Avatar billede bygbjerg Nybegynder
23. april 2006 - 21:33 Der er 7 kommentarer

Indspilning af lyd

Hej,
Er der nogen der kender et godt program til at indspille ens egen stemme via mikrofon..
I det program jeg bruger kan man kun indspille et minut a gangen..
Hilsen Andreas
Avatar billede nicolairosenfalck Nybegynder
23. april 2006 - 21:46 #1
der er mulighed for at bruge et program der hedder WaveLab, der kan du indspille al den lyd som din harddisk tillader dig.
23. april 2006 - 22:22 #2
http://audacity.sourceforge.net/ er blevet henvist til en del gange...
Avatar billede norbert_ Nybegynder
23. april 2006 - 22:36 #3
Hvad med en gammel udgave af cool edit - ganske gratis og funktionel?
Her kan du trække det ned.
http://www.threechords.com/hammerhead/cool_edit_96.shtml
Avatar billede gree Nybegynder
24. april 2006 - 07:29 #4
Norbert, Har du prøvet Audacity ? Ellers prøv. Det er total gratis og så er det et multitrack program. Jeg startede også med Cool Edit 96 men gik så over til nogle andre. Men som gratis program, så tror jeg ikke der er nogen som slår Audacity.
Gratis, flexiblet, nem, kan bruges på de 3 platforme: Windows, Linux og Mac.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
24. april 2006 - 09:04 #5
Nej, jeg har Adobe Audition, som er en videreudvikling af cool edit, og som i dag ejes af Adobe. Det var cool Edit 96, der gjorde, at jeg købte Audition. Men det kunne da være, man lige skal kigge på Audacity :-)
Avatar billede benjatke Nybegynder
24. april 2006 - 20:53 #6
audacity er et fedt program!
Avatar billede anittajonas Nybegynder
17. februar 2007 - 11:14 #7
Andreas, hvis du bruger din indbyggede lydoptager,kan du sagtens optage mere end et minut, du skal bare trykke på optageknappen igen, så snart den stopper. Jeg har selv brugt det til at optage en hel sang, og her gør jeg det at jeg først trykker så mange gange på optageknappen til jeg har en lydfil på ca. 4-5 min. som jeg derefter gemmer som en slags master og åbner og bruger hvergang. Håber det kan hjælpe dig. Audcity er også rigtig godt, som de andre nævner, men det indbyggede er lidt hurtigere og enklere.