Avatar billede serverservice Praktikant
21. april 2006 - 11:22 Der er 77 kommentarer og
1 løsning

Hardwarekast - er der stadig interesse for initiativet?

Hej igen alle!

Oprindeligt startede det med en diskussion om et defekt cdrom drev - og hvad kan det så bruges til ?
Det hele blev til det årlige komsammen : "Hardwarekast" - blev startet af Fromsej og jeg selv.

Men nu er det tid til nye frivillige hvis projektet skal fortsætte - spørgsmålet er om det stadig har interesse og om nogen er villige til at tage initiativ til - "Hardwarekast 2006" ???

http://www.hardwarekast.dannyboyd.dk/
http://www.hardwarekast2005.frac.dk/

Det kræver ikke så meget -
1. et sted at grille og kaste hardware.
2. Dato og site til tilmelding -

Bolden er givet op.....
Avatar billede serverservice Praktikant
21. april 2006 - 11:23 #1
oprindelig stævne http://cdromkast.1go.dk/
21. april 2006 - 11:31 #2
... og denne gang vil vi _meget_ gerne have Q med i flokken; ikke denne mandehørm...
Avatar billede serverservice Praktikant
21. april 2006 - 16:40 #3
->Dr1 hmm, ja har du ret i.
Avatar billede fromsej Praktikant
22. april 2006 - 09:33 #4
Jeg kommer, hvis jeg på nogen måde kan.
22. april 2006 - 09:53 #5
<fromsej>: Du er vist ikke i kategorien [Q] ? Tihi - men velkommen alligevel...
Avatar billede fromsej Praktikant
22. april 2006 - 10:01 #6
Den skæggede dame?
Måske en karrierremulighed. http://www.ebruger.dk/img/profil/medlemmer/Fromsej_fromsej21.jpg
Avatar billede doggy82 Praktikant
22. april 2006 - 12:02 #7
Hmm hvad med softwarekast?
Avatar billede roenving Novice
22. april 2006 - 14:19 #8
Nej, det er for nemt, og kan udelukke nogle, der ikke er så velbevandrede sprogligt !-)

Btw, så er jeg med på den værste, men jo næppe som arrangør, da vi vel er nået til sønder-, midt, øst eller vestjylland !o]
Avatar billede serverservice Praktikant
22. april 2006 - 16:07 #9
Så er det vist på sin plads at røbe dagens fangst.
1. stk. havørred 2,0 kg 64cm - fanget på fynshoved ..sådan - Nu er det forår
22. april 2006 - 21:10 #10
Ref: <fromsej> - Så må jeg vist også 'reklamere' lidt for mig selv - dr1:
http://www.ebruger.dk/img/profil/medlemmer/dr1_TekniskUheldSmall.jpg
Avatar billede serverservice Praktikant
22. april 2006 - 22:50 #11
Jeg overvejer at sælge siden
http://www.hardwarekast.dannyboyd.dk/ - nogen købere ? *g
01. maj 2006 - 07:48 #12
Ska' vi slet ikke have nogen http://www.hardwarekast2006.frac.dk/ ???
Avatar billede roenving Novice
01. maj 2006 - 14:01 #13
Måske skal vi have Jesper og Peter fra det sønderjyske i aktion ?-)
Avatar billede serverservice Praktikant
01. maj 2006 - 15:56 #14
->Rønving god ide - egentlig skal vi bare have en webmaster som vil stå for tilmeldinger - derefter,,,et sted til stævnet.

Spørgsmålet er så - hvem er webmaster i år?
Avatar billede riversen Nybegynder
02. maj 2006 - 16:48 #15
hva'.... hvor meget handler det om... et sted at opholde sig, en plæne til at kaste rundt med ting, en terasse med grill og plads til overnatning eller hvad ?
Avatar billede serverservice Praktikant
02. maj 2006 - 16:53 #16
->"et sted at opholde sig, en plæne til at kaste rundt med ting, en terasse med grill og plads til overnatning eller hvad ?"
Ja det lyder meget rigtigt - så mangler vi en der laver siden og står for tilmeldinger , tid og sted- og nogen der står for at handle ind.
Avatar billede riversen Nybegynder
02. maj 2006 - 16:59 #17
ok, det vil jeg så lige overveje...
Avatar billede fromsej Praktikant
02. maj 2006 - 19:01 #18
Det lyder godt René, jeg wr fuld af fortrøstning nu.*S*
Avatar billede riversen Nybegynder
02. maj 2006 - 19:33 #19
hvis jeg skal holde det er følgende tvunget til at deltage:
aovergaard
kenp
fromsej
dannyboyd
roenving

stiller gerne server til rådighed til hjemmeside, men orker pt. ikke at stå for siden eller tilmeldinger. Har for mange jern i ilden.
Avatar billede fromsej Praktikant
02. maj 2006 - 20:24 #20
Jeg kommer, og jeg skal nok få Aovergaard med, det er en aftale.*S*
Dannyboyd skal nok komme også, og Roenving og jeg har en uafklaret særkonkurrence, der står 1-1 i øjeblikket, så han er også nødt til at troppe op.*G*

