeskaber for Samsung Cd-rom sc-152c..
At Partitionstype: Ikke tilgængelig!

Hurtigt svar please!

Kæresten er ved at dræbe mig!

MvH
Morten
20. maj 2006 - 11:08 #1
(Altså fortsat fra http://www.eksperten.dk/spm/710445 ...)
Avatar billede suppah Nybegynder
20. maj 2006 - 11:12 #2
Alle kommentar virkede ikke.. Har prøvet det hele...

Arj hvor er det her træls =(
20. maj 2006 - 11:13 #3
For at dele problemet (hardware/software):

Gå til http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm og hent en DOS DISKETTE Bootdisk MED CDROM support.
Opret disketten.
Boot op på disketten (måske lille ændring i BIOS?) og vælg CDRom support.
Kan den HER bruge CDRom drevet ?
Avatar billede suppah Nybegynder
20. maj 2006 - 11:19 #4
Sry men forstod ikke lige den guide der... Skal jeg hente en boot disk?

Har nemlig ikke nogen disk mere =(
20. maj 2006 - 11:55 #5
Fidusen består i at checke om CDrom drevet i det hele taget virker - ved at bruge en driversæt helt udenfor din XP instalation; nemig i "ren" DOS BOOT

http://www.dehning.com/download/utilities/bootdisks/boot98.exe og har en dum floppy diskette klar...
Avatar billede kick Nybegynder
20. maj 2006 - 12:00 #6
Har du prøvet med et andet kabel
Avatar billede suppah Nybegynder
20. maj 2006 - 12:05 #7
Nu har jeg lige prøvet at fyrer windows xp cd'en i og den kan godt læses!

Hvad sker der!?! arggg
Avatar billede kick Nybegynder
20. maj 2006 - 12:09 #8
sikkert en dårlig forbindelse eller kable
Avatar billede suppah Nybegynder
20. maj 2006 - 12:11 #9
Jamen hvordan kan det være at det kun er windows xp cd'en som virker?
Avatar billede kick Nybegynder
20. maj 2006 - 12:21 #10
Jamen så er det jo sikkert din anden CD der er gået i stykker..Har du prøvet den cd der ikke virker i en anden Puter ??
Avatar billede suppah Nybegynder
20. maj 2006 - 12:44 #11
Okay Sygt nok nu ser det ud til at virke.. Underligt!
Avatar billede kick Nybegynder
21. maj 2006 - 09:45 #12
Lukke tid ???