Avatar billede malenehald Nybegynder
17. maj 2006 - 09:30 Der er 8 kommentarer

Fejl i OE, kan ikke sende mail - fejl 0x800CCC79

Ud af det blå vil Outlook Express (6) ikke sende mine mails. Jeg kan stadig modtage uden problemer, men når jeg vil sende mails får jeg denne meddelelse:

Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren, den afviste e-mail-adresse var 'cefranck@stofanet.dk'. Emne 'Mail fra malenehald.dk', Konto: 'mail.stofanet.dk', Server: mail.stofanet.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '550 unknown user', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, serverfejl: 550, Fejlnummer: 0x800CCC79

Jeg kan godt skrive til nogle adresser, også andre stofanet-adresser, så jeg kan ikke helt forstå det. Jeg har tjekket at modtager e-mail er rigtig, og at min egen e-mail er skrevet rigtig under konti. Det er både et problem fra min mail, og fra min kærestes mail som også er sat op på computeren. Det mystiske er, at i går var det alle mails - vi kunne ikke engang sende til hinanden - og i dag, er det kun nogle mails.

Jeg har prøvet at søge på fejlmeddelelsen her på experten og på google, men har ikke fundet en beskrivelse der svarede til mit problem. Er der nogen der kan hjælpe?

Mvh

Malene Hald
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
17. maj 2006 - 09:49 #1
Tjek lige engang at din afsender adresse er rigtig. Hvis du som jeg har mere end en afsender (fake adr, til brug i nyhedsgrupper)
Dernæst skal din modtager også staves og skrives nøjagtig.
Avatar billede vejmand Juniormester
17. maj 2006 - 10:38 #2
Er du koblet på internettet via Stofanet?
Avatar billede vejmand Juniormester
17. maj 2006 - 10:49 #3
Hvis du er koblet op via Stofanet kan du prøve følgende:

Funktioner -> Konti -> Fanebladet "Post" -> Markér din konto -> Egenskaber -> Fanebladet "Servere" -> Flueben i "Min server kræver godkendelse" -> Klik på "Indstillinger" -> Prik i "Brug samme indstillinger som på serveren til indgående post"
Avatar billede malenehald Nybegynder
17. maj 2006 - 10:53 #4
Har tjekket mailadressen (bruger ikke fake, så den har stået som den skal i laaaang tid nu, uden jeg har ændret noget). Jeg er koblet på nettet via stofanet. Har prøvet den løsning vejmand foreslår - ændrer ikke noget desværre.
Avatar billede vejmand Juniormester
17. maj 2006 - 10:56 #5
Prøv at slette din konto, og opret den igen. Du taber ikke noget ved det.
Jeg ved godt det ikke lyder logisk, men engang imellem forsvinder uforklarlige fejl på den måde.  :-)
Avatar billede malenehald Nybegynder
17. maj 2006 - 11:55 #6
Nej, desværre. Virker heller ikke:(
Avatar billede vejmand Juniormester
17. maj 2006 - 12:38 #7
Hmm, så tror jeg du bliver nødt til at kontakte Stofanet: http://www.stofa.dk/kontaktos.php?showtype=stofanet&mid=105
Avatar billede malenehald Nybegynder
17. maj 2006 - 15:36 #8
Jep, det har jeg også gjort:) Han kunne ikke regne det ud. Jeg kunne selvfølgelig prøve at få fat i en anden supporter, der er vel forskel på hvad de ved:)