Avatar billede vibs1310 Novice
20. april 2006 - 12:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Strømforsyning

Jeg kender en der har forlagt strømforsyningen til sin bærbare pc. Jeg har en til at ligge, men er ikke sikker på om den kan bruges. Den forlagte strømforsyning går ud med 19v og 3,42A.
Den jeg har går ud med 19v og 3,69A. Kan det ødelægge noget hvis den anden strømforsyning bruges i en periode, indtil der er blevet indkøbt en ny eller den anden er fundet?
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. april 2006 - 12:43 #1
Den kan sagtens bruges, den giver lidt mere som den originale.
Avatar billede vibs1310 Novice
20. april 2006 - 12:45 #2
Oki... Bare den ikke giver nogen skader. Men regnede også med den kunne bruges, da det ikke er meget mere strøm den giver. Men ville lige være på den sikre side før han kunne få den:)
Tak for hurtigt svar.
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. april 2006 - 12:47 #3
Selv tak, at den giver mere, er kun godt, så er den ikke så belastet.
Avatar billede vibs1310 Novice
20. april 2006 - 13:08 #4
Oki, men er der ikke en grænse for hvor meget strøm den må give. Kan det ikke give skader i batteri eller på pc?
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. april 2006 - 17:56 #5
Strøm og spænding er 2 forskellige ting, spændingen på 19V passer og computeren bruger ikke mere Ampere, end den har brug for.
Avatar billede magnus_dreyer Nybegynder
20. april 2006 - 19:14 #6
Det er ohm´s lov du skal have fat i der! U=R*I, Da spændingen er den samme, og modstanden er den samme i den bærbare, vil strømmen også blive den samme.
Avatar billede vibs1310 Novice
21. april 2006 - 08:20 #7
Jo, jeg sad godt nok med Ohms lov. Meen det er nu et stykke tid siden vi rigtig har rodet med den;) Men tak for svar og kommentarer:)