Avatar billede Slettet bruger
26. april 2006 - 21:31 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Overføre lyd fra com til anlæg (Trådløst/Digitalt)

Søge en måde hvorpå jeg kan overføre lyden fra min computer til mit anlæg trådløst / samtidig digitalt. Jeg kender bare ikke lige nogle enheder der kan gøre det. Jeg kunne dog forestille mig en måde det kan lade sig gøre på, men ved ikke om der er nogle enheder der "understøtter" det?

Men den overordne måde det heleskal fungere på, er ved at det aktuelt afspillede lyd på computeren. Eks. Hvis jeg spiller en sang i winamp, eller ser en film på min computer (F.eks. i DD eller DTS) Så skal lyden på en måde overføres "RAW" altså i rent ukomprimeret format til Min sorroundreciever, som derved dekoder det, og spytter det ud igennem højtalerne.

Måderne det måske kan gøres på:

1) Man kobler en sender enhed til computeren (eks via USB, eller via digital udgang på computeren). Der kobles derefter en modtager enhed til Sorroundrecieveren. Modtager enhedens opgave er derefter at modtage lydsignalet fra senderen, hvorefter den via et digital kabel (Toslink, eller Coax digital, leder det videre til forstærkeren)

2) At man på en måde kunne udnytte computerens trådløse netværk. Så Computeren sendte det aktuelle signal videre via det indbyggede trådløse netværk i computeren. Man skulle derved have en modtager enhed som kunne modtage denne "Netværks-stream". Modtager enhedens opgave var herefter at sende denne "netværks-stream" videre til forstærkeren via et digital kabel (Toslink eller Coax digital)

Syns den sidste måde lyder som den nemmeste løsning, men aner bare ikke om det kan lade sig gøre? Nogen der ved noget om det? Eller har kendskab til en meget lettere metode?

Vh Rasmus
Avatar billede haverslev Novice
26. april 2006 - 21:46 #1
Sådan noget ala Strong AV-Link ?
http://dk.kelkoo.com/b/a/ss_av_link.html
Avatar billede crhcrh Nybegynder
26. april 2006 - 21:50 #2
http://www.d-link.dk/?go=jN7uAYLx/oIJaWVUDLYZU93ygJVYKuJQSNvhLPG3yV3oVIF4j64uO54iN69n5jkq

54 Mbps trådløs medieafspiller med indbygget DVD og kortlæser

Findes også i en anden model DSM-320 uden kortlæser og DVD
Avatar billede crhcrh Nybegynder
26. april 2006 - 21:58 #3
Lige en tilføjelse -

Jeg har prøvet de der "billige" løsninger, med sender / modtager - Det var jeg ikke tilfreds med, der var støj på billedet og der kom støj i lyden, uden at være ekspert på området, har jeg læst lidt om at de sender på en frekvens (2.4 GHZ)hvor der er mange ting igang.
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2006 - 22:01 #4
Okay... Den D-link du referer til... HAr du prøvet den i praksis?
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2006 - 22:18 #5
Tror måske du / i misforstår mig lidt.Så vidt jeg kan se, så er det den d-link dims gør, er at gøre alle defiler du ahr delt på din computer tilgængelige på d-link dimsen. Altså man kan afspille altdet man har påcomputeren, via D-link dimsen. Altså skal man f.eks. til fester sidde og rodde rundt på den for at høre musik. Jeg forespørger mere et produkt, der kan gøre følgende:

Når jeg på min computer trykker play til en sang. Så skal det sendes trådløst videre, hvorefter et apparat skal opfange lyden, og spytte det videre ned til min forstærker (Sidste led mellem modtager apparatet og forstærkeren, foregår via kabel)

Tror ikk den D-link kan gøre det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. april 2006 - 22:48 #6
Avatar billede crhcrh Nybegynder
26. april 2006 - 23:56 #7
Hej Rasmus. Ja, jeg har en sådan i min stue og min computer står på 1. sal.

