Avatar billede xanxion Nybegynder
03. maj 2006 - 13:54 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Akut hjælp søges

Hej kære eksperter...

Ja, jeg har lige fået en offentlig IP adresse. Så jeg kan lave en cs server osv. Og så har jeg lige købt en router, som jeg fik at vide at jeg skulle bruge. Routeren er en: "D-Link DI-604"
Men problemet er bare: jeg har 3 computere. 2 af dem skal bare kunne komme på nettet(altså de skal ikke være servere)
men den 3 computer skulle jeg gerne bruge som server.
men nu er jeg i tvivl, for jeg har kun 1 fast (offentlig) Ip adresse. er der nogen der kan hjælpe mig til hvordan jeg får det op at stå?
Har lidt problemer om jeg skal bruge DHCP. Eller hvad jeg skal.. jeg håber virkelig en kan hjælpe mig. Det ville redde min dag, ja måned for den sags skyld.
Mvh.
Mike Olsen
Avatar billede tirdyr Nybegynder
03. maj 2006 - 13:57 #1
du skal saette routeren til at forwarde alle de porte som du skal bruge til din CS server, disse skal forwardes til den computer der skal vaere server (doh)
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. maj 2006 - 14:01 #2
Først skal du bruge det der hedder NAT. Det gør at din router har den faste offentlige IP adresse og dine maskiner og servere bagved får interne ip adresser (f.eks. 192.168.0.1, 172.16.0.1 eller 10.0.0.1).
Herefter skal du forwarde trafik til din faste IP på CS porten til den IP adresse din CS server har.
Avatar billede xanxion Nybegynder
03. maj 2006 - 14:10 #3
bufferzone

Tak for svaret, men det NAT, syntes jeg ikke jeg kan finde i den der Router web setup..
hehe, ved godt jeg ikk er en haj til det med server osv. men allerede nu har jeg jo lært lidt ;)
Lige en anden ting inden det med NAT setup. hvad skal jeg vælge: Dynamic IP Address, Static IP Address, PPP over Ethernet Eller Others (PPTP, BigPond Cable , L2TP and Telia.) ?
Avatar billede tirdyr Nybegynder
03. maj 2006 - 14:12 #4
du skal vaelge dynamic ip adresse da selvom du har faet en fast ip fra din adsl udbyder er den stadig tildelt til dig via din udbyders DHCP server
Avatar billede xanxion Nybegynder
03. maj 2006 - 14:13 #5
okay, perfekt.. Det fixer jeg lige be right back :)
Avatar billede xanxion Nybegynder
03. maj 2006 - 14:18 #6
Så skulle det være iorden. Nu kan jeg bare ikke finde de NAT instillinger i setup.?

Kan det være under: virtual server, firewall, filter.. eller noget helt tredje?
Avatar billede tirdyr Nybegynder
03. maj 2006 - 14:20 #7
ville ummidelbart tror det var under en instilling for sig selv.. maaske under noget der hedder port forward, hvor du bare saetter hvilke prote der skal forwards (er rimelig overbevist om at nat korer automatisk, er dog ikke 100 paa dette)
Avatar billede xanxion Nybegynder
03. maj 2006 - 14:27 #8
okay, syntes ikk rigtigt jeg kan finde noget der hedder Port Forward eller lignende.. må lige prøve at finde ud af det
Avatar billede morhan Novice
03. maj 2006 - 14:28 #9
port forwarding er det punkt som hedder virtual server
Avatar billede xanxion Nybegynder
03. maj 2006 - 14:29 #10
nu kom jeg lige i tanke om man ikke kan bruge Portforward.com?
Avatar billede xanxion Nybegynder
03. maj 2006 - 14:29 #11
okay, takker.. det fixer jeg lige så.. Altså dvs. jeg skal portfowarde min Offentlige Ip adresse til den computer som skal være server, ikke?
Avatar billede xanxion Nybegynder
03. maj 2006 - 14:31 #12
eller nej, nu er jeg vidst med.. Det handler ikke om IP men port, ikk?
For routeren har jo min offentlige IP adresse?
Avatar billede tirdyr Nybegynder
03. maj 2006 - 14:31 #13
praecis
Avatar billede tirdyr Nybegynder
03. maj 2006 - 14:32 #14
du skal forwarde den?de porte som din cs server skal bruge for at virke
Avatar billede xanxion Nybegynder
03. maj 2006 - 14:33 #15
okay :) Så er det lige meget hvilken IP det er. Så kan jeg bare selv vælge en, eller?
For man skal skrive en privat IP adresse også..
Avatar billede xanxion Nybegynder
03. maj 2006 - 14:35 #16
her er hvad jeg skal indtaste:

    Virtual Server
Virtual Server is used to allow Internet users access to LAN services.
  Enabled  Disabled
Name
Private IP 192.168.0.(her sakl jeg selv skrive noget på)
Protocol Type  TCPUDPBoth
Private Port
Public Port
Avatar billede tirdyr Nybegynder
03. maj 2006 - 14:35 #17
du skal give din cs server en ip inden for routerns local ip-range (jeg tror det er 10.0.0.x) og saa forwarde portene til den ip
Avatar billede tirdyr Nybegynder
03. maj 2006 - 14:37 #18
ok saa er den local ipporte rang 192.168.0.x (du kan kalde din server 192.168.0.100)
Avatar billede tirdyr Nybegynder
03. maj 2006 - 14:38 #19
ok ud for private port og public port skriver du saa hvad det er for en port du gerne vil forwarde..
Avatar billede xanxion Nybegynder
03. maj 2006 - 14:41 #20
okay, jeg tror jeg har fået det til at virke.. :)
Så du får bare point, du.. Hvis ikk det virker vender jeg bare tilbage mester,.. Og mange tak for hjælpen :D
Avatar billede tirdyr Nybegynder
03. maj 2006 - 14:41 #21
UDP: 27015
UDP: 27020
TCP: 27015

ser ud til at vaere de porte du skal bruge, men jeg aner intet om CS servere.. det var bare hvad jeg lige kunne finde paa nettet
Avatar billede tirdyr Nybegynder
03. maj 2006 - 14:41 #22
tak for point .. ok anytime..
Avatar billede xanxion Nybegynder
03. maj 2006 - 14:42 #23
okay, kanon mester :D