Avatar billede 3xs Nybegynder
27. april 2006 - 13:05 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Indsættelse af baggrund i Excel.

Jeg er ved at lave et udkast til en form for database i Excel. Jeg har lagt et billede ind i en af arkene, hvilket skal gøre det ud for en dekorativ baggrund. Billedet er tonet ned (vandmærke), og jeg kan lave bokse med hyperlinks til andre steder i projektmappen. MEN, jeg kan ikke få billedet til at blive en egentlig baggrund. Jeg havde håbet at man stadig kunne indtaste data i regnearket (i cellerne), og så de dem - men billedet logger "oven på.."

Kan man få billedet til at ligge bagerst, også bag celleteksterne..?
Avatar billede 3xs Nybegynder
27. april 2006 - 13:07 #1
Hovsa.. Det sidste af teksten gik vidst lidt hurtigt, kommer her igen:

og så se dem - men billedet ligger "oven på.."

Kan man få billedet til at ligge bagerst, også bag celleteksterne..?
Avatar billede mrjh Novice
27. april 2006 - 13:09 #2
¨Prøv menuen formater > Ark > Baggrund
Avatar billede excelent Ekspert
27. april 2006 - 13:10 #3
Formater/Ark/Baggrund
klik dig til et billede
Avatar billede excelent Ekspert
27. april 2006 - 13:12 #4
lol too sløv
Avatar billede 3xs Nybegynder
27. april 2006 - 13:23 #5
Kanon - men hvordan "Styrer" man så billedet? Her tænker jeg på nedtoning af billedet, størrelse mv..
Avatar billede 3xs Nybegynder
27. april 2006 - 13:23 #6
(Spændende hvem der svarer først her i "anden" omgang) :-)
Avatar billede excelent Ekspert
27. april 2006 - 13:29 #7
det kan man vist ikke :-) skal nok ændres inden det loades, i et tegneprog.
Avatar billede excelent Ekspert
27. april 2006 - 13:29 #8
størrelsen kan heller ikke ændres
Avatar billede excelent Ekspert
27. april 2006 - 13:30 #9
men du kan evt. omformatere celler omkring billede til normal
Avatar billede 3xs Nybegynder
27. april 2006 - 13:33 #10
Pointen var, at billedet (i dette tilfælde et produkt), skulle være en svag baggrund. Man kan indsætte billeder, og så omdanne det til vandværke, hvilket er helt som det skal være. Problemet er så bare, at det "dækker" for cellerne, så de informationer man skal have på startsiden skal være tekstbokse, diagrammer og lignende.
Avatar billede excelent Ekspert
27. april 2006 - 13:45 #11
hvad med at indsætte billede som objekt, dvs. der indsættes et ikon i arket
så kan man d.klikke for at få det vist
Avatar billede mrjh Novice
27. april 2006 - 14:00 #12
Tror desværre ikke at det kan lade sig gøre andet end som baggrund. Jeg har lige kigget nogle af de gl. spm. igennem vedr dette emne her på eksperten og mange af guruerne kommer frem til samme resultat :-(
Avatar billede 3xs Nybegynder
27. april 2006 - 14:02 #13
Jeg syntes heller ikke rigtig jeg kan få det med objekt til at fungere.. Cellerne ligger stadig bagved..
Avatar billede excelent Ekspert
27. april 2006 - 15:13 #14
nej den med objekt virker heller ikke som du ønsker, det var tænkt som et alternativ
Avatar billede jkrons Professor
27. april 2006 - 15:37 #15
Som det allerede er nævnt, har Excel simpelhen ikke denne mulighed. Et billed kan bruges som baggrund, men så kan det ikke formateres, eller det kan formateres, men så ligger det altid "øverst".
Avatar billede 3xs Nybegynder
27. april 2006 - 15:38 #16
Hmm.. Ærgerligt, jeg må finde på noget andet... Men tak for hjælpen uanset!