Avatar billede caf Nybegynder
08. maj 2006 - 21:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor ser denne side forskellig ud i IE og Firefox?

http://www.voreferie.dk

Det drejer sig om det der hedder "Turen kostede" de er lavet i en tabel der ser sådan ud:
<table>
<tr>
<td><u>Turen kostede:</u><td>
</tr>
<tr>
<td>Overnatninger ca.</td>
<td></td>
<td>kr. </td>
<td align="right">8.100</td>
</tr>
<tr>
<td>Transport, Benzin og vejgebyrer ca.</td>
<td></td>
<td>kr. </td>
<td align="right">3.300</td>
</tr>
<tr>
<td>Mad og fornøjelser ca.</td>
<td></td>
<td><u>kr.</u></td>
<td align="right"><u>10.600</u></td>
<tr>
<td>Ferie i alt ca.</td>
<td></td>
<td>kr.</td>
Avatar billede caf Nybegynder
08. maj 2006 - 21:14 #1
Ups manglede lige det sidste

<td align="right">22.000</td>
<tr>
<td>Excl. egne lommepenge.</td>
<td></td>
</tr>
</table>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. maj 2006 - 21:46 #2
Prøv at afslutte dine rækker med </tr>
Avatar billede caf Nybegynder
09. maj 2006 - 06:24 #3
De er jo afsluttet med </tr> ?
Avatar billede madx Nybegynder
09. maj 2006 - 08:12 #4
Du skal gå ud fra at IE ofte er mere fejltolerant end FF

Du har tabellen i et lag sammen med noget txt, men ikke fortalt tabellen hvordan den skal forholde sig til txten. Men du har fortalt txten at den skal lægge sig sådan position:absolute; left:190px; top:120px

Det vil typisk gå i ged.....

Prøv at holde det mere enkelt, evt. lade div. klare den overordnede struktur, og så anvende tabeller lokalt

Her har jeg sat indhold i div. ind i en tabel (men ikke løst det i detaljer)

<div id="indhold2">
<table width="550" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td rowspan="2"><table align="right">
      <tr>
        <td><u>Turen kostede:</u>
        <td>
      </tr>
      <tr>
        <td>Overnatninger ca.</td>
        <td></td>
        <td>kr. </td>
        <td align="right">8.100</td>
      </tr>
      <tr>
        <td>Transport, Benzin og vejgebyrer ca.</td>
        <td></td>
        <td>kr. </td>
        <td align="right">3.300</td>
      </tr>
      <tr>
        <td>Mad og fornøjelser ca.</td>
        <td></td>
        <td><u>kr.</u></td>
        <td align="right"><u>10.600</u></td>
      <tr>
        <td>Ferie i alt ca.</td>
        <td></td>
        <td>kr.</td>
        <td align="right">22.000</td>
      <tr>
        <td>Excl. egne lommepenge.</td>
        <td></td>
      </tr>
    </table></td>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td><p style="font-family:arial,serif; font-size:11pt; font-weight:regular;  ">
<b>Kroatien 2005 i tal :</b><br><br>Vi kørte 3958 km svarende til 11,7 km/l i Ford Mondeo 2.0 Trend stationcar fra 2001.
<br><br>
Overnatningspriser:<br>
2 hotelovernatninger på Hotel Trichter i Nürnberg á 152 EUR/nat for 5 personer incl. en alle tiders morgen buffet.<br>
15 campingpladsovernatninger i Kroatien á 387 kr/nat for 5 personer.
<br><br>
</td>
  </tr>
</table>
</div>

Nu ved browseren hvad ud vil med dit overordnede div, den ved også der er en tabel den skal bygge og hvor indholdet skal være...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. maj 2006 - 09:27 #5
"De er jo afsluttet med </tr> ?"    Nej, nogen er, men ikke alle.
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. maj 2006 - 13:47 #6
Og vær rar at sørge for at der er SAMME antal celler i hver række i dine tabeller:

    <tr>                              <!-- kun een celle i denne række -->
        <td><u>Turen kostede:</u>
        <td>
      </tr>
      <tr>                            <!-- men 4 celler i rækken under -->
        <td>Overnatninger ca.</td>
        <td></td>
        <td>kr. </td>
        <td align="right">8.100</td>
      </tr>

Det er noget rod, og HTML har ingen klar regel for hvordan browserne skal håndtere sådan en kode.

Hvis det du ønsker er en extrabred celle der række henover flere kolonner, så brug colspan attributten:
    <tr>                              <!-- nu er der 4 celler i denne række -->
        <td colspan=4><u>Turen kostede:</u>
        <td>
      </tr>
Avatar billede caf Nybegynder
12. maj 2006 - 06:41 #7
tak for hjælpen til jer alle. Nu virker det hele, både i IE og Firefox :-))
Send et svar så I kan få jeres point.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. maj 2006 - 09:10 #8
ingen point til mig, tak
Avatar billede madx Nybegynder
12. maj 2006 - 10:05 #9
hvis du mener jeg bidrog til dialogen og løsningen, så på forhånd tak