Avatar billede souledout Nybegynder
27. april 2006 - 12:18 Der er 7 kommentarer

Ligger mellem 2

Jeg har gennem længere tid brugt e-trust antivirus, men efter en lille omgang virus/spyware for nylig, har jeg besluttet at finde mig et andet virusprogram. Ud fra diverse tests, er jeg nået frem til at det bliver enten Kaspersky eller BitDefender - hvilken af disse 2 vil I anbefale?

Jeg lægger vægt på
- hastigheden og mindst mulig belastning af systemet
- god realtime beskyttelse, da der godt kan gå lidt tid mellem mine on-demand scanninger. Desuden vil jeg hellere forebygge end helbrede :)
- god script/trojan/spyware beskyttelse.

Umiddelbart fører BitDefender pga. den billigere pris.

TILLÆGSSPØRGSMÅL: Er en softwarefirewall nødvendig efter at windows' egen er blevet opgraderet i SP2? Hvad kan de som Windows's ikke kan, for dybest set drejer det vel sig bare om at åbne og lukke porte når brugeren beder om det?

PÅ forhånd tak for hjælpen

- Andreas
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
27. april 2006 - 12:25 #1
Kaspersky har jeg selv haft en gang, og jeg synes det er et rigtig godt program, så det ville jeg nok anbefale.
Men der findes jo også gratis alternativer, som er lige så gode..
Avatar billede jacla Nybegynder
27. april 2006 - 12:29 #2
kaspersky er den der bliver godt omtalt på www.spywarefri.dk

se evt http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm (men det er vist bare et online scanner program)
Avatar billede freddy04 Nybegynder
27. april 2006 - 23:57 #3
Windows-firewall'en undersøger ikke udgående trafik, og du bør derfor bruge en anden firewall. Jeg er enig med tfswebguy, der er absolut ingen grund til at betale for sikkerhed når man kan få det samme gratis. Langt det vigtigste handler om konfiguration, forskellen på de enkelte programmer er minimal. Og så vil jeg da langt hellere støtte de gratis produkter og slippe for at tænke på licenser end jeg vil betale et eller andet firma.
Jeg bruger selv zonealarm som firewall og AVG som antivirus. Det fungerer fint og har aldrig været nogen problemer. Hvis du vil have noget mod spyware så er spybot godt og her skal du slå imuniserings-funktionen til. Så er du mere end godt beskyttet.
Avatar billede jacla Nybegynder
28. april 2006 - 00:17 #4
Hvis i læser om spywarefri.dk test af programmer, går i ikke helt galt i byen.

:-))

Jan C
28. april 2006 - 01:17 #5
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
28. april 2006 - 09:12 #6
bruger også selv AVG og ZoneAlarm, hehe... Og så noed mod spyware, inde fra www.spywarefri.dk ;)
Har også installeret det på andres maskiner, hvor de fik virus hver dag... De kører upåklageligt den dag i dag, efter jeg installerede de ting..
28. april 2006 - 10:30 #7