Avatar billede miqe Nybegynder
29. april 2006 - 14:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Delt session - Domæne og subdomæner

Jeg har et site med et hoveddomæne samt nogle subdomæner.
Jeg er interesseret i at dele en php-session mellem disse, så mine sessions-variable er tilgængelige på hele sitet.

F.eks. er det rart vis brugeren kun behøver at vælge antal billeder pr. side en enkelt gang, så denne indstilling følger ham mellem de forskellige subdomæner.

Ønsker en simpel løsning der ikke spammer adressefeltet i browseren unødigt.
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2006 - 14:52 #1
Jeg tror det er cookies du skal have fat i der..
Avatar billede freegeg Nybegynder
29. april 2006 - 17:18 #2
du skal give diene cookies frit løb.. det fordi at brugerens cookcies kun bliver loadet på det korrekte domain
Avatar billede freegeg Nybegynder
29. april 2006 - 17:21 #3
Avatar billede freegeg Nybegynder
29. april 2006 - 17:29 #4
læste lige dette på en af siderne.

---/snip/---

"SESSION FUNCTION IS DOMAIN SPECIFIC.

So, to savage the situation. be domain specific."

Umm. No, it isn't. It is however only domain specific when the domains are hosted on the same server.
You can still share session data between domain2.com and domain3.com just with that caveat.

---/snap/---

man skulle som standart være istand til at load sessions mellem domains, men der er sikkert en masse der kan ændre på den fakta
Avatar billede miqe Nybegynder
23. juni 2006 - 13:00 #5
Hmm...
Fandt aldrig en løsning, der fungerede.

Jeg lader den lige stå et par dage og lukker den så, vis der ikke kommer mere.