Avatar billede newcoder Nybegynder
06. maj 2006 - 21:40 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på nettet. Driver til LAN kort?

Hej Eksperter,
jeg er så heldig at jeg lige har fået mig en ny bærbar computer, men jeg har dog et problem, jeg kan ikke komme på nettet! Jeg har formateret den og alle drivere blev slettet, så nu mangler jeg en eller anden driver så jeg kan finde net kortet.. det tror jeg ihvertfald er det..

kan nogen hjælpe med hvad det eventuelt er jeg mangler, og eventuelt hvordan jeg løser mit problem?

på forhånd tak!

/newcoder
Avatar billede levithan Nybegynder
06. maj 2006 - 21:43 #1
de plejer som regl at ligge på cdrom.... hvilken bærbar har du model og mærke
Avatar billede leif Seniormester
06. maj 2006 - 21:43 #2
Hmm, hvis det er et driver problem som du vil kunne se ved at gå ind i Kontrolpanel -> System -> Hardware -> Enhedshåndtering -> Men hvor du kan hente driverne kan vi ikke fortælle dig da vi ikke aner hvilken bærbar du har købt
Avatar billede newcoder Nybegynder
06. maj 2006 - 21:44 #3
Sorry.. Det er en IBM T43 ThinkPad. Windows XP..
Avatar billede newcoder Nybegynder
06. maj 2006 - 22:02 #5
Har prøvet at installere, men der sker ikke meget ved det. Når jeg prøver at oprette en LAN forbindelse i Nætværksforbindelser, når jeg til sidste punkt hvor den siger "Din bredbåndsforbindelse skulle allerede være konfigureret og være klar til brug" og så kan man trykke udfør. Men der kommer ingen LAN forbindelse i Netværksforbindelser mappen. Det er virkelig underligt..

Any ideas?
Avatar billede leif Seniormester
06. maj 2006 - 22:04 #6
Hvis du kigger i Enhedshåndtering kan du så se at den har installeret et netkort ? og er der nogen enten røde eller gule markeringer ?
Avatar billede newcoder Nybegynder
06. maj 2006 - 22:05 #7
Der er masser af de gule! hehe
Avatar billede newcoder Nybegynder
06. maj 2006 - 22:07 #8
Der er følgende gule:
Ethernet-controller
Netværkscontroller
Skærmkort
SM-buscontroller
Ukendt enhed
USB-controller
Avatar billede leif Seniormester
06. maj 2006 - 22:07 #9
Så har du ikke installeret driveren korrekt.
Avatar billede leif Seniormester
06. maj 2006 - 22:09 #10
Eller prøv at højreklik på enten Ethernet-controller eller Netværkskontroller og vælg Opdater driver
Avatar billede newcoder Nybegynder
06. maj 2006 - 22:12 #11
Ok, men jeg kan jo ikke oprette forbindelse til internettet for at opdatere?
Avatar billede newcoder Nybegynder
06. maj 2006 - 22:23 #12
Det virker ikke :(