Den kan klare playlister der er lavet på computeren, den kan oprette playlister, du kan søge , der kan søges på folder . artist . album . Den kan vise billeder . film .

Men du har ret, den spiller ikke det samme musik som der er i dine computer højtalere
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2006 - 00:17 #8
Hvad sånår du skal afspille musik, skal du så sidde og vælge numre på den dims du har?
Avatar billede thov Forsker
27. april 2006 - 02:14 #9
Et lille fikst apparat fra Phillips: http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=179343
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2006 - 10:36 #10
> Thov.Tror ikke helt den fra philips kan klare det.... Idet jeg skrev følgende:

"Når jeg på min computer trykker play til en sang. Så skal det sendes trådløst videre, hvorefter et apparat skal opfange lyden, og spytte det videre ned til min forstærker (Sidste led mellem modtager apparatet og forstærkeren, foregår via kabel)" Den philips, det den gør er hvist bare at hente en liste over alle tilgængelige sange på sn computer. Derefter kan man vælge imellem dem pådne philips....
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2006 - 16:49 #12
Du nævner sætningen "Share PC music anywhere in your house" hvor står der direkte man kan streame mp3 mm fra sin computer? Og ordet "streame" hvordan fungerer det i praksis på den philips ting. Altså er det som jeg gerne vil have det, at det lyd jeg sender ud fra computeren det opfatter den og gengiver det nøjagtig ens, til min forstærker?
Avatar billede thov Forsker
27. april 2006 - 18:58 #13
Hvordan den medfølgende software fungerer, ved jeg ikke, men mon ikke det er muligt, fra computeren, at afspille vilkårlige numre som også opfanges af Phillips'en.
Med fjernbetjeningen kan man ihvertfald vælge filer og playlists, så man planter sig foran stereo'en og afspiller musik fra computeren som står et helt andet sted.

En ny 'lillebror' er forøvrigt kommet til, SLA5500 (uden netradiodelen).
http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/catalog.jsp?fhquery=fh_secondid%3Dsla5500_05_gb_consumer%26fh_location%3D%2F%2Fconsumer%2Fen_GB%2Fcategories%3Ccatalog_gb_consumer%2Fcategories%3Chome_audio_video_gr_gb_consumer%2Fcategories%3Cwireless_av_networking_ca_gb_consumer%26&productId=SLA5500_05_GB_CONSUMER&activeCategory=WIRELESS_AV_NETWORKING_CA_GB_CONSUMER&fredhopperpage=detail.jsp&concept=SB30000002&language=en&country=GB&catalogType=CONSUMER&proxybuster=UZJSNXDS0JHB3J0RMRESHQVHKFSEKI5P
Avatar billede crhcrh Nybegynder
27. april 2006 - 21:40 #14
Rasmus skrev : Hvad sånår du skal afspille musik, skal du så sidde og vælge numre på den dims du har?

Ja, det skal jeg, ellers ved den ikke hvad der skal spilles.

Jeg kan vælge hele folder - playlister eller enkelt stykker - Det har ikke noget med hvad musik du høre på computeren, jeg kan høre noget musik på computeren og noget andet i stuen.
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2006 - 22:11 #15
Hmm ærgeligt. den dims jeg efterlyser skulle nemlig afspille det jeg afspiller på computeren....
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. april 2006 - 22:28 #16
Kommentar: john_stigers
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2006 - 22:56 #17
> John Stigers. Den enhed du nævner virker ikke. Det eneste den gør er jo bare at hente de sange du har delt på computeren. Så kan du via den SMC enhed vælge hvilke sange du vil høre? Hvilket jo ikke er særlig smart...
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2007 - 10:37 #18
Fandt ingen løsning. lUKKER
Avatar billede krgjak Nybegynder
18. august 2007 - 16:18 #19
Apple har lavet noget der virker