Avatar billede elbamsen Nybegynder
16. april 2006 - 10:00 Der er 9 kommentarer

Hvordan finder man driver til en hp 3820 til sbs 2003

Hej Jeg er ret ny indenfor server, og ved ikke rigtig hvordan jeg skal få de bruger der logger på min server til at udskrive. Virker det ligesådan som vis man logger på en alm. pc med fjernskrivebord så man bruger ens egen printer.Jeg har prøvet at installerer den printer vedkomende bruger på serveren uden succes den afviser bare.Er man nød til at sætte en printerserver op for at kunne udskrive eller hvordan gør man!!!
Avatar billede huset Praktikant
16. april 2006 - 10:03 #1
Du kan jo bare share den printer du ønsker de skal have tilgang til
Avatar billede elbamsen Nybegynder
16. april 2006 - 10:14 #2
det er meningen at de skal kunne udskrive fra deres egen printer når de logger på serveren via fjernskrivebord
Avatar billede morten_leth Nybegynder
16. april 2006 - 11:44 #3
Der er flere muligheder for dig...
Som standard mapper en terminal server kun lokale printere... men hvor portene hedder noget andet end  COM, LPT eller USB så bliver de ikke mappet....
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;302361

Hvis du laver denne ændring kan du ændre lidt på det, så bliver de mapped....
Du kan også hvis det er en netværks printer installere den på serveren, og hvis du ike vil have nogen brugere har adgang til den kan du ændre i securety settings'ne, fjerne everyone derfra og sætte en Global gruppe ind, og melde brugerne ind i den gruppe, brugerne ser ikke de printere de ikke har lov til at skrive ud til....

Håber det kunne hjælpe lidt... :D

/Leth
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. april 2006 - 13:31 #4
Det er min erfaring at for at få en klient til automatisk at få mappet sin printer, skal du tilføje printerdriveren til det pgl styresystem på serveren. Så kan den automatisk mappe printere når brugere logger på.

Endvidere skal du også i egenskaberne for brugeren sætte at deres drev og printere skal mappes.
Avatar billede elbamsen Nybegynder
16. april 2006 - 16:25 #5
Det er en ganske alm. printer med usb kan også køre seriel men mit problem er at de driver der er med til den ikke kan køre på en sbs2003 og heller ingen 2003 driver på nettet. Forbindelsen ud til klienten kan kun køre via vpn med en ip adr.så vidt jeg kan se!. så jeg kan vel heller ikke monterer en printerboks (printerserver) til den.?? er jeg nød til at købe en ny printer der er 2003 kompatibel eller findes der andre løsninger
Avatar billede serverservice Praktikant
21. april 2006 - 10:04 #6
Jeg forstår dit sidste indlæg sådan at det bare er 2003 driveren du mangler?
Hvis ikke der findes en 2003 driver kan du prøve en xp (måske w2k), men ingen 100% garanti for at det virker. Det er som sagt et alternativ hvis ikke driveren findes og selvfølgelig ikke en ideel løsning.
Vender tilbage hvis jeg finder noget.
Avatar billede elbamsen Nybegynder
21. april 2006 - 10:16 #7
lyder godt har prøvet wxp men serveren skriver at den ikke kan køre med denne driver pga af en kernel fejl
Avatar billede serverservice Praktikant
21. april 2006 - 10:21 #8
ja så virker den ikke og du kan ikke køre printeren via 2003 serveren. Men det er vel muligt at bruge en anden som server f.x 2000 eller xp. Hvis ikke er det en ande printer
...ja jeg kan godt se problemet med 2003 i den her forbindelse og ved egentlig ikke hvorfor der er så meget mangel på drivere i systemet.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
21. april 2006 - 10:41 #9
tjah du kan jo prøve at benytte en anden driver.. det er umiddelbart min sidste udvej, du kan også ændre i den driver du har der så den passer til 2003, men det vil jeg IKKE råde dig til, da den som du siger er en kernel mode driver, og det er IKKE at foretrække på en terminal server... da det meget nemt giver problemer.... prøv evt. at se om du kan printe med en laserjet 4l, printer... den virker for mange modeller... ellers er der kun e vej frem, og det er at købe printere som er understøttet af w2k3...