Avatar billede magnuskoch Nybegynder
28. april 2006 - 11:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kalde flash og html fra klip

Hey,
kender ikke så meget til falsh endnu, men vil bare lige høre om dette er kan lade sig gøre:

Jeg vil på et tidspunkt i min film, gerne kalde en html fil eller en anden flash fil.
Hvis det er muligt, kan man så videre kontrollere hvordan filerne kaldes dvs. om de f.eks. fades ind, og kan man styre deres position?

Hvis dette er muligt villle jeg sætte pris på nogle hints til hvordan man gør
Avatar billede magnuskoch Nybegynder
28. april 2006 - 11:54 #1
har fået afklaret html delen. Det var ikke muligt, kun i meget begrænset omfang i hvert fald...

Men hvordan kalder man en anden flash film inde i flash?
Avatar billede giorgio Nybegynder
28. april 2006 - 11:56 #2
jamen det er der da flere måder at føre det på. jeg benytter selv det at hente eksterne billeder via html uden problemer
Avatar billede giorgio Nybegynder
28. april 2006 - 11:58 #3
hvordan vil du have det skal fungere?
Avatar billede magnuskoch Nybegynder
28. april 2006 - 12:06 #4
det skal være sådan at når man trykker på en knap. Så åbner, der sig en html side i en iframe.

Det andet jeg vil lave er at når man trykker på en knap, så åbner der sig en ny flash film. Grunden til at jeg vil gøre sådan, er for at gøre flash delen af min hjemmeside overskuelig. Sådan så der er mindre bider af flash.
Det der skal kaldes er en "center frame" med masser af funktioner.

Jeg ved ikke om, der måske er en lettere måde at lave den opdeling på?
Avatar billede mash Mester
28. april 2006 - 12:15 #5
Du laver et tomt movieclip med instance navnet "mainwindow", og bruger den stump kode jeg har postet, så skulle den hente test.swf i det tomme movieclip.
ps. du kan hente .jpg billeder direkte med samme kode.

Ind og ud fade laves simpelt da man kan lave en tween på det tomme movieclip og sætte alpha til 0%,derefter loader man sin .swf og sætter alpha til 100% lidt længere fremme i tidslinjen med et keyframe.
deres position ændres med <clipnavn>.setproperty(_x,<værdi>)
ja _x ,_y er dem der styre position.

ang. html mener jeg ikke det er muligt at hente en htlm side inde i en flash,det er dog muligt at hente html formateret text ind.

action script:
mainwindow.loadMovie("test.swf", "mainwindow");
Avatar billede giorgio Nybegynder
28. april 2006 - 12:18 #6
godt beskrevet tgkdk :)
Avatar billede mash Mester
28. april 2006 - 12:26 #7
BTW. getURL("http://test.dk","_blank") vil åbne et nyt window med linket ,"_blank" virker som normal target så kan godt være du kan bruge det at hente en html ind i en iframe,men jeg ved det ikke :-)
Avatar billede magnuskoch Nybegynder
28. april 2006 - 12:35 #8
super
Avatar billede mash Mester
28. april 2006 - 12:54 #9
:-) håber du kan få det til at virke