Avatar billede lojmann Nybegynder
26. april 2006 - 21:48 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Betalings partner - evt. via SMS

Hej folkens,

Jeg står for at skulle lave et site, hvor man skal kunne k'be sig adgang til informationer omkring en annonce man ser på sitet (i stil med dba.dk etc.).
Jeg vil ikke have at man skal indsætte penge på en konto hos mig (som man kan på dba.dk) men man skal bare betale direkte og så har man annonce informatione på e-mail eller lign.
En løsning kunne også være, hvis det kunne ske via SMS så man betaler på den måde og får tilsendt annonce informationer som SMS.

Jeg har ikke besluttet mig på hvilke af løsningerne jeg vil - da jeg ikke kender marked for det.

Vil ikke registrer virksomhed til projektet til at starte med, hvis det kan undgås.

Nogle som kan hjælpe med udbydere ol.? Jeg kommer til at arbejde på det danske og svenske marked i starten, senere flere lande...

Systemet bliver kodet i PHP og kommer til at køre på en linux/UNIX server.

Håber i kan hjælpe mig lidt :)
Avatar billede abruscato Nybegynder
26. april 2006 - 21:51 #1
Du kan evt. bruge http://www.ewire.dk/erhverv/.
Avatar billede cpufan Juniormester
26. april 2006 - 22:00 #2
indholdstakseret sms er dyrt i opstart, etablering
og betaling via dankort er forholdsvis dyrt pr transaktion ifht at betale et berløb på f.eks 5 kr.

ewire erhverv er et godt bud på et alternativ.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
26. april 2006 - 22:42 #3
Bare lige lidt info. Med mindre dine samarbejdspartnere kræver et SE/CVR nummer for at handle med dig (sms modul og lign.) kan du vente med at registrere virksomheden til du har omsat for mere end 50.000 Kr. Reglerne er blevet ændret, tidligere lå beløbet på 20.000 Kr.

Vh
Avatar billede innercitydk Nybegynder
26. april 2006 - 22:47 #4
Du kan for meget få penge tage imod dankort betaling på siden. Dandomain tilbyder betalingsmodul for 149kr i måneden. Læs mere her: http://dandomain.dk

Eksempel:

Betalingssystem (til andre systemer)

-Kan benyttes til andre systemer/egne sider
-Understøtter dankort, visa, master mv.

Oprettelse: 199,-
Pris pr. md.: 149,-

Modulet kan udvides med netbank for 99kr i mdr

At tage imod dankort/udlandske kort kræver en aftale med pbs, men det koster ikke særlig meget.

Læs mere her:

http://www.pbs-international.dk/internetforretninger/priser?mid=CADEC2D9-3DD2-4C68-A95E-496053106677

Vh Nicki
Avatar billede theartist Nybegynder
27. april 2006 - 11:55 #5
En fornuftig SMS-løsning koster fra DKK 3.000 pr. måned.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
27. april 2006 - 13:42 #6
Så kan det da anbefales at du bruger dankort/visa og de andre. Det koster kun et par hindrede i måneden..
Avatar billede lojmann Nybegynder
27. april 2006 - 19:30 #7
Jeg har kigget på ewire, er lidt i dialog med dem og det ender nok med det bliver dem.
I begyndelsen er et budget jo ikke så stort og i starten kommer omsætningen helt sikkert ikke til at være vildt stor...

Dandomains løsning er også interessandt, men pt. er det ewire som har det meste af min opmærksomhed.
Man kan lige akkurat det vi ønsker og det er ikke for dyrt samt ret nemt at komme igang med.

innercitydk - kan du lige poste et svar, så kan du dele point med abruscato...

/Thomas
Avatar billede cpufan Juniormester
27. april 2006 - 20:51 #8
hvis du kan nøjes med visa og andre udenlandske kort,
er den absolut billigste betalingsløsning www.2checkout.com
det koster 50$ i opstart, og derefter betaler man kun pr transaktion ligesom med dankort.
Avatar billede lojmann Nybegynder
27. april 2006 - 21:03 #9
Okay, den kendte jeg ikke. Den vil jeg lige se mere på. Hvis du også svare cpufan - så deler i 3 point :)
Avatar billede cpufan Juniormester
27. april 2006 - 21:14 #10
jada
Avatar billede innercitydk Nybegynder
27. april 2006 - 23:53 #11
Here you go :)
Avatar billede lojmann Nybegynder
28. april 2006 - 20:03 #12
Here you are gents :)
Avatar billede abruscato Nybegynder
28. april 2006 - 20:22 #13
takker.