Avatar billede ela Nybegynder
10. maj 2006 - 23:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skærmen vil ikke tænde

Jeg har en 3ghz P4, p4c800-E deluxe motherboard, Geforce 6800, 1024 MB DDR RAM

Tidligere idag kunne jeg ikke tænde min computer. Den reagerede slet ikke på tænd knappen. Jeg tog alt strøm fra og satte det til igen men derefter ville skærmen ikke tænde. Det vil sige at nogle gange tænder skærmen men slukker igen med det samme. Den reagerer altså nogle gange.

Normalt booter computeren ikke, den tæller RAM op og så kommer den ikke videre, men det er dog lykkes mig at få den til at boote ind i windows et par gange (hvis tastaturet ikke er sat til). Men stadig uden skærmbillede

Jeg var 100% sikker på det var grafik kortet, jeg har dog ikke prøvet at sætte et andet i endnu men efter at have læst lidt på Experten kan jeg se der er andre med problemer også hvor det er CPU'en. Dog har jeg ikke læst om nogle hvor skærmen faktisk reagerer når computeren tændes.

Jeg har taget mine 2 RAM blokke ud og sat en blok i hver for sig, det ændrer ikke noget.

Jeg har også taget grafik kortet ud og sat det i igen.

Som sagt har jeg prøvet at koble alt fra og så kunne den ind imellem loade windows.

Er der nogle som har ideer til hvad der kan være galt?
Avatar billede backside Nybegynder
11. maj 2006 - 00:10 #1
Har du prøvet med en anden HD med OS på?
Avatar billede backside Nybegynder
11. maj 2006 - 00:15 #2
Tænker lige på den med at den slet ikke ville starte op.
Tror du må tage det fra en ende af. Skift PSU og se om det hjælper. Derefter enkelvis udskiftning indtil du finder problemet.

Hvis du bare tager en tilfældig hd med OS vil du sansynligvis ikke kunne boote til win, men du burde få skærmsignal.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. maj 2006 - 09:07 #3
Kontroller at alle kort i maskinen er korrekt monteret.

Afmonter alt overflødigt hardware.
Kan den så boote.

Hent www.ultimatebootcd.com og scan din harddisk for fejl, efterfølgende skal du scanne dine RAM for fejl.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. maj 2006 - 09:07 #4
Backsides løsning kan også bruges, men det er lidt dyrt at skifte ting ud. Det er bedst at fejlfinde først.
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. maj 2006 - 11:46 #5
Får skærmen seperat strøm, eller tages det ud af strømforsyningen ?

Når den reagerer på tændknappen, kan du prøve at trykke på resetknappen. Giver det ingen reaktion fra maskinen, trykker du på den igen. Det kna godt være der skal 10 til 20 tryk på ressetknappen til inden den kommer igang. Kommer den igang ved denne metode, så er der stor sandsynlighed for, at det er din strømforsyning der ikke fungerer ordentligt.
Avatar billede backside Nybegynder
11. maj 2006 - 12:01 #6
james_t_dk>> Tænkte nu mere på gammelt hardware, bare for at finde fejlen. Men ja, det bliver dyrt hvis man slet ikke har noget og er nød til at købe nyt.
Avatar billede ela Nybegynder
15. maj 2006 - 23:26 #7
Hej alle sammen, jeg fandt ud af hvad der var galt. Det var grafikkortet hvilket åbenbart havde en fejl, det sugede alt strømmen.
Avatar billede backside Nybegynder
15. maj 2006 - 23:35 #8
Underligt, du er den 5. jeg høre om med defekt grafikkort på 2 dage.  ;)
Har aldrig selv oplevet at et grafikkort gik i udu.
Det må være vejret.  *G*
Avatar billede ela Nybegynder
19. maj 2006 - 00:38 #9
Lukker
Avatar billede backside Nybegynder
19. maj 2006 - 11:11 #10
Selv tak, det var så lidt.