Avatar billede zahi Nybegynder
05. maj 2006 - 11:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside med mulighed for Inbetaling med Dankiort

Hej!

Jeg håber på at jeg er i den rigtige gruppe.
Jeg kunne godt tænke mig at lave en hjemmeside med mulighed for at indbetale penge med dankort. F.eks indbetale et eller andet beløb på en konto. Det er ikke en butik jeg skal åbne.

Det jeg vil spørge er om hvad skal jeg brugge af programmer og hvilken prog. sprog skal jeg bruge/lære for at lave sådan en løsning?

Jeg har kendskab til HTML og Front Page.
Hvor meget koster at lave en aftale med PBS?
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2006 - 12:11 #1
Du skal bruge et programmeringssprog, ASP, ASP.NET elle PHP.
Men hvis du skal til at lærer det, skulle du måske allierer dig med nogen der har lavet det før, da det er en større process at få det hele til at spille sammen. Jeg er selv grafiker med en smule forstand på ASP & PHP, men jeg tror ikke jeg ville give mig i kast med en shop fra bunden og især ikke med Kreditkort betaling.

Men hvis du giver dig i kast med det, skal du have en indløsningsaftale med PBS (kan du se mere om på www.pbs-international.dk) & benytte en Gateway (Der er mange forskellige der har gateways, og de koster alt efter hvem man tager) og et SSL certifikat (koster ca. 400 kr.)
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2006 - 12:12 #2
Avatar billede Wezio Juniormester
05. maj 2006 - 14:11 #3
Jeg har lige lavet en lign. side, men valgt at placere den hos ScanNet, da deres seervere/linjer/software m.m. er godkendt til formålet og jeg undersøgte hvad der skulle til, hvis jeg ville have et betalingsmodul til at kører på min egen server og det er ikke helt billigt og en del besværligt. Du skal jo også bruge noget specielt software på serveren (fx Nethow-interactive) til at kommunikere med PBS.

Du kan se her hvad jeg giver direkte til PBS for de forskellige tjenester: http://www.scannet.dk/ShopSystem_Priser.asp

Bemærk: at PBS ved udenlandske kort, skal have en hvis %-del af beløbet i transaktionsgebyr..
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2006 - 14:17 #4
Held & Lykke med projektet zahi.
Avatar billede zahi Nybegynder
05. maj 2006 - 14:19 #5
tak
Avatar billede inoue Nybegynder
15. maj 2006 - 23:38 #6
Wannafind tilbyder også betalingsgateway
http://www.wannafind.dk/produkter/betalingssystem.asp