Avatar billede abeljensen Nybegynder
18. april 2006 - 16:02 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Problem med ram / cpu

Hej

Jeg har lige samlet en ny computer med følgende specs:

Bundkort: Asus A8N32-SLI
Cpu: AMD Athlon 64 X2 4800+
Ram: 4 x 1 gb Mushkin Dual Ram
GFX: 2 x Asus Extreme 790GTX i SLI
HD: 4 x Western Digital 75gb Raptor i raid 0+1
Lydkort: Creative Labs X-Fi fata1ty

Problemet består i at i windows, står cpu hastigheden til 2.4 (det skal den vel gøre, der står jo at der er 2 cpu'er) og rammene står så oxo kun til halvdelen. Dvs. 2 gb ram? Skal de gøre dette, når det er dual channel ram eller hvad? I starten stod der til i bios at der var 4 gb installed, men kun 2 gb working. Det fik jeg ændret ved at flashe bios.
Avatar billede pinball Nybegynder
18. april 2006 - 16:13 #1
prøv download http://www.filehippo.com/download_everest_home/ og se hvad den siger her.
Avatar billede pinball Nybegynder
18. april 2006 - 16:17 #2
hvis det er denne cpu du har så passer det at der står 2,4 Ghz
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=142540
Avatar billede pinball Nybegynder
18. april 2006 - 16:18 #3
må iøvrigt sige at det er noget af et monster du har samlet :0
Avatar billede pinball Nybegynder
18. april 2006 - 16:18 #4
prøv at tage rammene ud og sæt dem i igen..
Avatar billede huset Praktikant
18. april 2006 - 16:25 #5
fearless>

Kan du ikke samle dine indlæg i stedet for på 5 minutter at kaste 4 indlæg :D

"Problemet består i at i windows, står cpu hastigheden til 2.4 (det skal den vel gøre, der står jo at der er 2 cpu'er) "

Svar
Du har IKKE 2 processorer, men 2 kerner i samme processor.
Du har én CPU på 2.4GHz
Avatar billede kenp Novice
18. april 2006 - 16:35 #6
og windows XP understøtter ikke mere end 2 gb ram... (kan godt være at de kan finde resten vil bare ikke blive brugt)
Avatar billede huset Praktikant
18. april 2006 - 16:39 #7
Ganske sandt
Avatar billede pinball Nybegynder
18. april 2006 - 16:39 #8
Kommentar: kenp
18/04-2006 16:35:53 og windows XP understøtter ikke mere end 2 gb ram... (kan godt være at de kan finde resten vil bare ikke blive brugt

jeg formoder at han skal bruge din pc til spil. så bliver de 4gb da udnyttet...ik?
Avatar billede huset Praktikant
18. april 2006 - 16:44 #9
Både Win 2000 og win Xp har understøtter op til 4 GB (gigabytes) RAM og op til to symmetriske multiprocessorer.
Avatar billede kenp Novice
18. april 2006 - 16:54 #10
ja det understøtter op til 4 gb ram.. incl side fil...

http://bink.nu/forums/8805/ShowPost.aspx
Avatar billede pinball Nybegynder
18. april 2006 - 16:54 #11
abeljensen: lidt feedback fra dig?
Avatar billede kenp Novice
18. april 2006 - 17:05 #12
Se en mulig løsning for at få den til at vise den 3 gb ram i 3 nederste indlæg
http://forums.contractoruk.com/thread4818.html
Avatar billede abeljensen Nybegynder
19. april 2006 - 14:14 #13
Sry jeg ikke lige har vendt tilbage. Havde noget arbejde der skulle fixes igår aftes.
Huset: Det jeg mener med at der står 2 cpu'er, er når jeg tager egenskaber for Denne Computer, der står det som 2 cpu.
Mht side fils kommentaren, så har jeg disabled det. Vil prøve den med /3gb switchen når jeg kommer hjem og ser om det virker.

Vi er enige om at hvis man vælger windows xp 64bit, så løser problemet sig selv? For så skal jeg da lige overveje om det er besværet værd :P Hvordan er det ellers med 64bit versionen, nogen der har erfaringer der?

Hvis i smider et svar, så smider jeg pointene ud til jer :) Tak for hjælpen :)
Avatar billede kenp Novice
19. april 2006 - 14:23 #14
Du skal være opmærksom på hvsi du går efter 64bit udgaven af XP at du kan få driverne dertil.
Avatar billede huset Praktikant
19. april 2006 - 14:26 #15
Skal jeg smide et svar?

Ellers afviser du bare
Avatar billede pinball Nybegynder
19. april 2006 - 14:42 #16
'_'