Avatar billede zib Nybegynder
27. april 2006 - 15:08 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Hvilke sporg til at lave programmer med?

jeg kunne godt taænke mig at lære at lave mine egne små programmer men er helt på bar bund hvilket sprog skal jeg vælge og findes der evt et program hvor man kan lave det i?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. april 2006 - 15:19 #1
http://www.eksperten.dk/artikler/251

var et sted at starte for valg af sprog

valg af vaerktoejer kommer saa som naeste skridt
Avatar billede zib Nybegynder
27. april 2006 - 15:33 #2
jeg er i jeg har kigget lidt frem og tilbage på nettet og har fundet ud af at mircosoft har lavet et program der hedder visual basic 2005 express edition
har læst det skulle være et af de bedste for nybegynder som mig
hvilket sprog er det Bruger?
og er det et godt program?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. april 2006 - 15:39 #3
VB.NET

der er en vis portion smag og behag i den slags

men jeg tror godt at du vil kunne lide det
Avatar billede zib Nybegynder
27. april 2006 - 15:40 #4
det er noget med der er 16 timer video
Avatar billede zib Nybegynder
27. april 2006 - 15:42 #5
okay så tror jeg at jeg vil prøve det!
ved du om der findes nogle tutorials andet end dem mircosoft selv har lavet?
Avatar billede coderdk Praktikant
27. april 2006 - 15:44 #6
Jeg ville nu anbefale dig at bruge Visual Studio 2005 Express C# i stedet for Visual Basic - Så lærer du et sprog der minder mere om flere andre sprog. VB.NET og C# kan sådan set det samme...
Avatar billede coderdk Praktikant
27. april 2006 - 15:44 #7
Tuts er der masser af: http://google.com/search?q=c%23+tutorial :)
Avatar billede zib Nybegynder
27. april 2006 - 15:45 #8
okay hvad er bedst?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. april 2006 - 15:50 #9
der er skrevet masser omkring VB.NET

boeger, web sites etc.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. april 2006 - 15:57 #10
jeg foretraekker ogsaa C# fremfor VB.NET, men kan du bedst lide VW eller Toyota ? Smag og behag !
Avatar billede zib Nybegynder
27. april 2006 - 15:58 #11
okay så tror jeg så at jeg prøver c# i stedet
Avatar billede coderdk Praktikant
27. april 2006 - 16:05 #12
Det vil du ikke fortryde :) Specielt hvis du senere vil lære andre C-lignende sprog :)
Avatar billede zib Nybegynder
27. april 2006 - 16:12 #13
de video der er på microsoft ved i omde ikke også findes på dansk?
da det ikke er alt af det de siger jeg forstår!
smid også et svar begge to:)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. april 2006 - 16:21 #14
ingen anelse

det kan godt vaere lidt svaert at arbejde med programmering hvis man ikke forstaar engelsk -
mindst 90% af det du kan finde paa nettet er paa engelsk

og svar
Avatar billede coderdk Praktikant
27. april 2006 - 16:23 #15
Ved ikke med videoer, men der findes sikkert nogle tuts på dansk ;) Dog vil jeg anbefale at læse engelsk, og meget af det - Det betaler sig at være GOD til engelsk når man programmerer :D
Avatar billede zib Nybegynder
27. april 2006 - 16:44 #16
forstår næsten det hele men det er lidt en gang i mellem men det err vel bare i gang med ordbogen når der dukker et ord op
Avatar billede zib Nybegynder
27. april 2006 - 16:44 #17
mange tak