Avatar billede goldenshower Nybegynder
24. april 2006 - 14:48 Der er 7 kommentarer

SWFobject - hjælp

her læst http://www.eksperten.dk/spm/704501
hentet filerne og læst den (ekstremt) dårligt ReadMe fil.
og er ikke kommet en millimeter nærmere målet.

er der nogen der har lavet en hjælp til dette SWFO issue
som kan forstår af almindelige mennesker som er gode til flash
men ikke html og .js

finder det komplet ufatteligt at der ikke er mere påstyr omkring det og at adobe ikke forlængst har lavet en automatiseret fix?

Anyway , kan nogen hjælpe?
jeg vil blot have en helt almindelig flash fil (ver7 og 8)
uden eksterne AS filer, embeddet i en html fil.
Avatar billede barklund Nybegynder
24. april 2006 - 15:16 #1
Hvad er dit spørgsmål? Hvordan man indsætter en flashfil i html? Eller hvordan man laver en ramme? Eller noget helt tredje? Kom med et helt konkret spørgsmål :)
Avatar billede martineiler Nybegynder
24. april 2006 - 16:05 #2
Du kan se denne Breeze præsentation. Det er i grunde ret simpelt.
http://mmusergroup.breezecentral.com/p64707124/
Avatar billede goldenshower Nybegynder
24. april 2006 - 21:18 #3
mit egentlige spøgsmål er/var hvordan rammen og activate content IE tingen kan omgås
for 90% af alle flash sites/elementer, altså 1 flash filer med det hele, uden externe filer og uden .as filer, altså ol' school flash filer embeddet i html.

problemet med "løsningen" via SWFO er at den kræver ændring i .fla filen (#include")
...så jeg er ikke kommet videre.

anyway interessant video, 40min kunne nu godt være kortet ned til 10min :-)
Avatar billede thulstrup Nybegynder
24. april 2006 - 21:47 #4
Nej, der er noget du har misforstået. SwfObject kræver ikke at du skal inkludere nogle .as filer i din flash, eller på nogen måde ændre flashen.

Det eneste du skal er at inkludere en .js i din html og sætte swfobject op. That's it.
Avatar billede thulstrup Nybegynder
24. april 2006 - 21:49 #5
SwfObject giver dig mulighed for nemt at benytte Express Install. Hvis du vil benytte den mulighed, har du ret i at man skal inkludere en .as fil, men det har intet at gøre med alm. embed.
Avatar billede goldenshower Nybegynder
19. august 2006 - 16:01 #6
sorry kom lige fra det, men det lykkedes nu

thulstrup = smid svar :)
Avatar billede thulstrup Nybegynder
19. august 2006 - 16:13 #7
ok :)