Avatar billede al_dair Nybegynder
28. april 2006 - 11:10 Der er 11 kommentarer

HP booter ikke ordentlig op __billeder vedlagt _

Hej alle..

Min HP (Pavilion ze4500) fandt lige pludselig på ikke at fortsætte efter HP logoet toner frem (billed #1). Forsøger jeg at gå ind i Bios, stopper den ligeledes ved (billed #2)

billed #1 http://x402.putfile.com/4/11703545725.jpg
billed #2 http://x402.putfile.com/4/11703542441.jpg

Har prøvet at smide en Windows CD i, intet.
Hvis man ikke har diskette-drev, hvordan kan man ellers opgradere Bios'en .. er der nogen,der kan redde dagen?

Garantien udløb for nogen måneder siden :|

Takker på forhånd
Avatar billede boxer Nybegynder
28. april 2006 - 11:35 #1
Kan du komme i fejlsikret? F8 under opstart?
Avatar billede al_dair Nybegynder
28. april 2006 - 12:36 #2
Jamen, det kommer jo ikke så vidt. Det stopper ved billed #1
Avatar billede huset Praktikant
28. april 2006 - 12:39 #3
Prøv at gå i BIOS og load optimized settings
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2006 - 13:07 #4
Med XP-skiven isat skal du vel taste Esc. for at ændre bootsekvensen (iflg billed 1#)
boot op på skiven, vælg "reparer fra genoprellesseskonsol" og skriv en ny MBR
Avatar billede tumben Novice
29. april 2006 - 00:26 #5
hvor længe....har du prøvet at vente ...efter at den siger "entering setup"
Avatar billede al_dair Nybegynder
29. april 2006 - 14:29 #6
Det kan være at jeg ikke har forklaret mig grundigt:

Maskinen fryser fuldstændigt i begge tilfælde (#1,#2).
Det er ikke muligt at trykke på noget helst.

Jeg har ventet betydelig lang tid, uden at den reagerer.
Har overvejet at finde nogen af de der jumpere og reset-e Bios.
Men umidelbart ved jeg hverken om jeg tør eller om det vil hjælpe.

nogen tanker?
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2006 - 14:45 #7
Og så spørger jeg nok engang kan du ændre bootsekvensen ved at trykke Esc (billed 1) helt død må den jo ikke være iflg. billed 2 har du vel trykket F2
Avatar billede huset Praktikant
29. april 2006 - 18:43 #8
Reset du bare BIOS som jeg siger her 28/04-2006 12:39:35

Dette sker der intet ved
Avatar billede al_dair Nybegynder
30. april 2006 - 00:23 #9
>>helgec:
ved tryk på
Esc  : der sker ingenting
F2  : fryser ved billed #2
intet: maskinen fryser

>>huset:
Det er jo umuligt at resete Bios'en p.t
Jeg tænkte mere på hardware reset..
Avatar billede tumben Novice
30. april 2006 - 15:40 #10
og jeg spør lige igen .."betydelig lang tid"..5 min eller ???..

har du sat noget udstyr til maskinen fornylig...???
fjern alt...
derud over kan det jo være en hardware fejl..f.eks din disk...kan man ta den fra...booter den så bios...
eller tror jeg mer på hardwarereset som du selv siger (står vel i manual)
30. april 2006 - 20:02 #11
... hvis muligt: Afmontét så meget som muligt af isenkram  - incl HD - og se hvor langt den så kommer. Vil selvfølgelig brokke sig over manglende OS men der vil da være længerer end før...