Avatar billede kj_kj Praktikant
24. april 2006 - 18:51 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

DVD brænder program

Nogle der kender et godt program til at brænde DVD'er med`??
Avatar billede boxer Nybegynder
24. april 2006 - 18:55 #1
Der er et gratis her:
http://www.cdburnerxp.se/
Avatar billede oversjanten Nybegynder
24. april 2006 - 18:59 #2
Her er nogle gratis programmer at vælge i mellem:

http://www.thefreecountry.com/utilities/dvdcdburning.shtml

hvor det bedste er som anonym skriver cdburnerxp

Ellers er der jo gode gamle Nero

http://www.nero.com/eng/index.html
Avatar billede kj_kj Praktikant
24. april 2006 - 19:14 #3
Har lige prøvet med det der cdburnerxp.
Men da jeg så sætter disken i min dvd-afspiller, skriver den unknow
hvad skal det betyde ?
Avatar billede oversjanten Nybegynder
24. april 2006 - 19:24 #4
Forudsat brædningen er udført med succes... dvs. uden fejl,
kan det tyde på at din dvd-afspiller ikke under støtter det brændte medie.
Avatar billede kj_kj Praktikant
24. april 2006 - 19:25 #5
Filmen er en avi film, kan det passe at den ikke understøtter det ?
Avatar billede oversjanten Nybegynder
24. april 2006 - 19:38 #6
Hvis det er en "almindelig" dvd-afspiller... altså af den type man tilslutter et fjernsyn så passer det helt fint at den ikke understøtter avi formatet, her skal du over i MPEG4, SVCD eller tilsvarende formater... afhængig af hvad din afspiller understøtter.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
24. april 2006 - 19:43 #7
Kiss player og en del af de billige Denver dvd afspillere understøtter, så smid ikke den brændte ud endnu:-)
Avatar billede kj_kj Praktikant
24. april 2006 - 19:49 #8
har haft et program sådan man får avi over i en normal type hvad er det det program hedder ? d:
Avatar billede boxer Nybegynder
24. april 2006 - 19:52 #9
Til det skal du bruge et konverteringsprogram som f.eks.:
http://www.winavi.com/en/video-converter/video-converter.htm

Konverter filen til DVD og brænde den bagefter:
Avatar billede kj_kj Praktikant
24. april 2006 - 21:48 #10
Nu hhar jeg konverteret den til dvd-fil, men hvis jeg går ind i egenskaber under filmen står der stadig det er en AVI fil ??
hvordan kan det passe sammen ?
Avatar billede boxer Nybegynder
24. april 2006 - 21:56 #11
Det er fordi du stadig bibeholder avi filen. Selve DVD filerne ligger et andet sted. Det kan du tjekke inde i programmets opsætning.
Avatar billede kj_kj Praktikant
25. april 2006 - 13:33 #12
Der også et andet problem når jeg prøver at convertere den og den skal tril og starte, kommer der fejl rapport, men det virker fint med en anden film???
Avatar billede boxer Nybegynder
25. april 2006 - 17:33 #13
Winavi er et godt program - jeg bruger det selv.
Men nogle AVI filer indeholder fejl så de ikke kan konverteres.
Er det kun en enkelt fil der er porblemer med?
Avatar billede kj_kj Praktikant
25. april 2006 - 18:54 #14
Hmm ja er det er kun den, så der må vel være en fejl på den
hvad kan jeg så gøre??
Avatar billede boxer Nybegynder
26. april 2006 - 00:49 #15
Det er ikke sikkert at den kan repareres, men prøv denne avi fixer:
http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Video/Encoders-Converter-DIVX-Related/Avi-Fix-Repair-Joiner.shtml
Avatar billede kj_kj Praktikant
26. april 2006 - 09:33 #16
Har lige fixet den, bagefter stod den at dén var fixed, men da jeg så prøvede at convertere den kom den samme fejl, kommer der en ny fil efter man har fixed den eller kan den bare ikke repares ??
Avatar billede boxer Nybegynder
26. april 2006 - 09:50 #17
Jeg ved ikke om den gemmer en ny fil, men det burde du kunne se inde i programmets opsætning.
Men det er også muligt at filen ikke kan repareres.
Avatar billede kj_kj Praktikant
06. juni 2006 - 17:11 #18
...