Avatar billede lordmordred Nybegynder
10. maj 2006 - 17:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nogen der er flinke til at hjælpe med en inficeret com. HijacLOg

Hej. Jeg har haft spyware quake som jeg har prøvet at fjerne utallige gange. Det ser ud til at det er fjernet nu. Men der er stadig nogle andre adware jeg ikke kan fjerne. den der keylogger kan jeg heller ikke fjerne selvom det er mig selv der har lagt den ind for at teste den 3 år siden.

Har også en panda scan nederst

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 17:30:30, on 10-05-2006
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\Program Files\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe
C:\Program Files\Real\RealPlayer\RealPlay.exe
C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Program Files\Ulead Systems\Ulead Photo Express 2 SE\CalCheck.exe
C:\Program Files\Philips ToUcam Camera\GameCam SE\Program\RFTray.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Program Files\WinRAR\WinRAR.exe
C:\DOCUME~1\Dusky\LOCALS~1\Temp\Rar$EX04.337\HijackThis.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://pol.dk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.politiken.dk
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://pol.dk
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [Corel Graphics Suite 1117] C:\Program Files\Corel\Corel Graphics 11\Register\registration.exe /title="Corel Graphics Suite 11" /date=021903 serial=DR11CTD-9999999-KHM
O4 - HKLM\..\Run: [FamilyKeyLogger] C:\Program Files\FamilyKeyLogger\cisvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RealTray] C:\Program Files\Real\RealPlayer\RealPlay.exe SYSTEMBOOTHIDEPLAYER
O4 - HKLM\..\Run: [PE2CKFNT SE] C:\Program Files\Ulead Systems\Ulead Photo Express 2 SE\ChkFont.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Photo Express Calendar Checker SE.lnk = C:\Program Files\Ulead Systems\Ulead Photo Express 2 SE\CalCheck.exe
O4 - Global Startup: Reality Fusion GameCam SE.lnk = ?
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra button: Real.com - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - C:\WINDOWS\System32\Shdocvw.dll
O9 - Extra button: NordicBet Poker - {E6073F93-9541-4be4-9800-109D378EB99B} - C:\Program Files\nordicbetMPP\MPPoker.exe
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab31267.cab
O16 - DPF: {41F17733-B041-4099-A042-B518BB6A408C} - http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/20011217/qtinstall.info.apple.com/qt505/dk/win/QuickTimeInstaller.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1145444144075
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1145444127972
O16 - DPF: {6E5A37BF-FD42-463A-877C-4EB7002E68AE} (Housecall ActiveX 6.5) - http://eu-housecall.trendmicro-europe.com/housecall/applet/html/native/x86/win32/activex/hcImpl.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: SASWinLogon - C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Program Files\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Program Files\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe

PANDA SCAN

Incident                                                                        Status                        Location

Adware:adware/securityerror                                                    Not disinfected              c:\windows\system32\ot.ico
Adware:adware/gator                                                            Not disinfected              c:\windows\GatorPatch.log
Spyware:Cookie/Adtech                                                          Not disinfected              C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@adtech[2].txt
Spyware:Cookie/Advertising                                                      Not disinfected              C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@advertising[2].txt
Spyware:Cookie/Atlas DMT                                                        Not disinfected              C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@atdmt[2].txt
Spyware:Cookie/Serving-sys                                                      Not disinfected              C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@bs.serving-sys[1].txt
Spyware:Cookie/Com.com                                                          Not disinfected              C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@com[1].txt
Spyware:Cookie/FastClick                                                        Not disinfected              C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@fastclick[2].txt
Spyware:Cookie/FastClick                                                        Not disinfected              C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@media.fastclick[1].txt
Spyware:Cookie/2o7                                                              Not disinfected              C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@microsofteup.112.2o7[1].txt
Spyware:Cookie/Serving-sys                                                      Not disinfected              C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@serving-sys[1].txt
Spyware:Cookie/Tradedoubler                                                    Not disinfected              C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@tradedoubler[2].txt
Potentially unwanted tool:Application/Processor                                Not disinfected              C:\Documents and Settings\Administrator\Desktop\smitRem\Process.exe
Potentially unwanted tool:Application/Processor                                Not disinfected              C:\Documents and Settings\Administrator\Desktop\smitRem.exe[smitRem/Process.exe]
Potentially unwanted tool:Application/Processor                                Not disinfected              C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\3T06NKCK\smitRem[1].exe[smitRem/Process.exe]
Spyware:Cookie/Adtech                                                          Not disinfected              C:\Documents and Settings\Dusky\Cookies\dusky@adtech[2].txt
Spyware:Cookie/Mediaplex                                                        Not disinfected              C:\Documents and Settings\Dusky\Cookies\dusky@mediaplex[1].txt
Spyware:Cookie/Toplist                                                          Not disinfected              C:\Documents and Settings\Dusky\Cookies\dusky@toplist[1].txt
Adware:Adware/SecurityError                                                    Not disinfected              C:\Documents and Settings\Dusky\Desktop\hijackthis.zip[backups/backup-20060419-132752-972.dll]
Potentially unwanted tool:Application/Processor                                Not disinfected              C:\Documents and Settings\Dusky\Desktop\smitRem\Process.exe
Potentially unwanted tool:Application/Processor                                Not disinfected              C:\Documents and Settings\Dusky\Desktop\smitRem.exe[smitRem/Process.exe]
Avatar billede arlet Juniormester
10. maj 2006 - 19:09 #1
Genstart computeren i fejlsikret tilstand(Du skal klikke på f8 tasten under genstarten (ca. lige når der er talt ram), og så vælge fejlsikret tilstand. Er du i tvivl, så klik bare på f8 flere gange.)

