Avatar billede darkwing Nybegynder
16. maj 2006 - 20:04 Der er 10 kommentarer

Død pc

Hej.
Her forleden skulle jeg flytte min pc fra den ene side af skrivebordet til den anden...
Da jeg skulle starte den igen var der ingen respons...
Jeg havde alle kablerne ude af pc'en da jeg flyttede den.
Da jeg satte strømkablet i størmforsyningen kom der en lille gnist, men det er sket så mange gange før.
Jeg har prøvet at teste computeren med ny strømforsyning, men der er stadigvæk ikke en mindste respons...
Jeg har et Asus fatality motherboard AMD...
Der må være noget der er dødt, men jeg har ingen ide om hvad det kan være. Computeren giver INTET respons overhovedet, det eneste tegn på liv der er, er på motherboardet, hvor der er et lille lcd display der giver status koder...
Avatar billede egr_sli Nybegynder
16. maj 2006 - 20:10 #1
Har du tilsluttet de små stik til "processlampen" der regelmæssigt sidder i fronten, + stikket til "tænd-knappen" ? (måske lidt dumt spørgsmål)

der burde jo ikke umiddelbart kunne ske noget.
Avatar billede woller Nybegynder
16. maj 2006 - 20:18 #2
det lyder som om der er noget med bundkortet eller processoren men hvad det er kan jeg ikk lige umidelbart se men det lyder meget underligt
Avatar billede darkwing Nybegynder
16. maj 2006 - 20:18 #3
Ja, jeg har somsagt bare flyttet computeren - jeg har ikke ændret noget inde i den... :/
Avatar billede backside Nybegynder
16. maj 2006 - 20:55 #4
Nu huskede du vel at tage strømmen fra skærmen inden du afmonterede/monterede stikket?
Avatar billede backside Nybegynder
16. maj 2006 - 20:55 #5
Hvad skriver den i det display?
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2006 - 21:03 #6
Åbn kabinettet og tryk alle kablerne ordentlig på plads
Avatar billede backside Nybegynder
16. maj 2006 - 21:07 #7
Bagpå sidder der det der tykke, som regel sorte kabel.
Det SKAL sidder fast i begge ender.  ;)
Avatar billede darkwing Nybegynder
17. maj 2006 - 12:40 #8
hvorfor skulle jeg tage strømmen fra skærmen først?
Avatar billede darkwing Nybegynder
17. maj 2006 - 12:45 #9
Motherboardets display siger i øvrigt F.5
det er et fatality an8
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2006 - 20:03 #10
Respons ??