Avatar billede hardyc Nybegynder
20. april 2006 - 10:39 Der er 9 kommentarer

Fakturering uden vareregister

Kan jeg lave en faktura uden varekartotek, da jeg kun fakturerer f.eks revisionsarbejde,bogføring og konsulentassistance

Hilsen
Hardy
Avatar billede ladyhawke Novice
20. april 2006 - 11:02 #1
Nu kunne du jo lave varenumre for de nævnte aktiviteter, men det vil du måske ikke have?
Avatar billede hardyc Nybegynder
20. april 2006 - 11:43 #2
Jo det var jo måske en god ide, og jeg kan jo så bare ændre priserne hver gang, men jeg troede man konne oprette en ordre og så skrive beløbet og tekst her, men ok den er jo god nok men besværlig, hsr du et andet forslag
Avatar billede ladyhawke Novice
20. april 2006 - 14:04 #3
Har du ikke en nogenlunde fast pris på dine ydelser? (f.eks. en timepris)?

I så fald kan du nok lave en fast timepris i varelisten og så benytte en rabat procent hvis kunden har en særlig aftale? (ved ikke om SummaSumarum kan det direkte på fakturaen, men det vil jeg da tro). Så er det da ret nemt: indtast varenumme/antal timer og evt. rabat...

Ideen i et varenummer er at du slipper for at skrive den samme tekst 1 mio. gange (overdrivelse fremmer forståelsen) og teksten bliver konsistent.
Avatar billede hardyc Nybegynder
20. april 2006 - 15:03 #4
jo det kan jeg godt se, så det gør jeg og undskyld ulejligheden, men hvor acceptere jeg så i kan få point?
Avatar billede ladyhawke Novice
20. april 2006 - 15:17 #5
At du kan acceptere kræver at en eller anden lægger et svar, som hermed er gjort :o)
Avatar billede ladyhawke Novice
20. april 2006 - 15:19 #6
Det er i øvrigt igen ulejlighed, jeg kunne da bare lade være med at svare hvis jeg ikke gad hjælpe... :o)

Hvis der er flere der svarer på et spørgsmål, så kan du vælge en eller flere brugere som skal have point, alt efter hvem der har hjulpet dig mest.
Avatar billede lsw Nybegynder
23. april 2006 - 14:06 #7
Du kan sagtens lave en faktura uden at bruge varenumre.
Du skriver bare den tekst du vil have stående i tekstfeltet og unlader at bruge feltet med varenumer.
Avatar billede ladyhawke Novice
24. april 2006 - 07:46 #8
lsw>> Selvfølgelig kan man det, men så bliver det sværere at holde styr på, i dette tilfælde er det jo konkrete grupper af opgaver og ikke enkeltstående "varer" som kun benyttes én eller få gange...

fordelen ved et varekatalog er at man kan holde øje med hvor meget man har solgt på de enkelte varenumre, det er meget sværere hvis alt bliver lavet uden varenumre...
Avatar billede ladyhawke Novice
25. april 2006 - 10:36 #9
Jeg lægger et svar, i fald du kunne bruge informationerne til noget.... bare afvis hvis det ikke var relevant