Avatar billede xplorer Nybegynder
24. april 2006 - 20:53 Der er 5 kommentarer

Netværk i boligforening mappe deling.

Jeg er kommet på sådan et fiber netværk hvor alle i den boligforening jeg er i kan dele mapper med  hinanden, det er fedt nok så kan man nappe filer osv fra hianden osv.

Jeg vil godt have at min delte mappe xxxxx har password på, folk må godt se mappen men når de klikker på den skal de skrive bruger navn og password på, hvordan laver jeg sådan en fætter
Avatar billede levithan Nybegynder
24. april 2006 - 21:01 #1
højretryk på den mappe du ønsker at dele og vælg deling. herefter trykke du på del denne mappe og permissons. Her kan du tilføje et brugernavn som du feks opretter før du deler mappen.

alternativ kan du også bruge dette program.

Lock Folder XP - http://www.everstrike.com/

eller

lock folder er gratis
http://www.dirfile.com/lock_folder.htm
Avatar billede xplorer Nybegynder
25. april 2006 - 06:31 #2
Syns ikke rigtigt at jeg kan eller har mulighed for at sætte et password på. Har prøvet de to programmer der det er ik lige noget for mig.
25. april 2006 - 06:33 #3
(Det er vistnok kun XP PRO der har den extra feature...)
Avatar billede xplorer Nybegynder
25. april 2006 - 09:36 #4
Ok jeg har XP pro måske der er noget ekstra jeg skal instalere?
Avatar billede kenp Novice
25. april 2006 - 17:45 #5
dr1 pro har ikke den feature ;)

Men har noget lign. nemlig ntfs rettigheder så man kan angive brugere som har adgang mv. men det kræver jo så at de er oprettet på computeren.