Avatar billede tornerosee Nybegynder
01. maj 2006 - 23:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tele 2 ADSL Hjææælp

Hej alle
Jeg har gennem de sidste par år haft internet (512/512)hos Tele2, og der har aldrig været problemer.
så bliv jeg kontagted, i Januar, af Tele2 der vil sælge mig en Free Way pakke, med fri telefoni og internet (2048/512)til næsten den samme pris, fint tænkte jeg, og slog til.
I febuar fik jeg så det nye internet instaleret og det virked bare ikke jeg fik ikke tildelt nogen ip fra sentralen Hmm
det baksed jeg så med i 3 uger før der var en ung gut der fik trykket på den rette kanp oppe på sentralen "i de 3 uger ringed jeg ca. 1 gang om dagen og rykked efter min internet forbindelse, det var jo gratis at ringe til fastnet nummer"
Nu har jeg bare det problen at der er en Mega forsinkelse på min forbindelse"
Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\TornerosEe>Ping mail.dk

Pinger mail.dk [195.41.46.144] med 32 byte data:

Svar fra 195.41.46.144: byte=32 tid=310ms TTL=242
Svar fra 195.41.46.144: byte=32 tid=285ms TTL=242
Svar fra 195.41.46.144: byte=32 tid=211ms TTL=242
Svar fra 195.41.46.144: byte=32 tid=327ms TTL=242

Ping-statistikker for 195.41.46.144:
    Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab),
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
    Minimum = 211ms, Maksimum = 327ms, Gennemsnitlig = 283ms

C:\Documents and Settings\TornerosEe>tracert mail.dk

Sporer rute til mail.dk [195.41.46.144]
over et maksimum af 30 hop:

  1    60 ms    45 ms    44 ms  83.73.238.1.ip.tele2adsl.dk [83.73.238.1]
  2    43 ms    39 ms    59 ms  130.227.84.73
  3    43 ms    37 ms    43 ms  fe0-0.cr0.hi.tiscali.dk [62.79.220.97]
  4  308 ms  262 ms  258 ms  ge.pe0.hi.tiscali.dk [62.79.234.77]
  5    *        *        *    Anmodning fik timeout.
  6  258 ms  224 ms  231 ms  ge1-1.cr0.ejb.tiscali.dk [62.79.234.254]
  7  283 ms  324 ms  310 ms  ge5-0.val13-core.dk.tele2.com [130.227.2.113]
  8  237 ms  299 ms  306 ms  srp5-0.skej1-core-oc48.dk.tele2.net [130.227.247
.57]
  9  268 ms  250 ms  224 ms  so-1-2-0.622M.arcnxj2.ip.tele.dk [195.215.109.61
]
10  332 ms  355 ms  284 ms  pos4-0.622M.arcnxg2.ip.tele.dk [83.88.12.25]
11  246 ms  262 ms  330 ms  pos4-0.2488M.sbytdi4nxg1.ip.tele.dk [83.88.13.6]

12  274 ms  232 ms  225 ms  ge1-2.1000M.u1.opa.tdk.net [193.163.158.169]
13  334 ms  312 ms  339 ms  ge4-8.1000M.d3.opa.tdk.net [193.88.13.250]
14  231 ms  260 ms  319 ms  fep12.mail.dk [195.41.46.144]

Sporing fuldført.

C:\Documents and Settings\TornerosEe>
det gør at jeg ikke kan spille cs source eller BF2 uden at det lagger heldt vildt jeg har prøvet at køre Spysweeper, Ad-Aware og spybot for at fjerne evt. spyware der kunne ligge og optage båndbrete men der var ikke andet end nogle små "kager" jeg har også haft en helt ny dell bærebar sat til og den har samme forsinkelses tider.
så jeg mente at de har misligholdt deres del af kontrakten så den kunne opsiges enden bindings perioden ophørte. Men nej det kunne jeg ikke, men den rare sælger gjore mig opmærksom på at de ikke ville fakturere mig for den periode hvor der var problemer ??? DET VIRKER JO IKKE HELE TIDEN.
hvor efter de træker penge for 2 mder. over betalingsservis
så brokket jeg mig jo i stænger, men inted hjælper det hverken med anbefalet breve "for ellers siger Tele2 bare at de ikke har modtaget noget" hvor jeg har vedlage en cd med pingtider gemt i et TXT format, så kan alle jo åbne det, et 36 timer´s forløb så de kunne se at jeg har et problem. men inted hjælper det jeg har også kontagted cybercity og prøvet at få dem til at overføre mig til dem men det kan de ikke pga. tele2 vil ikke frigøre kobberet.
jeg har haft fat i tele ange nævnet de siger at jeg har et problem efter som jeg ikke har gjort tele2 opmærksom på at jeg ville bruge internet forbindelsen til at spille på, og har det på skrift??

