Avatar billede pnr Nybegynder
06. maj 2006 - 07:40 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

ligge et dataudtræk fra ms sql 2 gange efter hinanden

jeg laver et dataudtræk fra ms sql ved hjælp af noget sql, det ryger i et dataset, det ud træk skal jeg have til at ligge 2 gange efter hinanden i det data set. Hvordan gør jeg nemmest det?

eks.

post 1
post 2
post 3
post 1
post 2
post 3
Avatar billede ladyhawke Novice
06. maj 2006 - 10:57 #1
Hvad skal du bruge det til (nysgerrig)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
06. maj 2006 - 13:09 #2
du kan måske gøre noget i denne stil:

            DataSet ds = new DataSet();
            DataSet ds1 = new DataSet();
                foreach (DataRow dr in ds1.Tables[0].Rows)
                {
                    ds.Tables[0].ImportRow(dr);
                }
Avatar billede pnr Nybegynder
06. maj 2006 - 20:28 #3
Jeg skal bruge det for at omgå en bug i en asp.net komponent...

dr_chaos jeg kan ikke få dit eksempel til at spille
Avatar billede imago-dei Nybegynder
06. maj 2006 - 20:42 #4
Hvis det ikke er en meget tung select så lav det i sql, med UNION ALL mellem to ens select sætninger.

SELECT ...

UNION ALL

SELECT ...
Avatar billede pnr Nybegynder
06. maj 2006 - 20:48 #5
Hvordan styre jeg så den med rækkefølgen? de skal sorteres efter dato, men det andet resultat sæt skal ikke blandes med det første
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. maj 2006 - 20:43 #6
det lyder lidt specielt det der - og umiddelbart ikke hensigtsmæssigt.... hvis du kan fortæller lidt om hvad du skal bruge det til - kan det tænkes at vi kan komme op med et alternativ.
du kan lave sortering etc. ved hjælp af dataviews:
DataView dv = new DataView(dinDataTable, ...);
Der er flere overloads af constructeren - og du kan give filerudtryk og sorteringsudtryk med.
Mvh
Avatar billede pnr Nybegynder
07. maj 2006 - 21:39 #7
Jeg bruger en asp.net komponent fra ComponentArt til at "roterer" nogle nyheder på en hjemmeside. I den komponent er der en bug, "fyldes" der mindre en 4 poster i den laver den en fejl, da jeg kun viser de sidste 3 nyheder har jeg et problem. Derfor hvis jeg nu ligger de sidste 3 nyheder ind i datasættet 2 gange i træk kan jeg omgå denne bug (Producenten er klar over problemet, og forslog mig denne løsning indtil de får rettet den bug).
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. maj 2006 - 22:23 #8
Aha - ja det var jo sådan set en ret god forklaring :o)
Modellen med at fikse det i din forespørgsel synes jeg da er meget god så - bare:
select top 3 * from news order by someData;select top 3 * from news order by someData
Mvh
Avatar billede pnr Nybegynder
04. juli 2006 - 08:58 #9
Jeg fik det aldrig rigtigt til at virke med imellem tiden er den bug blevet fikset :-)

I skal alle have tak for for jeres deltagelse! snepnet,imago-dei og dr_chaos smid et svar så får i point!
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. juli 2006 - 09:02 #10
svar :)
Avatar billede snepnet Nybegynder
04. juli 2006 - 14:18 #11
Det gør vi så :o)
Mvh