Avatar billede xanxion Nybegynder
04. maj 2006 - 10:09 Der er 4 kommentarer

problemer med reouter/ip

Okay, nu prøver jeg igen.. Nu har jeg kæmpet med det her problem i et par dage. Jeg har bestilt en Offentlig IP adresse hos min tele udbyder(FASCOM)
Og så har jeg købt en router.
I Routeren har jeg indtasten de faste IP oplysninger jeg har fået af FASCOM ind i Static IP. Så Routeren har min faste IP adresse.. Men derefter sender den forskellige IP'er rundt til mine 3 computere. (tror det er LAN ip's)
de starer nemlig med 192.xxx.xx.x
Hvordan kan jeg så få folk ude fra nettet til bare at kunne se 1 af mine computere som gerne skulle være en server.
Hele meningen med at jeg bestilte en fast IP var at jeg kunne lave en server. Men det har ikke lykkedes endnu. Håber i kan hjælpe..

Min Router er en D-Link DI-604

styresystem: win xp
Avatar billede xanxion Nybegynder
04. maj 2006 - 10:12 #1
problemet er os at når jeg opretter en server. Så bruger den min faste ip 83.xxx.xxx.xxx (den som jeg har indtastet i routeren)
Men egentlig kører serveren jo fra en af mine computere med IP som ser sådan her ud: 92.xxx.xx.x

?
Avatar billede xanxion Nybegynder
04. maj 2006 - 10:13 #2
jeg smutter lige 10 minutter.. Vender tilbage og ser om i har svaret. Håber i kan hjælpe mig. Det ville redde min dag :)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
04. maj 2006 - 10:16 #3
Du skal finde et punkt der hedder NAT eller forward. Her skriver du lokal IP'en på din server, samt porten på den service som skal kunne ses udefra.

Fx.
Du har en server på 192.168.1.2 som skal fungere som webserver.

Så indtaster du 192.168.1.2 og 80.
Avatar billede xanxion Nybegynder
04. maj 2006 - 10:33 #4
ahhh... For pokker da.. Syns nok jeg kunne huske noget med det der portforward.. Det prøver jeg lige og vender tilbage, super mange tak :)