Avatar billede rtkprtkp Nybegynder
03. maj 2006 - 09:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Photoshop 8.0 hjælp

Har et billed af en bil, hvordan makere jeg feks en side. også farver hele den markerede side?

Hvordan sætter jeg feks en skørte side på? har et andet billed med den skørtesæt. men vil gerne sætte det på biledn, så det ser virkelig ud.

måske simple spørgsmål. men ved ikke hvordan det skal gøres.

Mvh rtkprtkp
Avatar billede innercitydk Nybegynder
03. maj 2006 - 09:26 #1
Vælg Polygon lasso tool (hold venstre musseknap nede over lasso tool for at skifte) Marker det du vil klippe ud, og paste det over på det billede hvor det ønskes indsat. Du skal huske at afslutte markeringen samme sted som du startede (vises med en lille rund prik når du når punktet). Skaller det indsatte så det passer. Brug eventuelt blur tool i kanten. På den måde bliver kanten mindre tydelig.

http://nhlogic.aspdotnet.dk/pics/udsnit.jpg

For at skifte farven kan du markere f.eks en dør på bilen på samme måde. Lav en nyt layer (lad markeringen blive) vælg så edit->fill og vælg en farve. Grunden til at det gøres på et nyt layer er at så kan du skrue lidt ned for opacity, eller prøve de forskellige blend options så det falder perfekt sammen..

Vh
Avatar billede innercitydk Nybegynder
03. maj 2006 - 09:27 #2
Glemte lige. Zoom godt ind ind i billedet når du markerer det område du vil klippe. Jo flere punkter du laver jo bedre bliver udsnittet også.
Avatar billede rtkprtkp Nybegynder
03. maj 2006 - 11:03 #3
takker for hjælpen (:
Avatar billede rtkprtkp Nybegynder
03. maj 2006 - 11:04 #4
øæ
Avatar billede innercitydk Nybegynder
03. maj 2006 - 13:38 #5
Var så lidt :)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
11. maj 2006 - 09:16 #6
Reminder :)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
15. maj 2006 - 17:05 #7
Come on..
Avatar billede rtkprtkp Nybegynder
15. maj 2006 - 23:02 #8
troede jeg havde gjort det. sorry
Avatar billede innercitydk Nybegynder
16. maj 2006 - 16:11 #9
Bare i orden :)