Avatar billede serverservice Praktikant
18. maj 2006 - 21:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af www.badstuen.dannyboyd.dk ?

http://www.badstuen.dannyboyd.dk

Det er besluttet i Odense kommune at lukke et af de gamle kulturhuse  badstuen , som også rummer værksteder hvor der er mulighed for at være kreativ.
Jeg har lavet en side som skulle give info om alle de håndværksmæssige ting der er lavet gennem tiderne på badstuen.
Mangler dog lidt billeder , men det kommer.

Jeg vil gerne have den vurderet på følgende.

1. Overskuelighed - Den bør vøre rolig og harmonisk.
2. Grafisk - Pæn at se på.
3. Budskab - Er meningen klart forståelig og logisk i opbygning - Indhold bør være let læselig.

I behøver ikke give karakter - men gerne kommentarer og forslag til forbedringer.

N.B Skal lige siges at jeg stadig arbejder på Tilmeldingssiden hvor der mangler at kunne vedhæfte fil til mail.

Mvh Dennis
18. maj 2006 - 22:03 #1
Check brug af forskellige skrifttyper ...
Avatar billede serverservice Praktikant
18. maj 2006 - 22:06 #2
->Dr1 ok , takker
Avatar billede serverservice Praktikant
18. maj 2006 - 22:19 #3
Jeg bruger Verdana på al tekst - dog noget andet på knapper , men syns det er ok sådan - eller er der noget jeg har overset?
18. maj 2006 - 23:19 #4
Avatar billede serverservice Praktikant
19. maj 2006 - 08:32 #5
Ja der var noget med skrifttype , men man så kun fejlen i IE ikke i firefox (egentlig mærkeligt) noget var Verdana(serif) - rettet
19. maj 2006 - 09:51 #6
Ordet [Baggrund] i toppen på http://www.badstuen.dannyboyd.dk/beslutning.htm er stadig Times ...

[Brugernes Håndværk Fra Badstuen] i toppen på http://www.badstuen.dannyboyd.dk/brugernes.htm er stadig Times ...

...Metal -og Træværksted ...
Der er et  -  tegn på afveje

http://www.badstuen.dannyboyd.dk/brugertilmeld.htm - kasserne skal gøre lige i venstre margin.
[Udfyld Felter og tryk send] er med Times ?

Generelt: Et par steder i teksten er der en [mellemrum] FØR komma , eller punktum .
Avatar billede humpfrey Nybegynder
19. maj 2006 - 18:16 #7
Hey der, Verdana, Arial er lavet til skærmen, og Times til tryk, så Dr1 har ret der.

I øvrigt et godt initiativ, i disse tider hvor alt lukkes og nedlægges. Det næste bliver vel at de outsourcer politiet til polen, privatisering står jo højt i kurs.
;~}
Avatar billede serverservice Praktikant
19. maj 2006 - 18:53 #8
_>hej Humpfrey hvad betyder det her "Verdana, Arial er lavet til skærmen, og Times til tryk, så Dr1 har ret der" ?
Avatar billede jarl-g Nybegynder
20. maj 2006 - 19:58 #9
Her er forskellige GRAFISKE ikke-god-heder( Haha :P)

1. Bannerbilledet?! Hva sker der?! En "mand" der surfer?! Få det lavet om, find evt. et billede af Badstuen eller lignende.

2. Menu-billederne fades ude i kanterne. Enten skal de fades til den baggrund der er omkring, eller også skal de SLET IKKE FADES.

Det var alt herfra.

Mvh.

Jarl-G
Avatar billede serverservice Praktikant
06. juli 2006 - 08:26 #10
kom med svar så jeg kan lukke - det blev www.værkstedshuset.dk
06. juli 2006 - 21:46 #11
PS: Med en "standard" IE og brug af http://www.værkstedshuset.dk/ => Citat:

Dansk
De har ønsket at se hjemmesiden på internetadressen http://www.værkstedshuset.dk/
Desværre understøtter Deres browser ikke danske bogstaver (æ, ø, å, ä, ö, ü, é) i adressefeltet.

For at sikre at De fremover kan gå til hjemmesider med danske bogstaver, kan De installere en browser, som kan fortolke disse korrekt. bla bla bla bla

Citat slut...

... og der henvises til http://www.xn--vrkstedshuset-3fb.dk/ istedet...
Hmmm...
06. juli 2006 - 21:53 #12
Pas på med stort I på afveje:
"... ændringer I juni/juli ..."
(og nok også andre steder... fordi du bruger default US stavekontrol ?)

Du bør nok sætte siden til fast rammestørrelse (eller hvad det nu hedder) - ser forskellig ud afhængig af skærmopløsning...

Undgå blandning af DK <-> US :
"...  Log in Problems?  New User? Sign Up!..."
Avatar billede serverservice Praktikant
07. juli 2006 - 13:13 #13
Dr1 ->Pas på med stort I på afveje:
"... ændringer I juni/juli ..." ---ja det har du ret I *g?

Og de engelske tekster bliver rettet , men siden er lavet i cms så det er nogle php filer der skal rettes - det er ikke bare ligetil som med html , men ser på det ved lejlighed.
Ved ikke om jeg kan ændre i visningen afht. skærmstørrelse, men undersøger mulighederne - tak for feedback og kom med et svar....
07. juli 2006 - 14:47 #14
Ping...