Avatar billede lexlother Nybegynder
13. maj 2006 - 20:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Laserprinter - hva' skal man købe

Hvad vil i anbefale mig at købe af printer ?

Jeg har set lidt på Brother HL-2700CN

Behov : ca 300 sort/hvid udskrifter pr måned
og ca 100 farve billeder pr måned i høj kvalitet

prisidé max 6-7000,- plus moms
Avatar billede lexlother Nybegynder
15. maj 2006 - 15:15 #1
ingen ???
Avatar billede lexlother Nybegynder
24. maj 2006 - 11:37 #2
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. maj 2006 - 12:22 #3
Jeg kender ikke det store til Brother, men ved at der generelt er delte meninger om dem. Nogen er fuldt ud tilfredse, mens jeg har hørt om mange der har fået "mandagsmodeller", som Brother gerne supporterer, men ikke kan/vil lave.

Derfor anbefaler jeg generelt ikke Brother printere. Selv om man får meget for pengene, kan det hurtigt blive surt sparede penge.

OKI har traditionelt ikke været så store i DK siden midt 90´erne - som også var der jeg sidst legede med dem. Deres LED printere er dog ikke behæftet med noget dårligt ry, så dem ville jeg såmænd ikke være bange for at købe.

Men nu skal vi så lure på, hvad du mener med "høj kvalitet". Du får jo ikke blækprinter-på-fotopapir udskrifter ud af nogen af disse maskiner.

Brother printeren kører umiddelbart 2400dpi - men ved nærmere eftersyn er det 4 farver x 600dpi = 2400dpi. Snyd. Mens OKI printeren er en 600dpi optimeret til 1200dpi.

Altså to 600dpi printere, der er optimeret.... ligesom blækprintere er optimeret til høje opløsninger - altså til flotte fotoudskrifter, men knap så egnet til grafiske præsentationer hvor der også skal være skarphed.

Min egen favorit er fortsat http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=168688 der er en 1200dpi printer, optimeret til 4800. Den fås også med duplex og netværk, hvis det er krav.

M.h.t. forbruget, tror jeg nogenlunde det rammer lavpris lasermarkedet. Det er ikke en billig løsning du vælger, men den ville næppe blive billigere ved at kombinere en s/h laser med blækprinter, så det virker helt fornuftigt...
Avatar billede lexlother Nybegynder
24. maj 2006 - 12:27 #4
Har været meget i tvivl, om jeg skulle købe en farverlaser printer der "kan det hele" - eller en billigere evt. kun en s/h laser og så beholder min HP 5550 til fotoudskrifterne
Avatar billede lexlother Nybegynder
24. maj 2006 - 12:29 #5
De dér 100 farver udskrifter pr måned er et online magasin, som ikke nødvendigvis behøver at være top kvalitet
Avatar billede lexlother Nybegynder
09. marts 2007 - 11:38 #6
købte en billig sh printer som nr 2 printer

slukker og lukker