Avatar billede the_grim_reaper Nybegynder
28. april 2006 - 11:41 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved installation af programmer

Jeg har netop fået en ny computer, som jeg lige har fået formateret og installeret XP på.
Men når jeg skal installere nogle programmer, får jeg fejl og den går ud af installationen. Det er lidt forskelligt hvilke programmer det er, men ved nogen virker det upåklageligt.
Jeg har lige formateret den engang til, uden held.
Her er lige hvordan fejlene ser ud:
http://img157.imageshack.us/img157/4825/fejl7cq.jpg
http://img146.imageshack.us/img146/6393/fejl25en.jpg

Nogen der ved hvad jeg skal gøre?
Avatar billede leif Seniormester
28. april 2006 - 11:53 #1
Har du installeret alle drivere osv. til bundkortet ?
Avatar billede levithan Nybegynder
28. april 2006 - 11:54 #2
prøv at scanne dine ram for fejl med memtest86  fra www.memtest86.com
Avatar billede the_grim_reaper Nybegynder
28. april 2006 - 12:05 #3
1# Det skulle jeg da mene.
2#Er der ikke andre programmer man kan teste sine ram eller computer for fejl.Fordi jeg har ikke noget diskette drev.
Avatar billede levithan Nybegynder
28. april 2006 - 12:09 #4
du kan brænde imagefilen ud på cd og kører den derfra
Avatar billede levithan Nybegynder
28. april 2006 - 12:10 #5
http://www.memtest86.com/memtest86-3.2.iso.zip

pak den ud og brænd den som ISO fil...
Avatar billede the_grim_reaper Nybegynder
28. april 2006 - 12:12 #6
Okay, har bare ikke noget brænder program, da jeg som sagt lige har installeret, er der er et gratis man kan bruge?
Avatar billede levithan Nybegynder
28. april 2006 - 12:34 #7
du kan hente NERO BURN i Trail version http://www.nero.com/nero7/eng/nero7-demo.php
Avatar billede the_grim_reaper Nybegynder
28. april 2006 - 12:36 #8
er igang med at tage testen, havde bare problemer med at finde et program jeg kunne installere:)

BTW. kan det være harddisken der er problemet?
Avatar billede levithan Nybegynder
28. april 2006 - 12:48 #9
tror jeg ikke.... hvad harddisk har du
Avatar billede the_grim_reaper Nybegynder
28. april 2006 - 12:49 #10
Western digital 320gb 16mb cache.

BTW. det eneste der ikke er nyt på min computer er rammene, så det kan jo godt være at det er dem der er problemet. Håber jeg dog ikke.
Avatar billede levithan Nybegynder
28. april 2006 - 12:51 #11
Det vil programmet fortælle dig. hvis du har flere i kan nogle af dem måske ikke samarbejde.. du kan prøve med en ram klods af gangen og se om du kan installere programmet der giver fejl
Avatar billede the_grim_reaper Nybegynder
28. april 2006 - 12:52 #12
Ja tænkte jeg også på at gøre efter den er færdig med testen, tak for hjælpen indtil videre, jeg vender tilbage når jeg har prøvet mig lidt frem:)
Avatar billede haverslev Novice
28. april 2006 - 12:54 #13
Der er vel ikke en Nvidia firewall på det bundkort`?
Har hørt om et ligende problem, hvor det blev løst ved at deaktivere NV firewall, men hvor og hvordan ved jeg dog ikke - desværre
Avatar billede levithan Nybegynder
28. april 2006 - 12:55 #14
prøv også at scanne din harddisk igennem med Data Lifeguard Diagnostic for Windows

Description:
This is a Windows version of the Data Lifeguard Diagnostics utility. The utility can perform drive identification, diagnostics, and repairs on a Western Digital FireWire, EIDE, or USB drive. In addition, it can provide you with the drive's serial and model numbers

http://support.wdc.com/download/?cxml=n&pid=999&swid=3
Avatar billede the_grim_reaper Nybegynder
28. april 2006 - 12:56 #15
Jo det er der faktisk, prøver lige at deaktivere det bagefter.

Levithan# Prøver jeg også lige:)
Avatar billede the_grim_reaper Nybegynder
28. april 2006 - 13:41 #16
Levithan, hvor lang tid tager testen? Der er gået en time indtil videre:)
Avatar billede the_grim_reaper Nybegynder
28. april 2006 - 15:26 #17
Jeg lod testen køre i 2 timer, den kom igennem 6, og ingen fejl. Så prøvede jeg uninstall Nvidia firewall uden resultat. Jeg prøvede at bytte rammene rundt et par gange uden held. Og nu prøver jeg data lifeguard.
Avatar billede levithan Nybegynder
28. april 2006 - 19:35 #18
jeg ved ikke lige hvorlænge ram testen varere måske kører den om og om igen.
Avatar billede the_grim_reaper Nybegynder
30. april 2006 - 17:03 #19
Nu virkede det, efter endnu en formatering. Selvom det er tredje formatering. Men tak for svarene:)