Avatar billede kruuse1 Nybegynder
29. april 2006 - 01:18 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Fejl i Javascript

Kan nogen hjælpe mig ? Jeg har før kunnet se billedeserierne på f.eks. TV2 vejret - men nu kan jeg pludselig ikke mere. Jeg kan se det er denne adresse jeg ikke kan få frem: java script:TV2_Galleri_open(' http://galleri.tv2.dk/index.php/category-Vejret/id-3990929/page-1.html ') Hvad kan der være galt ?
Jeg er blevet anbefalet at spørge her fra Spywarefri's forum, og her er linket til min tråd hos dem: http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=25640&whichpage=1
Avatar billede mclemens Nybegynder
29. april 2006 - 01:54 #1
Hvis du kører norton så prøv at deaktivere det ... kan måske også være problemer med andre sikkerheds software's ... test - hvis det så virker: Så må norton aktiveres og alt sikkerhed der kan slåes fra skal så slåes fra ... herefter en test - virker det stadig: Så aktiver sikkerhed en efter en og test ind imellem så du opdager hvad for en der giver problemer...

Det var bl.a. problemet herinde: http://www.eksperten.dk/spm/697878#rid6171262
Avatar billede mclemens Nybegynder
29. april 2006 - 02:14 #2
Læste lige i den anden tråd nu at du har norton... tror det er der fejlen lægger - men man er måske nødt til at fjerne Norton (afinstallere og herefter geninstallere) for at teste det ... her er et gammelt link med js problemer med norton leder lige efter noget nyere... http://www.webmasterworld.com/forum91/1696.htm
Avatar billede mclemens Nybegynder
29. april 2006 - 02:19 #3
Her er en der anbefaler at man slår ad-blocking fra:
http://www.mambers.com/showthread-t_6139.html

en anden der havde problemer her sænkede sikkerheds niveau fra høj til mellem
http://www.dotproject.net/vbulletin/archive/index.php/t-247.html
Avatar billede mclemens Nybegynder
29. april 2006 - 02:27 #4
En mere med problemed med norton:
http://jalbum.net/forum/thread.jspa?threadID=1955&start=30&tstart=3
... løsningen var at slå ad blocking fra... norton sætter åbenbart noget ind i js-kilder på visse sider for at deaktivere bannerreklamer ... og det er vist en tand for "effektivt"... tjek evt. 4 indlæg fra "argh my eyes!"
Avatar billede mclemens Nybegynder
29. april 2006 - 02:32 #5
Avatar billede mclemens Nybegynder
29. april 2006 - 02:35 #6
... der står også noget herinde om hvordan man tillader javascript på bestemte sider:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/ent-gate.nsf/0/4f50e61a0506f07e88256c8a006acad4?OpenDocument&seg=hm
Avatar billede kruuse1 Nybegynder
29. april 2006 - 09:53 #7
Hej mclemens.  Jeg er i fuld gang med at afprøve alt det du har forslået, men jeg er langt fra prof. i det det forgår INDE i computeren, jeg er mere aktiv i at bruge avancerede grafik programmer, så hvis du lige vil hjælpe mig med hvordan jeg : "Clear your browser's cache" ?  Jeg er vant til bare at slette cookies og midlertidige internetfiler og så tømmer jeg også temp filer efter brug.
Avatar billede kruuse1 Nybegynder
29. april 2006 - 09:55 #8
Hej mclemens.  Jeg er i fuld gang med at afprøve alt det du har forslået, men jeg er langt fra prof. i det det forgår INDE i computeren, jeg er mere aktiv i at bruge avancerede grafik programmer, så hvis du lige vil hjælpe mig med hvordan jeg : "Clear your browser's cache" ?  Jeg er vant til bare at slette cookies og midlertidige internetfiler og så tømmer jeg også temp filer efter brug.
Avatar billede mclemens Nybegynder
29. april 2006 - 12:02 #9
[ hvordan jeg : "Clear your browser's cache" ?  Jeg er vant til bare at slette cookies og midlertidige internetfiler og så tømmer jeg også temp filer efter brug. ]
^ Jeps, det er det samme :)

[ Jeg er i fuld gang med at afprøve alt det du har forslået, ]
^ Jeg tror løsningen må være:
1. Deaktivere ad blocking i norton (se de 3 først kommende links over dette indlæg)
ellers 2. Måske sætte sikkerheds niveau ned til mellem fra high...
ellers 3. Deaktivere alle sikkerheds indstillinger...
ellers 4. Slette Norton og teste - hvis det virker så var det ikke Norton der var problemet og Norton kan så geninstallleres...

^ Bemærk det er måske nødvendigt at genstarte pc'en mellem ændringer da nogle sikkerhedssoftwares indlæser sig selv i hukommelsen og i andre filer ved start af pc'en...

- At man går ind og deaktiverer Norton Når man er i windows gør desværre ikke at alt Norton bliver deaktiveret - der kan være noget indlæst i andre filer som nævnt og den kan have indskrevet nogle indstillinger i registrerings databasen af hensyn til f.eks. ad blocking, der stadig vil konflikterer.

... lægger lige et svar ...
- så kan du jo afvise det bagefter hvis intet af det hjalp.
Avatar billede mclemens Nybegynder
29. april 2006 - 12:02 #10
[ ... lægger lige et svar ...
- så kan du jo afvise det bagefter hvis intet af det hjalp. ]
^ Den prøver jeg lige igen :D
Avatar billede kruuse1 Nybegynder
29. april 2006 - 13:51 #11
Jeg har nu prøvet det hele og er kommet frem til, at jeg hver gang efter genstart, skal deaktiver Norton, derefter "clear my browser" og så åbne tv2 galleri. Så virker det. Jeg har deaktiveret pop up vinduer i Norton, men det ser ud til den ikke gemmer den indstilling EFTER genstart.  Jeg må vist lære at leve med det.  Tak for hjælpen.
Avatar billede mclemens Nybegynder
29. april 2006 - 14:38 #12
Det var så lidt , og tak for point :)
Avatar billede kruuse1 Nybegynder
29. april 2006 - 22:00 #13
Nu har jeg taget Norton (Symantec) af og købt Bullguard istedet. NU FUNGERE DET HELE IGEN.  Tak for hjælpen. God weekend.
Avatar billede mclemens Nybegynder
29. april 2006 - 22:06 #14
hehe , det var så lidt :D
- god weekend til dig også ;)