Avatar billede gyldmark Nybegynder
24. april 2006 - 11:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ComX vil ikke hjælpe

Hej!

Min søster er koblet op på et særdeles problemfyldt ComX bolignet. Der er problem med både telefoni og internet. Men her nøjes jeg med at spørge om internet.

Jeg samlede en ny pc til hende for ca. 1 måned siden, og den driller. Det er lykkedes at registrere den hos ComX, men enten får den ikke dens fast tildelte IP-adresse ved opstart, eller den er på nettet i max. 1-15 minutter, så "dør" den (time-out). D.v.s. der sendes fortsat pakker, men modtages ingen. Og netkortet er stadig i live. 127.0.0.1 kan pinges til hver en tid. Vi har også forsøgt andet kabel, uden held.

ComX siger at det ser fint ud hos dem, og spørger blot om vi kan pinge 127.0.0.1 (jo). Og om vi ikke kan afinstallere Firewall, det hjalp heller ikke.

Jeg har testet samme pc på min egen CyberCity-opkobling, og her er INGEN problemer overhovedet.

Har nogen et bud, så jeg kan overbevise ComX?
Avatar billede julleman Nybegynder
24. april 2006 - 11:19 #1
127.0.0.1 kan fint pinges da denne ip er localhost på alle maskiner (Det er din egen maskine der svarer på sine egne forespørgsler).

Hvilke IP-adresser kan du se på maskinen ved at udføre kommandoen ipconfig i en kommandoprompt?
Avatar billede gyldmark Nybegynder
24. april 2006 - 11:25 #2
Ja :)

Når den ikke virker har Windows selv tildelt den en 169.x.x.x adresse.
Når den virker har den ComX tildelte (87.x.x.x), via standard Hent IP og DNS, som de selv anbefaler. Mën den virker så kun i max. 1-15 minutter.

Jeg vil lige tilføje, at der også er forsøgt nedsat netværkshastighed til 10Mbit, fremfor Automatisk.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. april 2006 - 11:43 #3
Hvis du har en fast ipaddresse ved ComX, er der jo ingen andre der må få den addresse, derfor er det værd at prøve, manuelt at skrive ip-oplysningerne ind og se om det hjælper. Du skal i så fald have alle oplysningerne med, også dns-serverne.

Alle de nødvendige oplysninger kan ses med kommandoen
ipconfig /all
i en dosprompt, på et tidspunkt hvor internettet virker.
Avatar billede gyldmark Nybegynder
28. juni 2006 - 08:55 #4
Sag afsluttet med et andet netkort. Onboard LAN virkede ellers upåklageligt på andre netværk. Mystisk mystisk.