Kenp henter vi bare om natten.
02. maj 2006 - 20:25 #21
Jeg ka' godt stå for efterfølgende hjemmeside efter samme princip som tidl. http://www.hardwarekast2005.frac.dk incl foto ...
Altså ikke lige det med tilmeldninger ...
02. maj 2006 - 20:31 #22
Avatar billede serverservice Praktikant
02. maj 2006 - 20:57 #23
Kanon - så tager jeg mig af tilmeldinger.
Så mangler vi lige nogen som vil købe ind
Avatar billede fromsej Praktikant
02. maj 2006 - 21:03 #24
Er der egentlig nogen der kan finde den oprindelige tråd, der startede hele showet?
Dannyboyd og jeg er i den, og det er så vidt jeg husker i "Fri debat" året må være 2003.
Avatar billede kenp Novice
02. maj 2006 - 21:21 #25
Hvem sagde noget om at drikke?
Avatar billede fromsej Praktikant
02. maj 2006 - 21:59 #27
*LOL*
(Nå ti stille, ellers finder de vel billedet af svømmepølen frem fra 2004)
Avatar billede serverservice Praktikant
02. maj 2006 - 22:15 #28
->dr1 Nå en vis paparatti fotograf har været på spil der kan jeg se.
Men der er da ingen af dem der drikker på de billeder, men de ser godt nok trætte ud - ja det er en utrolig krævende sport det der hardwarekast*s

Der er point til den der finder den oprindelige tråd som Fromsej efterspørger...
Avatar billede fromsej Praktikant
02. maj 2006 - 22:19 #29
Nogen der har billederne fra 2003 og 2004?
De link jeg har er åbenbart døde.
Avatar billede serverservice Praktikant
02. maj 2006 - 22:26 #30
->fromsej Den her virker endnu http://cdromkast.1go.dk/ - ellers har jeg dem gemt et sted - noget bestemt du tænker på ?
Avatar billede fromsej Praktikant
02. maj 2006 - 22:28 #31
Nej, jeg vil bare gerne have alle billederne igen, om ikke andet så for at kunne grine lidt af dem om føje år på plejehjemmet.
Tak for linket.*S*
02. maj 2006 - 22:35 #32
... derfor bør (=skal) der nogle [Q] med til at holde gejsten oppe ?
Avatar billede serverservice Praktikant
02. maj 2006 - 22:38 #33
->fromsej Ok nu har jeg fundet dem , men det er 80 Mb så det har jeg ikke lyst til at maile, men du kan få dem på cd- så har du også hele serien fra 2003*g incl film.
Ved ikke hvilke links der er døde , nu har du vel ikke fået spyware ? *g
Avatar billede fromsej Praktikant
02. maj 2006 - 22:41 #34
Hmm, det må jeg hellere tjekke.*G*

Seriøst, har du stadig mit tlf nummer, ellers send en mail til from09sej (at) webspeed.dk så taler vi lige nærmere.
Avatar billede humpfrey Nybegynder
03. maj 2006 - 22:31 #35
Hej folkens... jeg skal nok brænde de billeder ned jeg har på en skive til dig, Fromsej... og jeg regner da også med at deltage, igen... når nogen får det igang
04. maj 2006 - 21:46 #36
... Find en DATO (2006) i rimelig tid så det ka' koordineres med øvrigt (sommer?)aktiviteter ...
04. maj 2006 - 21:46 #37
Ping...

(Det var et [svar]...)

Deles med andre...
Avatar billede serverservice Praktikant
04. maj 2006 - 22:29 #38
Jeg har to forslag - Da det plejer at være efter ferien kunne det være Lørdag d. 12 aug. eller d. 19. aug ??