Du skal nu til at i gang med at fixe:
Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linien/linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.

O4 - HKLM\..\Run: [FamilyKeyLogger] C:\Program Files\FamilyKeyLogger\cisvc.exe

Find og slet den/disse manuelt:

C:\Program Files\FamilyKeyLogger<- hele mappen

Genstart normalt og ny hijackthis log
Avatar billede griner91 Nybegynder
10. maj 2006 - 19:21 #2
to sek
Avatar billede lordmordred Nybegynder
11. maj 2006 - 12:30 #3
Jamen fint nok.. Så er famillykeylogger fjernet :O)

Hvad med resten ?

Mvh
Mordred

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 12:21:39, on 11-05-2006
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\Program Files\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe
C:\Program Files\Real\RealPlayer\RealPlay.exe
C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Program Files\Ulead Systems\Ulead Photo Express 2 SE\CalCheck.exe
C:\Program Files\WinRAR\WinRAR.exe
C:\Program Files\Philips ToUcam Camera\GameCam SE\Program\RFTray.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Dusky\Desktop\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://pol.dk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.politiken.dk
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://pol.dk
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [Corel Graphics Suite 1117] C:\Program Files\Corel\Corel Graphics 11\Register\registration.exe /title="Corel Graphics Suite 11" /date=021903 serial=DR11CTD-9999999-KHM
O4 - HKLM\..\Run: [RealTray] C:\Program Files\Real\RealPlayer\RealPlay.exe SYSTEMBOOTHIDEPLAYER
O4 - HKLM\..\Run: [PE2CKFNT SE] C:\Program Files\Ulead Systems\Ulead Photo Express 2 SE\ChkFont.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Photo Express Calendar Checker SE.lnk = C:\Program Files\Ulead Systems\Ulead Photo Express 2 SE\CalCheck.exe
O4 - Global Startup: Reality Fusion GameCam SE.lnk = ?
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra button: Real.com - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - C:\WINDOWS\System32\Shdocvw.dll
O9 - Extra button: NordicBet Poker - {E6073F93-9541-4be4-9800-109D378EB99B} - C:\Program Files\nordicbetMPP\MPPoker.exe
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab31267.cab
O16 - DPF: {41F17733-B041-4099-A042-B518BB6A408C} - http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/20011217/qtinstall.info.apple.com/qt505/dk/win/QuickTimeInstaller.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1145444144075
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1145444127972
O16 - DPF: {6E5A37BF-FD42-463A-877C-4EB7002E68AE} (Housecall ActiveX 6.5) - http://eu-housecall.trendmicro-europe.com/housecall/applet/html/native/x86/win32/activex/hcImpl.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: SASWinLogon - C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Program Files\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Program Files\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
Avatar billede arlet Juniormester
11. maj 2006 - 21:21 #4
Så er din log ren.

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i dine systemgendannelses filerne.
Deaktiver systemgendannelse ( http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm ) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.

Generel oprydning: http://www.arlet.dk/oprydning.htm

For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan se her : www.arlet.dk/pakke.htm

Meget vigtigt:
Hent og installer Sp2 til Windows og IE her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Gå derefter ind på windows update http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/default.aspx?ln=da
og hent alt hvad der ligger af opdateringer der.
Avatar billede lordmordred Nybegynder
15. maj 2006 - 14:16 #5
JEg kan ikke installere SP2?
Der kommer en installationsfejl op der siger : Installationsprogrammet kan ikke oppdatere windows XP -filerne da sproget der er installeret på computeren er forskelligt fra opdateringens sprog. ??
15. maj 2006 - 15:25 #6
... og du er sikker på at have DL den rigtige sprogversion ?
Du har tilsyneladende XP US versionen - derfor ->
ftp://ftp.sdu.dk/pub/microsoft/xpsp2/uk/WindowsXP-KB835935-SP2-ENU.exe

Download/copy til et passende medie/Sted på din HD.
Afbryd fra det 'farlige' internet (stikket fysisk UD).
Instaler SP2 pakken.

Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet igen og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet.

Safe Surfing...