Avatar billede renehaas Nybegynder
18. april 2006 - 07:15 Der er 16 kommentarer

Min computer er gået død

Igår gik min computer død. altså helt død. hvor den slet ikke kunne tændes, og det kan den stadigt ikke, hvad kan det skyldes?

mvh
René
Avatar billede renehaas Nybegynder
18. april 2006 - 07:16 #1
Hvor skal jeg placere dette indlæg, hvis det skal være helt korrekt?
Avatar billede levithan Nybegynder
18. april 2006 - 07:42 #2
det er sikkert fint nok her
Avatar billede levithan Nybegynder
18. april 2006 - 07:44 #3
er det en alm eller bærbar.

det er måske strømforsygningen som er ked af det. har du en anden du kan teste med.

hvordan gik den død

prøv at tage strømstikket ud af din pcer og tryk på start og sæt den tilbage igen og og se om du kan starte op
Avatar billede renehaas Nybegynder
18. april 2006 - 16:46 #4
Har prøvet at tage strømstikket ud og tilbage mange gange nu. Det er en stationær.
Nej jeg har ikke en anden jeg kan teste med, og den gik død mens jeg var på internettet og msn. Den slukkede bare som hvis der skulle have været en strømafbrydelse eller hvis stikket var blevet revet ud. og nu kan den så slet ikk starte.

hvis det hjælper så siger den en lille lyd når jeg har haft strømstikket ude og så igen og jeg så prøver at starte den, sådan en lille pibelys, tilnærmelsesvis når man stryger en kniv på et strøgestål, ( bare meget lavere ) ellers siger den absolut intet.

spec.
amd processor 2500+
512 mb ddr ram kingston
geforce 4 ti 4400 gafikkort
maxtor hdd.
og et noget med nforce bundkort.

aner ikk om det hjælper :-)
Avatar billede levithan Nybegynder
18. april 2006 - 19:18 #5
Det du taler om er en knirten af strøm.
Avatar billede renehaas Nybegynder
18. april 2006 - 19:43 #6
Det lydder meget muligt. men hvad kan det skyldes?
Avatar billede levithan Nybegynder
18. april 2006 - 19:49 #7
jeg har før oplevet det samme og det var en defekt strømforsygning. Hvis du kan låne en anden så ville det være super når man tester for hvor fejlen er i systemet. jeg har flere men du bor nok ikke i nærheden af ålborg
Avatar billede zenorph Nybegynder
18. april 2006 - 19:54 #8
Gæt herfra er defekt PSU...
Har du kontrolleret alle kabler inde i maskinen også?
Avatar billede levithan Nybegynder
18. april 2006 - 19:56 #9
du kan også prøve at tage PSU stikket som går ned på bundkortet det store stik med mange ledninger tag det af og kik i enden af stikket er det sort brændt? eller nede i soklen. det endte med at min strømforsygninge smeltede i stikket og næsten tog min bundkort med sig i døden
Avatar billede renehaas Nybegynder
18. april 2006 - 20:11 #10
Hvad er et PSU stik?? Nu har jeg taget alle stikkene ud der fører fra strømforsyningen ned til mit bundkort ud og kigget dem i enderne, og der er ingen af dem der ser umiddelbart smeltede sorte eller brændte ud.

En ven sagde at det nok var bundkortet, der var røget sig en tur. Men kan det være?
Avatar billede zenorph Nybegynder
18. april 2006 - 20:12 #11
Ja, det kan også tænkes ;(
Avatar billede levithan Nybegynder
18. april 2006 - 22:02 #12
renehaas
ok men inden du trager konklutionen om at bundkortet er futtet af så prøv med en anden strømforsygning

check med dit bundkortsmanual om der er en jumper er skal flytes hvis den kan agere på lynnedslag og gå i beskyttelses mode.

jeg tror ikke det er cpu for så vil pcen stadig kunne starte uden at vise noget på skærmen. kik evt hele bundkortet igennem med en lygte om der skulle være en smeltet ship / modstand på.  men så burte det lugte meget fælt af brændt elektronik
Avatar billede is Nybegynder
19. april 2006 - 21:27 #13
Kører blæseren i Strømforyningen når du prøver at tænde PC'en ?
Avatar billede renehaas Nybegynder
19. april 2006 - 22:41 #14
Hmm nej det gør den ikke. Den er HELT død.
20. april 2006 - 06:48 #15
25. maj 2006 - 23:19 #16
Status ???