Avatar billede webmazter Nybegynder
19. maj 2006 - 16:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

tilføje ip til db?

hvordan får man denne kode til også at gemme personens ip addr.?

<?
mysql_connect("localhost", "nixx_dk", "******")or die(mysql_error());
mysql_select_db("nixx_dk")or die(mysql_error());

if ( $_POST ) {
//indsætter data

mysql_query("INSERT INTO links (navn,linknavn,link,beskrivelse) VALUES ('".$_POST['navn']."','".$_POST['linknavn']."','".$_POST['link']."', '".$_POST['beskrivelse']."')") or die(mysql_error());
Print "Linket er tilføjet, se liste af tilføjet links nedenfor. Undlad at opdatere siden efter du har tilføjet et link.";
}

else {
?>
Avatar billede heha2003 Nybegynder
19. maj 2006 - 16:58 #1
Dette får IP sat ind i Databasen

$_SERVER['REMOTE_ADDR'];
Avatar billede heha2003 Nybegynder
19. maj 2006 - 17:01 #2
Forkert skrivet! Hvis du skriver:
echo $_SERVER[REMOTE_ADDR];
Så viser den den IP din computer har. Så hvis du laver den om til en variabel så kan du sætte den ind i databasen!
Avatar billede webmazter Nybegynder
19. maj 2006 - 19:55 #3
og er der en der gider at laver den om og vise hvor den skal indsættes?
Avatar billede heha2003 Nybegynder
19. maj 2006 - 20:01 #4
Er det sådan du vil have det?:)

<?
mysql_connect("localhost", "nixx_dk", "******")or die(mysql_error());
mysql_select_db("nixx_dk")or die(mysql_error());

if ( $_POST ) {
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
mysql_query("INSERT INTO links (navn,linknavn,link,beskrivelse) VALUES ('".$_POST['navn']."','".$_POST['linknavn']."','".$_POST['link']."', '".$_POST['beskrivelse']."','$ip')") or die(mysql_error());
Print "Linket er tilføjet, se liste af tilføjet links nedenfor. Undlad at opdatere siden efter du har tilføjet et link.";
}

else {
  echo 'Skriv hvad der skal ske!';
}
?>
Avatar billede webmazter Nybegynder
19. maj 2006 - 20:23 #5
altså den kode jeg skrev øverst der det er den jeg bruger til at oprette linket med, så vil jeg bare havde så den også personens ip som har oprettet linket i tablen ip
Avatar billede webmazter Nybegynder
19. maj 2006 - 20:40 #6
nu vil den ikke oprette links i formlen.

koden ser sådan her ud nu!

<?
mysql_connect("localhost", "nixx_dk", "nicolai")or die(mysql_error());
mysql_select_db("nixx_dk")or die(mysql_error());

if ( $_POST ) {
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];

mysql_query("INSERT INTO links (navn,linknavn,link,beskrivelse) VALUES ('".$_POST['navn']."','".$_POST['linknavn']."','".$_POST['link']."', '".$_POST['beskrivelse']."')") or die(mysql_error());
Print "Linket er tilføjet, se liste af tilføjet links nedenfor. Undlad at opdatere siden efter du har tilføjet et link.";
}

else {
?>