Avatar billede jingle_jim Juniormester
27. april 2006 - 22:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

digital kamera

Hejsa..

jeg har efterhånden læst min blind om digital kameraer.. jeg har læst på http://www.digitalmagasinet.dk jeg har kigget på den test som tænk har gennemført osv osv..

Efterhånden er jeg blevet lidt "forelsket" i det her..
http://www.digitalmagasinet.dk/show.asp?ID=705&mode=news

men så ser jeg på en test, at et kamera som det her  Canon Digital Ixus 700 har optisk søger.. Hvad er optisk søger.. alle har jo optisk zoom.. er optisk søger vigtigt?
Avatar billede is Nybegynder
27. april 2006 - 23:04 #1
Optisk søger er et lille vindue til at se motivet gennem, ligesom på et "gammeldags" kamera. Nogle digitalkameraer har ikke optisk søger, her bruger man det display der er bag på kameraet. Det er nok en smags sag.

/Ivan
Avatar billede uffesteenberg Novice
27. april 2006 - 23:06 #2
Optisk søger svarer til søgeren i et normalt kamera... altså et lille "vindue" man kigger igennem... På mit digitalkamera (Panasonic Lumix FZ5) har man både mulighed for at se motivet i displayet og i en optisk søger... jeg synes det er rart, fordi displayet ofte er lidt utydeligt under mørke forhold mm.... (men min skærm er også kun 1,5" og er ikke så stærk under dårlige lysforhold... nogle kameraer skruer selv op for lysstyrken på skærmen, hvis det er nødvendigt)

Men jeg ville nok ikke lade det få den store betydning i valget mellem forskellige kameraer ;-)
Avatar billede uffesteenberg Novice
19. maj 2006 - 17:29 #3
?