Avatar billede shavoh Nybegynder
08. maj 2006 - 20:37 Der er 14 kommentarer

Tråløs router med Cybercity

Hej Alle...

Prøver at gøre det kortfattet...

Har ADSL hos Cybercity og har nu købt en trådløs router (Level One WBR-3405TX) som jeg vil have min to bærbare på.
De kan også godt finde routeren, men vil gerne have dem sikret med WEP/WPA og mac. adresser.. Men jeg kan ikke komme ind i den trådløse routers opsætning på: http://192.168.1.1.  ???

Nogle der har nogle der har nogle hutige links eller svar på ovenstående..??

På forhånd tak...
Avatar billede levithan Nybegynder
08. maj 2006 - 20:51 #1
har du prøvet med netkabel på trådløs router først. på nogle routere skal man aktivere trådløst.
Avatar billede mccookie Seniormester
08. maj 2006 - 20:54 #2
Du sikkert have netkabel i....

Derudover skal du nok forvente at den er lukket for andre end dem selv.

Men et croosoverkabel vil sikkert hjælpe dig vejen frem
Avatar billede shavoh Nybegynder
08. maj 2006 - 20:57 #3
>>> Levithan... Hm... det trådløse-signal virker skam fra Level One routeren, men jeg kan bare ikke komme ind og konfigurere sikkerhedsindstillingerne i den...?
Via http://192.168.1.1. o.s.v.
Avatar billede levithan Nybegynder
08. maj 2006 - 21:06 #4
prøv at tage strømmen fra routeren og lad den starte op igen og test derefter at du kan logge på.  helst via kabel
Avatar billede shavoh Nybegynder
08. maj 2006 - 21:16 #5
Hmm... er prøvet men stadig intet resultat... =0(
Men har lige en tilfølelse jeg studsede over...
Når jeg skriver Brugernavn: admin og Adgangskode: admin (default) går den efter 3. forsøg over i hvid skærm hvor der står "401 Unauthorized" ?
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. maj 2006 - 22:26 #6
Har den ikke en reset knap du kan prøve?
Du skulle gerne kunne logge ind med default user og password når den er ny.
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. maj 2006 - 22:28 #7
Her er en guide som kan hjælpe med hvordan de forskellige ting sætte op:
http://www.firewalling.com/level1/WBR-3405TX.htm
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. maj 2006 - 22:47 #8
Jeg har sat en anden router (type: linksys) op og havde også lidt bøvl men den.

Jeg slog trådløs netværk fra på PC'en. Hvade kun strøm-kabel i routeren lod den starte op og så trykkede på reset knappen lod den genstarte.

Luk alle browsere, sæt net-kabel (RJ-45) i mellem PC og router åben browseren og skrive 192.168.1.1 i adresse feltet og prøv at logge ind igen, det virkede for mig...
Avatar billede mccookie Seniormester
09. maj 2006 - 19:21 #9
Pas nu lige på..........

Hvis det er en trådløs router som Cybercity leverer så er den prækonf. og du BØR rådføre dig med Cybercity.

De kan nemlig godt lide at lukke lidt for tingene

///Henning
Avatar billede shavoh Nybegynder
09. maj 2006 - 21:13 #10
>>>mccookie... Du har ret det er en router fra Cybercity. Ringede til dem for at høre vedr. opsætning osv lige da jeg havde købt den trådløse router. Men de ville selvfølgelig ikke supporete da det selvsagt ikke var deres egen trådløse router som man kan "leje" pr. månede som jeg havde spørgsmål til =0(
Avatar billede eagleeye Praktikant
09. maj 2006 - 21:20 #11
Som sprøgsmålet er formuleret "og har nu købt en trådløs router (Level One WBR-3405TX"
Det læser jeg som en router du har købt selv, ud over den router du har fået leveret af CyberCity, er det korrekt?

Hvis det er en leveret af CyberCity så bruger de normalt adressen http://10.0.0.1
Avatar billede shavoh Nybegynder
09. maj 2006 - 21:49 #12
>>>eagleeye... Ja det er helt korrekt opfattet =0)

Mht til adressen : http://10.0.0.1  kan jeg sagtens komme ind på den via brugernavn o.s.v. Men mit spørgsmål går på hvordan jeg kommer ind på den nyindkøbtes routers setup via : http://192.168.1.1  ?? Vil gerne have åbnet porte lavet sikkerhed mm.
Avatar billede eagleeye Praktikant
09. maj 2006 - 21:52 #13
Du siger PC'en kan se routeren har du prøvet at logge på det trådløse netværk PC'en kan se og så skrive  http://192.168.1.1 i browseren?
Avatar billede kenp Novice
09. maj 2006 - 22:37 #14
hvordan ahr du sat det op? du bruger WAN port når du forbinder din nye router med den fra CC ikke?