Avatar billede xplorer Nybegynder
27. april 2006 - 06:37 Der er 10 kommentarer

Gateway / Router fortinger hastigheden på nettet.

Hejsa jeg har sådan en 3com gateway med produktkode 3c857 hvis i selv vil se på den.
Jeg har fiber internet med en 100% Lovet hastighed på det nu som en 10 mb bil give ca 1,25 mb sec, men hvis der ikke er så mange på nettet kan den lige ganges med 3 ca dvs jeg kan hente med 3,5 mb sec, når jeg så har sat min gateway til, henter den kun med det den skal altså 10mb til tider enda meget laver helt ned til 750 kbs.

Jeg henter samme fil og pc 2 som er koblet op Direkte til fiber modemet henter med 3 mb sec og jeg henter med 750 kbs stopper jeg pc  2 forøges min hastighed ikke.

Hvad skyldes det en dårlig gateway eller hvad skyldes at min gateway pludselig bliver en stopper for hvor hurtig jeg kan hente noget fra nettet.
Avatar billede kenp Novice
27. april 2006 - 08:32 #1
Nærmere at din router ikke har en højre throughoutput.. sådan er det med nogel routere som bare ikke kan levere en ordentlig hastgihed igennem
Avatar billede levithan Nybegynder
27. april 2006 - 09:19 #2
prøv at hente TP test og lad os se hvad din UTD viser i hastighed
bemærk din pcer må ikke lave andet og din linje må ikke downloade noget imens så giver det et dårligt billede af din linje

http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download.asp
Avatar billede xplorer Nybegynder
27. april 2006 - 10:22 #3
Kiger på det sener idag eller i weekenden
Avatar billede levithan Nybegynder
27. april 2006 - 10:24 #4
rettelse UTD = UTP og ok du skriver blot senere
Avatar billede xplorer Nybegynder
27. april 2006 - 12:05 #5
Min linje fejler ikke noget jeg kan hente med 3,5 mb i sec hvis min computer går direkete ind i mit fiber modem. Problemet opstår så snart jeg tilslutter min gateway til mit fibermodem og smider min computer til min gateway, så begynder min hastighed virkelig at falde til det unormale i forhold til hvad jeg ved jeg kan downloade med.

Med andre ord flaske halsen er min gateway, spørgsmålet er om der er en opsætning jeg har overset eller er 10/100 bare alt for langsomt skal jeg op og have fat i en 10/100/1000 gateway eller hvad
Avatar billede xplorer Nybegynder
27. april 2006 - 12:09 #6
Men tester når jeg kommer hjem
Avatar billede xplorer Nybegynder
27. april 2006 - 15:25 #7
Nå men jeg har teste nu med den der der er et link til og den giver mig en 2005 fejl.

Den nåde kun at lave en TCP og den sluttede på 30 mbit/s både i afsendelse og modtagelse og her var min gateway ikke sat til og jeg vil end ikke gøre det da jeg ved at det bliver ringer.

Fejlen lyder sådan her. Testen fejlede (512 Max Bitrate allowed is 15,00 Mbit/s )
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
27. april 2006 - 15:38 #8
Prøv at teste alle de netværkskabler du bruger, specielt hvis du har flere maskiner på..

et kabel med en dårlig forbindelse kan lave så meget støj på nettet at router osv. mister alt hvad der hedder throughput og kræfter, selvom de sidder på en anden PC, som ikke laver noget/ikke engang er tændt.

Prøv at teste med maskinen direkte i vægen.
Derefter med forbindelse gennem din gateway/router.
derefter med en evt. switch, stadig kun med 1 PC på, og lige så snart den dykker i fart tester du med andet kabel.
Til sidst kan du sætte evt andre PC'ere på 1 ad gangen. heletiden laver du en speed test hver gang du ændrer 1 ting.

på denne måde kan du finde hvor fejlen ligger...
Hvis det er din gateway kan det sagtens have noget at gøre med opsætningen i den...
Alternativt gå tilbage til factory defaults i den og hvis det ikek hjælper vil jeg anbefale dig at låne en anden og se om det hjælper.
Avatar billede xplorer Nybegynder
27. april 2006 - 15:57 #9
Kabler osv er sprit nye og desuden er kablet fra min pc til gateway kun 30-50 cm lang og har aldrig været andre steder end i min gateway så tvivler på at fejlen ligger i kablerne tror den skal findes i min gateways opsætning  men hvor ville jeg godt vide.
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
01. maj 2006 - 14:27 #10
selv spritnye kabler kan være defekte. og så længe længden ikke er over 20-25 meter er den principielt ligegyldig...

Kør testen igennem som beskrevet ovenfor, så kan du relativt præcist finde synderen.
Dyk i farten = sidste led er defekt.