Avatar billede okidoky Nybegynder
04. maj 2006 - 15:14 Der er 2 kommentarer

videos på en side

Hej
Hvad er den bedste måde at ligge videos på ens side?

Hvor skal videos ligge, på webhotel, eller server (hvis man har det)?
og i hvilken format er det bedst videoen er i?
Avatar billede humpfrey Nybegynder
04. maj 2006 - 19:01 #1
ja hvis ikke den skulle ligge på en server, hvor ville du ellers lægge den ? et webhotel giver jo serverplads mod betaling, og hvis du selv hoster din website, skal den jo også være på en webserver, som f.eks. Apache.
Fomater kunne f.eks. være avi, der kan ses af de fleste, uden at skulle installere noget. Så er der quicktime...men der skal man lige installere apples quicktime, der godt nok er gratis... avi klarer det uden, ihvertfald for windowsbrugere.
04. maj 2006 - 21:51 #2
Du ka' lige se/læse denne tråd: http://www.eksperten.dk/spm/705821