Avatar billede technux Nybegynder
19. maj 2006 - 16:55 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

IBM Ultrabay boot

Er der nogen der ved om det er muligt at boote på en ekstra harddisk der tilsluttes via Ultrabay Slim Harddrive Adapter? Det drejer sig om en IBM T60p
Avatar billede haverslev Novice
19. maj 2006 - 17:02 #1
Prøv at læse under punktet: Prepare the boot device

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-63027
Avatar billede technux Nybegynder
19. maj 2006 - 17:25 #2
For mig ser det ud til at være en beskrivelse af hvordan der bootes på en bootbar bios-cd og ikke en harddisk. Jeg ved det er muligt at starte op på en CD fra ultrabay, men er i tvivl om hvorvidt det er muligt at starte op på en harddisk.
Avatar billede haverslev Novice
19. maj 2006 - 17:33 #3
korrekt, men det var også mere ment som en beskrivelse af, hvordan du kommer ind og checker boot device
Her vil der jo optræde div. enheder og hvis du er heldig også din tilkoblede HDD
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2006 - 18:06 #4
Uden at ha en disse forstand på netop dette problem, så er problemet som reget at det ikke er muligt at installere et opperativsystem hvis vi ikke taler om SCSI - SATA eller IDE harddisk, Windows genkender jo ikke andet under installation, eller gør den????
Avatar billede haverslev Novice
19. maj 2006 - 18:59 #5
"Windows genkender jo ikke andet under installation, eller gør den????"
Det er jo blot en harddisk nr.2 som bliver monteret og den skulle jo være boot mulig, såfremt der et et styresytem at boote på selvfølgelig ;o)
http://www-131.ibm.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=8589617&storeId=10000124&langId=124&catalogId=-124
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2006 - 19:02 #6
Jeg aner ikke hva "Ultrabay Slim Harddrive Adapter" står for, men hvis det er noget a.la. USB er det ikke muligt mig bekendt
Avatar billede haverslev Novice
19. maj 2006 - 19:17 #7
"Jeg aner ikke hva "Ultrabay Slim Harddrive Adapter" står for"
Jo tror godt du ved hvad der er, sådan oversat til frit dansk, så er det blot en addapter der passer i f.eks cd-drevet`s plads.
I denne adapter er der så monteret en 2,5" HDD af enten ATA eller SATA typen
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2006 - 20:01 #8
Ja, det var også min 1. tanke, men så giver spørgsmålet vel ingen mening, eller !!!!
Avatar billede technux Nybegynder
19. maj 2006 - 20:33 #9
Min bekymring går netop på, at det eksempelvis ikke er muligt at installere/boote Windows XP på en ekstern harddisk (USB). Da jeg ikke er sikker på, at det samme ikke gør sig gældende for en UltraBay adapter vil jeg lige have det bekræftet herinde inden jeg investerer i udstyret :-)
Avatar billede zenze Nybegynder
19. maj 2006 - 21:01 #10
Jeg mener at UltraBay'en - som både CD-, DVD-drev, brændere og harddiske kan installeres i - kører på en secondary IDE-controller - og da du kan boote på en bootbar CD, så vil du selvfølgelig også kunne boote på en HD monteret deri.
Avatar billede technux Nybegynder
19. maj 2006 - 21:51 #11
Det tror jeg du har helt ret i... Jeg lukker spørgsmålet nu. Haverslev og zenze: I kan dele pointene.
Avatar billede haverslev Novice
19. maj 2006 - 22:30 #12
Et svar ;o)
Avatar billede zenze Nybegynder
19. maj 2006 - 22:40 #13