Synes det her link er dødt http://www.hardwarekast2006.frac.dk/ *s
Avatar billede serverservice Praktikant
04. maj 2006 - 22:36 #39
Glemte at sige at det selvfølgelig skal passe ind i værtens planer så det er vel egentlig Riversen der skal forslå dato - eller er de ok?
04. maj 2006 - 22:56 #40
Æv - jeg ka' ikke få forbindelse med FRAC's ftp... tilsyneladende OFFLINE ...
Har noget klar til http://www.hardwarekast2006.frac.dk/ ...
Avatar billede riversen Nybegynder
05. maj 2006 - 06:12 #41
Umiddelbart er datoerne OK, dog med det forebehold at jeg skal arbejde. Har et projekt der hedder "udrulning af IP-telefoni", der skydes i gang deromkring, men så ved jeg besked i god tid.
05. maj 2006 - 09:59 #42
Hvem / Hvor endte det så med ?
http://hemmingsvej.dk/eksperten/hardwarekast2006/ (foreløbig placering)
Avatar billede bredker Nybegynder
06. maj 2006 - 20:39 #43
jeg er da også klar til at tage med , regner da med at kunne få tid i år
Avatar billede bredker Nybegynder
07. maj 2006 - 23:02 #44
dr1>>så er frac.dk oppe og køre igen hvis du vil have siden på deres server
Avatar billede serverservice Praktikant
10. maj 2006 - 22:47 #45
Kan vi så gå udfra at det bliver Hos Riversen i Nordjylland et sted og hvilken dato passer jer bedst - Skriv lige dato - dem der vil med

For mig er begge ok - I andre?
Avatar billede humpfrey Nybegynder
11. maj 2006 - 00:25 #46
begge datoer er ok for mig
Avatar billede riversen Nybegynder
11. maj 2006 - 06:18 #47
vestjylland tak! ;)

men beklager gutter... jeg må trække i land pga. arbejde.
Avatar billede fromsej Praktikant
11. maj 2006 - 11:41 #48
Det var en skam, så må vi have andre på banen.
Jeg får ikke tid, og ved faktisk ikke engang hvor jeg bor til den tid.
Der ligger ET hus i vejen for forbindelsen over Odense kanal, kan i gætte hvis?
Avatar billede doggy82 Praktikant
11. maj 2006 - 12:01 #49
H.C.Andersens?
Avatar billede serverservice Praktikant
11. maj 2006 - 13:56 #50
Ja det var en skam , men så må vi se om en anden melder sig - jeg vil ikke begynde at lave tilmelding endnu før det ser ud til at blive muligt igen i 2006 at afholde stævnet.
11. maj 2006 - 14:28 #51
Jeg _kan_ godt lægge plæne/udestue/hus... til (som sidste år) hvis det går op i "hat og briller", men som sagt/skrevet skulle det måske være i en anden landsdel denne gang ?
25. maj 2006 - 23:09 #52
Status på denne 'sag' ?
Avatar billede serverservice Praktikant
25. maj 2006 - 23:24 #53
Dr1 , Vil tro at din side venter på et sted og tidspunkt - når folk ellers viser lidt interesse igen. Det samme gælder min tilmeldingsside , så snart de andre ting er på plads er jeg klar med den side.
Avatar billede serverservice Praktikant
07. juni 2006 - 00:34 #54
????????????????????lukket
07. juni 2006 - 07:01 #55
Som sagt/skrevet:
Jeg _kan_ godt lægge plæne/udestue/hus... til (som sidste år) hvis det går op i "hat og briller", men som sagt/skrevet skulle det måske være i en anden landsdel denne gang ?
Avatar billede serverservice Praktikant
07. juni 2006 - 08:02 #56
->Dr1 Ja hvis der er stemning for det...- er der det folkens?
Avatar billede fromsej Praktikant
07. juni 2006 - 16:57 #57
Ja, men ingen garanti for at jeg kan på dagen, men jeg vil gøre alt for at kunne. ;-)
Avatar billede humpfrey Nybegynder
07. juni 2006 - 17:13 #58
ja også mig :-)
Avatar billede serverservice Praktikant
07. juni 2006 - 21:49 #59
osse mig *s
Avatar billede bredker Nybegynder
07. juni 2006 - 22:12 #60
det samme herfra
Avatar billede kenp Novice
08. juni 2006 - 08:01 #61
også her.
Avatar billede serverservice Praktikant
08. juni 2006 - 10:16 #62
Ok så lad os holde os til DR1 på sjælland.

Jeg lovede at stå for tilmelding og har oprettet en side på groupcare hvor der er evaluering af d. 12 og d. 19 aug. Går udfra at datoerne passer Dr1 - ellers må du sige til Michael.
Har foreløbigt inviteret: kenp, fromsej, aovergaard, Bredker, Humpfrey, Olebole, Resist, Dr1, Borrisholt, Roenving.
Forum er åbent så I kan frit invitere andre - andet info er på http://www.hardwarekast2006.frac.dk/
Avatar billede serverservice Praktikant
08. juni 2006 - 10:25 #63
08. juni 2006 - 20:26 #64
... for en go' ordens skyld - begge datoer

12 august 2006
eller
19 august 2006

er godkendt af min 'sekretær' ...