Spørsmålet til 200 Poing

Hvordan slipper jeg af med tele2 uden at vente til at min bindingsperiode udløber.
Altså komme fri af (Fyyy) enden 3 mdr.
I er velkommende til at komme med de villeste ider for jeg er løbet tør.

ps. jeg vil gerne undskyled for gramatiske og stave fegl i tæksten men jeg er ordblind.
Avatar billede tornerosee Nybegynder
01. maj 2006 - 23:53 #1
PS. der er poing til de 5 første svar.
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2006 - 00:41 #2
Hejsa

Hvis jeg var dig ville jeg ikke fare sådan frem og klandre Tele2... Jeg tror selvføgelig på alt hvad du siger om dem, men min erfaring er bare at jeg har aldrig oplevet et så "kunde-minded" teleselskab som dem...

- Nå men nu til sagen... har du prøvet at anmelde sagen på Tele2´s kundepanel?
http://www.editorial.tele2.dk/?page=privat_kundeservice_kundepanel&t2page=privat_kundeservice_kundepanel

\Dan
Avatar billede tornerosee Nybegynder
02. maj 2006 - 07:43 #3
Hej Dan
nu har jeg været inde på kundepanelet hos tele2 og oprette en klage
jeg kan dog også fortælde at jeg har haft et privar firma ude og tjekke min forbindelse og de siger at det er konfigureringen af noget udstyr der er helt hæne i været oppe på sentralen.

Mvh. Torn
Avatar billede tornerosee Nybegynder
21. maj 2006 - 23:59 #4
Her er Tele2´s svar

Til TornerosEe,
Tak for din henvendelse.

Indledningsvis skal vi beklage den lange behandlingstid. Vi bestræber os naturligvis på at besvare alle henvendelser hurtigst muligt.

Du henvender dig til Tele2, da du efter ændringen af dit abonnement til Tele2Freeway oplevede nedetid og efterfølgende har problemer med hastigheden på din forbindelse. Du ønsker derudover at vide, om der er mulighed for at opsige dit abonnement på trods af bindingsperioden.

Efter en gennemgang af din sag har vi konstateret fejl på din forbindelse i perioden 7. februar 2006 til 17. februar 2006. Da du først betaler for din forbindelse fra den 5. marts 2006, har vi valgt ikke at kreditere den periode forbindelsen ikke har virket. Derudover har du, som led i vores tilbud, modtaget to måneders gratis abonnement.

I forbindelse med dine hastighedsproblemer har vi undersøgt dette nærmere.
Vi har konkluderet, at forbindelsen i mellem vores servere og din husstand er i orden. Problemet ser derfor ud til at ligge i din husstand og vi vil derfor bede dig om, at tage alt udstyr fra og sætte det til en for en, for på denne måde at isolere fejlen.

Hvis dette mod forventning ikke skulle løse problemet, er du naturligvis meget velkommen til at besvare denne e-mail eller kontakte os telefonisk, hvorefter vi vil gå videre med yderligere fejlretning.

Med hensyn til dit spørgsmål angående opsigelse under bindingsperioden foreligger følgende afgørelse. Da din forbindelse er taget i brug, er der ikke mulighed for at omgå bindingsperioden. Det er således først muligt at opsige forbindelsen fra bindingsperiodens udløb.

Såfremt du har spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte Tele2's Kundeservice på www.tele2.com eller på telefon 80900700, mandag til fredag mellem kl. 8.00-18.00 eller på telefax 77301002.

Med venlig hilsen
Tele2 A/S

Christian Christoffersen
Complaint Management Assistant
Retention Team
E-mail: retention@tele2.com
Avatar billede tornerosee Nybegynder
05. september 2015 - 15:26 #5
Tak
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester