Avatar billede freegeg Nybegynder
28. april 2006 - 15:27 Der er 1 kommentar

masseinstallation macro?

Jeg skal installere FreeBSD 6.0 på 76 computere, de skal alle have det samme installeret samt sat op på samme måde...
tænkte om man kunne lave noget macro som kunne nåde installere freebsd samt installere og configurer de valgte programmer automatisk fra ports af?

jeg har en port maskine med det jeg skal bruge (for ikke at portene opdater imens jeg er igang (den skal så senere hen stadig være port maskine for de 75 andre maskiner.
Avatar billede brian_josefsen Nybegynder
14. august 2006 - 18:58 #1
Der er et par faktorer her. Er det til workstation eller servere? Hvis det sidste har netkortene sikkert pxe og kan lave en netinstall, vil du have headless installation, altså helt uden skærm m.m. eller vil du putte en cd/floppy i alle maskinerne, er du kræsen med hostnames altså skal de hedde noget specielt eller bare spytte ud fra en liste.