Avatar billede clausgold Nybegynder
25. april 2006 - 12:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælp til IIS

Jeg har fået til opgave at sætte en IIS ind i et eksisterende netværk.
Nettet er opsat sådan:
Internetforb. m/fast  IP
Inderside IP på routeren er 192.168.1.1

W2k Domaincontroller m/2 netkort.
Yderside IP 192.2.168.1.101
Inderside IP 192.168.0.1
Serveren kører DHCP, DNS og er desuden VPN server (RRAS)

Jeg har så endnu en server til rådighed som IIS.
Den skal kunne nåes udefra, men kun via FTP.
Desuden skal man fra lokalnettet have adgang til et share på IIS-serveren, da der skal udveksles nogle filer mellem maskinerne.

Jeg har så forsøgt at sætte det op så IIS´en har IP 192.168.1.3 (den adresse var der i forvejen port-forwarding på)
Serveren er ligesom domaincontrolleren koblet direkte i routeren. Det virker så fint fra WAN, men jeg kan ikke tilgå serveren fra LAN.
Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede jacobschmidt Nybegynder
25. april 2006 - 20:02 #1
Yderside IP 192.2.168.1.101 du har vist et tal for meget med her :-)

Er din DC'er router eller har du anden hardware til det?
Men først skal du lige have styr på dine iper.

mojn
Avatar billede clausgold Nybegynder
25. april 2006 - 21:07 #2
Problemet er løst.