Vel ca. samme procedure som 2005 (bemærk anden adresse!!!) mht tidsplan/bespisning/"Stævne" (har fodboldbane i nærheden)/stor udestue til ZZZ Z Z Z på et tidspunkt(?)/...
Jeg har en del relevant hardware til "kast-delen" - samt evt. sponsergaver.

Jeg opdatere lige http://www.hardwarekast2006.frac.dk/ + http://hemmingsvej.dk/eksperten/hardwarekast2006/
Avatar billede serverservice Praktikant
16. juni 2006 - 11:44 #65
Hej igen alle!
Jeg ville gerne at alle intereserede melder tilbage på hvilke datoer kan være ok.
Mangler svar fra Roenving, fromsej, Bredker , doggy82 og andre som evt. vil med - det behøver ikke betragtes som bindende tilmelding - skulle der sek noget uventet kan man jo bare melde fra.
Men det er nødvendigt for at jeg kan finde en dato til tilmeldingssiden,,,

Jeg skal da lige huske at rose vores webmaster=DR1 (tidligere majsmarken) , som allerede har skrabet nogle pæne præmier sammen, men fint hvis andre kan skaffe nogle sponsorgevinster også - godt gået dr1...

Linket igen http://www.groupcare.dk/da/group.asp?d=0&groupid=567187
Avatar billede serverservice Praktikant
16. juni 2006 - 11:56 #66
Her er nogle af de fede præmier som en teaser....

DR Slips !!!
PC'er (500-800Mhz)
Skærme (17" IBM)
PC-Mus
Værktøj

Og som Humpfrey siger
Avatar billede serverservice Praktikant
16. juni 2006 - 11:57 #67
humpfrey "keep swinging that hammer..."
Avatar billede doggy82 Praktikant
16. juni 2006 - 12:02 #68
Vinder man de ting før eller efter at der er blevet kastet med dem? :D
Avatar billede serverservice Praktikant
16. juni 2006 - 14:10 #69
Nej det er præmier til vinderne - vi kaster kun med noget gammelt ødelagt l...
Avatar billede serverservice Praktikant
16. juni 2006 - 14:11 #70
skal du med doggy?
Avatar billede doggy82 Praktikant
16. juni 2006 - 14:43 #71
Nope.
16. juni 2006 - 15:52 #72
(... og denne gang vil vi _meget_ gerne have Q med i flokken; der gives RABAT + special behandling !!!)
Avatar billede serverservice Praktikant
25. juni 2006 - 16:37 #73
Dato til hardwarekast bliver d. 12. aug. - vi ses - har sendt en mail om tilmelding - ref. Har lavet tilmelding her , hvor I er skrevet på.

http://www.hardwarekast.dannyboyd.dk/tilmelding2006/tilmelding2006.htm

Vi ses på hemmingsvej d 12.
25. juni 2006 - 20:27 #74
Avatar billede serverservice Praktikant
17. august 2006 - 21:39 #75
Det foto her bringer minder frem engang i fremtiden - samt andre http://www.hardwarekast2006.frac.dk/foto/hardwarekast2006_049.html
Avatar billede bredker Nybegynder
18. august 2006 - 05:32 #76
ærgeligt man ikke havde mulighed for at komme med

kan se at fromsej holder sig til vanen , han ved hvor sofaen står , dog ser det noget falsk ud med de colaèr i hånden *GH*
Avatar billede fromsej Praktikant
18. august 2006 - 15:32 #77
Det var rigtig hyggeligt, tak til værtsparret for en dejlig dag/aften (nat tjae der sov jeg min hårdt tiltrængte skønhedssøvn, efter sigende blev den målt til 7.0 på Richterskalaen).
Men i år havde jeg da mine underbukser på, da jeg vågnede.*GH*
http://www.eksperten.dk/spm/527206#rid4831797

Tak til Roenving, Humpfrey, Dannyboyd og Aovergaard for behageligt og hyggeligt selskab.
Desværre var vi ikke flere, så næste år må i gøre det bedre.
Vi savnede også dig Bredker, jyderne var stærkt underrepræsenterede, læs NUL (Aovergaard er importeret*G*)
Avatar billede serverservice Praktikant
16. november 2006 - 16:21 #78
Jeg skal lige advare om at min tilmeldings mailkonto er blevet spammet kraftigt - men er blevet slettet nu.
Hvis I andre har en email på en af siderne så husk at fjerne dem - ellers ved Fromsej/ anette om hvad kan anvendes til antispamfiltre.